اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سفیر جدید کشورمان وارد آنکارا شد


سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ترکیه گفت: با اولویت ویژه تمام اهتمام خود را صرف توسعه ، تعمیق و گسترش روابط وهمکاری میان دو کشورایران و ترکیه می کنم.

خبرآنلاین: سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ترکیه گفت: با اولویت ویژه تمام اهتمام خود را صرف توسعه ، تعمیق و گسترش روابط وهمکاری میان دو کشورایران و ترکیه می کنم.

محمد ابراهیم طاهریان فرد سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ترکیه روز سه شنبه در بدو ورود از سوی دیپلمات های جمهوری اسلامی، وابستگان نظامی و نمایندگان دفاتر ایران در ترکیه مورد استقبال قرار گرفت .

وی گفت: ترکیه همسایه خوب جمهوری اسلامی ایران است و امیدوارم در دوره جدید بتوانیم در اجرای اصول سیاست های جمهوری اسلامی ایران در کلیه سطوح سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی تعاملات میان دو کشور را با همکاری کلیه بخش ها گسترش دهیم.
طاهریان پیش از این به عنوان سفیر ایران در کرواسی، افغانستان و پاکستان مشغول به خدمت بوده است .

علیرضا بیکدلی سفیر پیشین ایران روز یکشنبه گذشته با پایان دوران ماموریت خود در ترکیه، به میهن اسلامی بازگشت.

انتظار می رود طاهریان به زودی با تقدیم استوار نامه خود، بطور رسمی ماموریت خود در ترکیه را شروع کند.

دکتر علی رضا دلخوش کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران به خبرنگار ایرنا گفت: طاهریان پیش از سفر به ترکیه از سه مرز جمهوری اسلامی ایران با ترکیه یعنی پایانه مرزی بازرگان، رازی و سرو بازدید و از نزدیک با کارکرد و وضعیت گمرکات و مشکلات آنها آشنا و با مقامات استان آذربایجانغربی و پایانه های مرزی گفت و گو کرده است.
در این سفر دکتر دلخوش و قاسمی سرکنسول ایران در ارزروم نیز سفیر جدید ایران را همراهی کرده اند.

با توجه به اینکه سومین نشست شورای عالی همکاری های راهبردی ایران و ترکیه قرار است با حضور روسای جمهوری دو کشور در سال جاری در آنکارا برگزار شود و برنامه سفر احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه به تهران مطرح می باشد، دوره پرکار دیپلماتیک در انتظار سفیر جدید ایران در ترکیه می باشد.


ویدیو مرتبط :
‫رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران وارد آنکارا شد‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پنج سفیر پیشین اسرائیل در آمریکا: نتانیاهو به کنگره نرود؛ دموکرات ها دیگر انطور که شایسته است علیه ایران وارد عمل نخواهند شد



اخبار,اخبارسیاست  خارجی ,سخنرانی  بنیامین نتانیاهو در کنگره

پنج سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در آمریکا خواهان لغو سخنرانی آتی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در کنگره آمریکا شدند.

به گزارش  «تیک» به نقل از نشریه یدیعوت آحارنوت،ایتامار رابینوویچ،دانی آیالون،موشه آراد، سالای مریدور و مایکل اورن پنج نفر از سفرای پیشین اسرائیل در آمریکا معتقدند که سفر آتی نتانیاهو به آمریکا و سخنرانی اش در کنگره به روابط دو کشور آسیب وارد می کند.

دانی آیالون درباره سفر نتانیاهو می گوید:این سفر به تیتر اول روزنامه ها بدل خواهد شد و تبعات بدی برای اسرائیل به همراه خواهد داشت.تا کنون اسرائیل از حمایت دو حزب آمریکا بهره مند بوده است و این مایه قدرت ماست و حالا نتانیاهو به دمکرات ها و با هدف اینکه آنها بین رئیس جمهور کشورشان و نخست وزیر یک دولت بیگانه یکی را انتخاب کنند،فشار می آورد.البته جمهوری خواهان هم احساس ناراحتی می کنند.

