اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سفیر انگلیس عراق را ترک کرد


سفیر انگلیس در پی تجمع طرفداران صدر در اطراف منطقه دیپلماتیک الخضراء عراق را ترک کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان: سفیر انگلیس در پی تجمع طرفداران صدر در اطراف منطقه دیپلماتیک الخضراء عراق را ترک کرده است.

پایگاه خبری اخبار العراق به نقل از منابع مطلع بدون نام بردن از آنها گزارش داد: فرانک بیکر سفیر انگلیس در عراق در پی بحرانی شدن اوضاع در اطراف منطقه سبز که بیشتر ادارات دولتی و سفارت خانه های خارجی و دیپلماتیک در آن واقع شده ، این کشور را ترک کرده است.

این منابع اعلام کردند سفیر انگلیس به کشورش بازگشته است. منابع مذکور گفتند احتمال دارد با ادامه تجمع و بحران امنیتی در بغداد بقیه هیات های دیپلماتیک نیز عراق را ترک کنند.

برخی پایگاههای خبری داخلی عراق نیز این خبر را منتشر کرده اند اما جزییات بیشتری ارائه نداده اند. مقتدی صدر رهبر جناح صدر 45 روز به دولت حیدر العبادی مهلت داده بود اصلاحاتی در این کشور ایجاد کند.

دو روز پیش کاظم العیساوی معاون مقتدی صدر در بیانیه ای اعلام کرد که به دنبال پایان مرحله تظاهرات، روز جمعه گذشته رسما مرحله اعتصاب ها را مقابل دروازه های منطقه سبز امنیتی (الخضراء) آغاز کرده است.

با این حال صدر از تظاهر کنندگان و تجمع کنندگان در اطراف منطقه سبز خواست تا تظاهرات مسالمت آمیز انجام شود و همچنین از تظاهر کنندگان خواست سلاح حمل نکنند.


ویدیو مرتبط :
تیکه رحیم پور به سفیر انگلیس درحضور سفیر انگلیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بغداد سفیر ترکیه را فراخواند/ نیروهای ترک فورا خاک عراق را ترک کنند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزارت خارجه عراق در اعتراض به ورود نیروهای زمینی ترکیه به خاک این کشور سفیر ترکیه در بغداد را فراخواند.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، وزارت خارجه عراق در اعتراض به ورود نیروهای زمینی ترکیه به خاک این کشور سفیر ترکیه در بغداد را فراخواند.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه عراق یادداشت اعتراض آمیزی را به سفیر ترکیه در بغداد تسلیم کرد و از ترکیه خواسته است که نیروهای این کشور فورا خاک عراق را ترک کنند.

از سوی دیگر فواد معصوم رئیس جمهور عراق در واکنش به ورود نیروهای ترکیه به عراق تاکید کرد که این اقدام ترکیه نقض قوانین بین المللی است.

معصوم با اشاره به اینکه انتشار نیروهای ترکیه در عراق باعث نابسامانی منطقه‌ای خواهد شد، از آنکارا خواست تا نیروهای خود را از عراق خارج کند.

دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق نیز تأیید کرده است که نظامیان ارتش ترکیه مجهز به تانک و سایر ادوات نظامی وارد منطقه‌ای در نزدیکی موصل شده‌اند و این اقدام بدون درخواست یا موافقت دولت عراق بوده است. بغداد خواستار خروج فوری نیروهای ارتش ترکیه شده است.

وزارت خارجه عراق نیز با انتشار بیانیه‌ای این اقدام ترکیه را تجاوز ارزیابی و هرگونه عملیات نظامی را که با دولت عراق هماهنگ شده باشد، رد کرده است.

2 مقام نظامی آمریکایی نیز روز جمعه تأکید کردند: ایالات متحده از استقرار صدها نظامی ارتش ترکیه در شمال عراق آگاه است، ولی این اقدام بخشی از فعالیت‌های ائتلاف به رهبری آمریکا به‌شمار نمی‌رود

 

اخبار بین الملل - تسنیم