اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سقوط آزاد قیمت طلا در بازارهای جهانی/ سکه تمام بهار 639 هزار تومان



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفت‌وگو با فارس خبر داد

سقوط آزاد قیمت طلا در بازارهای جهانی/ سکه تمام بهار 639 هزار تومان

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به کاهش قیمت اونس و رسیدن آن به رقم 1584 دلار گفت: سکه طرح قدیم 650 هزار تومان، طرح جدید با 9 هزار تومان کاهش 639 هزار تومان و نیم سکه 322 هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

محمد کشتی‌‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به کاهش قیمت جهانی اونس اظهارداشت: این کاهش قیمت منجر به کاهش قیمت انواع سکه شده است.

 

وی افزود: قیمت سکه طرح قدیم با 10 هزار تومان کاهش 650 هزار تومان، طرح جدید با 9 هزار تومان کاهش 639 هزار تومان و نیم سکه 322 هزار تومان قیمت‌گذاری شد که نسبت به روز گذشته 6 هزار تومان کاهش داشته است.

 

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر ادامه داد: ربع سکه امروز با 2 هزار تومان کاهش قیمت 177 هزار تومان، سکه یک گرمی بدون تغییر 103 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 64 هزار و 400 تومان برای فروش عرضه شد و دلار 1654 تومان به فروش رسید.

 

وی با اشاره به روند تغییر قیمت اونس جهانی از سال 2008 تاکنون گفت: بعد از بحران اقتصادی سال 2008 روند قیمت طلا در جهان همواره افزایشی بوده است و پس از چهار سال قیمت طلا با افت شدید مواجه شد و به کمتر 1600 دلار در هر اونس رسید.

 

کشتی‌آرای با بیان اینکه کاهش قیمت اونس بر قیمت سکه و طلا در کشور تاثیر‌گذار بوده است، افزود: در چهار ماه گذشته سال میلادی قیمت اونس بعد از چهار ماه امروز با 24 دلار کاهش نسبت به 4 ماه گذشته به 1594 دلار رسیده است و از طرف دیگر در دو روز گذشته قیمت انواع ارز ثابت بوده و با کاهش قیمت طلا قیمت سکه با کاهش روبرو شد.

وی با بیان اینکه یکی از علل کاهش قیمت اونس نتیجه انتخابات فرانسه بوده گفت: قیمت انواع فلزات گران‌بها با افت قیمت مواجه شده و نقره بعد از 6 ماه به زیر 30 دلار رسید و سایر فلزات دیگر تحت‌ تاثیر آن کاهش یافته است./فارس


ویدیو مرتبط :
سقوط قیمت طلا در بازارهای جهانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت طلا و سکه در بازار آزاد / هر دلار در بازار آزاد سه هزار و 485 تومان



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

قیمت طلا و سکه در بازار آزاد

قیمت‌های مندرج روی تابلوهای صرافی‌ها حکایت از افزایش قیمت سکه و ارز نسبت به چند روز گذشته دارد.

به گزارش ایسنا، امروز دوشنبه قیمت سکه تمام طرح جدید یک میلیون و 425 هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون و 380 هزار تومان، نیم سکه 710 هزار تومان، ربع سکه 410 هزار تومان، سکه یک گرمی 275 هزار تومان هر گرم طلای 18 عیار 136 هزار و 500 تومان است.

بیشترین تغییر قیمت نسبت به روز گذشته برای سکه تمام طرح جدید با 45 هزار تومان افزایش قیمت بوده است و قیمت طرح قدیم 40 هزار تومان، نیم سکه 25 هزار تومان، ربع‌ سکه 20 هزار تومان و سکه یک گرمی 25 هزار تومان افزایش قیمت داشته‌اند.

هم‌چنین امروز قیمت فروش هر دلار در بازار آزاد سه هزار و 485 تومان، یورو چهار هزار و 550 تومان، پوند انگلیس پنج هزار و 350 تومان، درهم 925 تومان و ریال عربستان 900 تومان است که نسبت به دیروز دلار 120 تومان و یورو 80 تومان افزایش قیمت داشته‌اند./ایسنا

 

قیمت سکه و طلا در بازار ایران


قیمت ارز در بازار ایران و بانک مرکزی