وی افزود:روابط راهبردی بین اسرائیل و آمریکا بسیار قدرتمند است.امازمانی که روابط بین نخست وزیر اسرائیل و رئیس جمهور اوباما دچار تزلزل شود آنگاه دشمنان ما از این موضوع بهره برداری خواهند کرد و بر آمریکا اثرگذار خواهند شد تا این کشور از ما حمایت نکند.لازم است به یاد داشته باشیم که این رئیس جمهور است که از حق وتو خود استفاده می کند و این مجلس نمایندگان نیست.آمریکایی ها احترام خاصی برای رئیس جمهور قائل هستند.رئیس جمهور در بین آمریکایی درمقایسه با کنگره از ارزش بالاتری برخوردار است.

مایکل اورن در این باره گفت:نتانیاهو وظیفه دارد که نظرات و نگرانی های خود را در رابطه با توافق با ایران بیان کند اما نباید این کار را در برابر کنگره صورت دهد.این یک حقیقت است که ما با یک تهدید برای موجودیت خود مواجه هستیم و اختلافاتی در این خصوص با دولت آمریکا داریم اما نیازی به مشاجره با رئیس جمهور آمریکا نیست.نتانیاهو می تواند در کنفرانس آیپک سخنرانی کند و ملاقات های محرمانه با سناتورها و اعضای کنگره داشته باشد.همانطور که وی وظیفه دارد از امنیت اسرائیل حمایت کند در این حال هم وظیفه دارد که از روابط با آمریکا حمایت کند.

وی افزود:یکی از دشوارترین تجربیاتی که من به عنوان سفیر اسرائیل در آمریکا داشته ام این بودکه چگونه به نتانیاهو این موضوع را منتقل کنم که براساس ارزیابی هایم اوباما برای بار دوم هم به مقام رئیس جمهوری آمریکا می رسد.نخست وزیر به سختی این موضوع را پذیرفت و تصور می کرد که اوباما تنها برای یک دوره رئیس جمهور آمریکا خواهد بود.من بارها برای وی توضیح دادم که اوباما بار دوم هم رئیس جمهور خواهد شد.

ایتامار رابینوویچ هم گفت: اسرائیل نخست وزیر دارد و نمی تواند وارد مبارزه با رئیس جمهور آمریکا شود.این مواضع بیش از آنکه به نفع اسرائیل باشد به ضرر آن است و سبب تغییر سیاست آمریکا در برابر اسرائیل می شود.اسرائیل همیشه از حمایت دو حزب آمریکا برخوردار بوده است و این موضوع نباید به اختلافات بین دو حزب کشیده شود.متاسفانه جان بینر رئیس مجلس نمایندگان با دعوت از نتانیاهو می خواهد به رئیس جمهور ضربه وارد کند.

وی افزود:شما باید بدانید که ترکیب جمعیتی آمریکا تغییر یافته است.احتمالا در آینده شاهد روی کار آمدن یک رئیس جمهور دمکرات در آمریکا خواهیم بود زیرا نیمی از رای دهندگان این کشور را اسپانیولی زبان ها و سیاهان تشکیل می دهند و جمهوری خواهان تنها اکثریت کنگره را به سبب نظام انتخاباتی در دست خواهند داشت.

سالای مریدور هم گفت:من از ابتدا نظرم این بوده است که این سفر به نفع اسرائیل نبوده است و نیست.این سفر برخی از منافع حیاتی ما را در خطر قرار می دهد و می تواند روابط ما را زیر سوال ببرد.در گذشته شاهداختلافاتی بین شامیر و بوش یا بین ریگان و بگین بودیم اما حالا با آن زمان تفاوت زیادی دارد.

وی افزود:نخست وزیر تاکنون به درستی از تبدیل ایران به یک کشور در آستانه اتمی شدن جلوگیری کرده است. مشکل اینجاست که اقدامات نتانیاهو سبب می شود که دمکرات های کنگره به سبب وفاداری به اوباما آنگونه که باید در برابر ایران وارد عمل نشوند.امیدوارم که این شکاف پر شود.

 

 اخبار سیاست  خارجی  -  تیک