اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سقف حقوق معاف از مالیات در سال 95


طبق قانون بودجه سال 95 معافیت مالیات حقوق بگیران ماهانه یک میلیون و 300 هزار تومان شد.

خبرگزاری فارس: طبق بودجه سال 95 معافیت مالیاتی حقوق بگیران به دستگا‌ه‌های اجرایی ابلاغ شد.

بر اساس تبصره 6 قانون بودجه سال 95 کل کشور اخذ معافیت مالیاتی حقوق‌بگیران برای سال جاری در سال 156 میلیون ریال تعیین شد.

طبق این مصوبه، معافیت مالیاتی حقوق ماهانه یک میلیون و 300 هزار تومان خواهد بود.

همچنین طبق این تبصره همچنین مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال 1387 و اصلاحات بعدی آن تا پایان سال 95 تمدید می‌شود.

در حال حاضر سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد در حال تدوین لایحه دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده هستند.


ویدیو مرتبط :
سود سپرده بانکی از مالیات معاف است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سقف حقوق معاف از مالیات تعیین شد



اخبار,اخباراقتصادی,معافیت مالیات

نمایندگان مجلس در بودجه 94 مصوب کردند که دریافت‌کنندگان حقوق تا سقف یک میلیون و 150 هزار تومان در سال آینده از پرداخت مالیات معاف هستند.

  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان و در جریان بررسی لایحه بودجه سال 1394 کل‌کشور، بند (الف) تبصره 9 این لایحه را پس از رسیدگی به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده 52 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران برای سال 1394، مبلغ 138 میلیون ریال (معادل 13 میلیون و 800 هزار تومان) در سال تعیین می‌‌شود و مازاد آن تا هفت برابر به نرخ 10 درصد و مازاد بر این به نرخ 20 درصد برای بخش خصوصی و دولتی و سایر دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 5 قانون محاسبات عمومی کشور تعیین می‌شود.

 

هم چنین ماده 84 و 85 قانون مالیات‌های مستقیم تصریح می‌کند: 
ماده 84 ـ تا میزان یکصد و پنجاه برابر حداقل حقوق مبنای جدول حقوق  موضوع  ماده (1) قانون نظام هماهنگ پرداخت‌کارکنان دولت ـ مصوب 1370 ـ درآمد سالانه  مشمول مالیات ‌حقوق کلیه حقوق بگیران‌ از جمله کارگران مشمول  قانون کار ، از یک یا چند منبع‌، از پرداخت مالیات معاف می‌شود.
 
ماده 85 ـ نرخ مالیات بر درآمد حقوق در مورد کارکنان وزارتخانه‌ها و موسسات و سایر دستـگاه‌های دولتی موضوع مواد (1) و (2) و قسمت اخیر ماده(5) قانون مدیریت خدمات کشوری و نیز سایر دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (5) قانون محاسبات عمومی در صورت اجرای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری و اصلاحات و الحاقات بعدی آن، قضات، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و تـحـقیـقاتی پس از کـسر مـعافیت‌هـای مـقرر در این قانون به نرخ  مقطوع ده درصد(10%) و در مورد سایر حقوق بگیران نیز پس از کسر معافیت‌های ‌مقرر در این قانون تا مـبلغ چهل و دو میلیون (42000000) ریال بـرای سـال 88 بـه‌نـرخ ده درصد (10%) و نسبت به  مازاد آن به نرخ‌های  مقرر در ماده ‌(131) این قانون خواهد بود.

  اخبار اقتصادی  -  باشگاه  خبر نگاران