اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سفیر سابق ایران در میان مفقودان منا


در پی فاجعه خونین در صحرای منا، غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان مفقود شده است.

خبرگزاری تسنیم: در پی فاجعه خونین در صحرای منا، غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان مفقود شده است.

در پی انتشار گزارش برخی از رسانه‌ها مبنی بر فوت غضنفر رکن‌آبادی در حادثه منا، مرتضی رکن آبادی، برادر سفیر سابق ایران در لبنان، روز جمعه گفت: «از دیشب تاکنون که جویای احوال وی هستیم نتوانسته‌ایم هیچ گونه خبری به دست بیاوریم.»

وی افزود: « تلفن همراه برادرم از زمان حادثه تاکنون هیچ پاسخی به تماس‌های مکرر ما نمی‌دهد.»
مرتضی رکن آبادی، با تکذیب خبر یکی از خبرگزاری‌های لبنانی مبنی بر فوت برادرش گفت: «فعلا هیچ خبری از فوت وی برای ما مسجل نشده است و فقط می‌توانیم بگوییم که برادرم جزء مفقودان حادثه منا است.»

پایگاه اینترنتی روزنامه لبنانی الدیار، پیش از این در گزارشی، بدون هیچ توضیحی، مدعی شد، غضنفر رکن آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان، در اثر ازدحام جمعیت در منا جان باخته است


ویدیو مرتبط :
چند احتمال درباره مفقودان حادثه منا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیام جدی ایران به عربستان برای تعیین تکلیف مفقودان فاجعه منا



اخبار,اخبارسیاست  خارجی , مفقودین حادثه منا

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه گفت: قویا به مقامات عربستان پیام دادیم تا یکایک مفقودان ما تعیین تکلیف نشوند و به ایران بازنگردند جمهوری اسلامی ایران با جدیت موضوع مفقودان را پیگیری می‌کند و تماس‌های دیپلماتیک برای این منظور جریان دارد.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان افزود: برخی از کشورها با مقامات عربستان توافق کرده‌اند که جان‌باختگان آنها در مکه مکرمه دفن شوند اما جمهوری اسلامی ایران نه تاکنون درخواستی را از خانواده ها در این باره داشته است نه به مصلحت می دانیم که چنین اجازه ای به عربستان داده شود زیرا تعیین سرنوشت مفقودان باقیمانده برای ما مهم است و قطعا برای خانواده‌های آنها هم مهم است که پیکرهای جان باختگان آنها به ایران منتقل شود.

وی در ارتباط تلفنی با برنامه "تیتر" شبکه خبر با اشاره به تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای تعیین وضعیت مفقودین حادثه منا و اهمیت این موضوع برای کشور اظهار کرد: در این راستا تمامی تلاش های دیپلماتیک برای تسریع روند جریان دارد.
 
  اخبار سیاست  خارجی  -  ایسنا