اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سفر کوتاه ظریف به عمان


وزیر خارجه ایران با یوسف بن‌علوی، همتای عمانی خود در مسقط دیدار و گفت‌وگو کرد.

ایسنا: دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در یک سفر کوتاه چند ساعته به مسقط و در دیدار با همتای عمانی خود در خصوص آخرین تحولات منطقه و موضوعات دوجانبه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.


ویدیو مرتبط :
صحرایی در عمان برای آمادگی سفر به مریخ شبیه سازی شد!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش فیسبوکی ظریف از سفر قطر و عمان



اخبار,گزارش فیسبوکی ظریف


اخبار سیاسی - ظریف در صفحه فیسبوکش : برای رایزنی با مقامات عربستان هر زمان که انها آمادگی داشته باشند ، آماده ایم

کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس برای امنیت و توسعه ایران بسیار با اهمیت هستند و نباید اجازه بدهیم در دام دروغ ها و وحشت آفرینی های تندروها و جنگ طلبان گرفتار شوند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان گزارشی از سفر خود به کشورهای حاشیه "خلیج فارس" در صفحه فیس‌بوک منتشر کرده که متن آن به شرح ذیل است:

سلام دوستان
ساعت 5 و 20 دقیقه صبح سه شنبه است. دیشب از سفر دو روزه به کویت، عمان و قطر برگشتم. سفر لازم و بسیار خوبی بود و سران و وزرای امورخارجه این کشورها با گرمی استقبال کردند. همه از تحولات اخیر ابراز خرسندی نمودند و آمادگی خود برای گسترش روابط با ایران را مورد تأکید قرار دادند.

 

به دنبال سفر هفته گذشته وزیر امورخارجه امارات به تهران، انشاءالله فردا هم به امارات خواهم رفت و با مقامات عالی این کشور همسایه در ابوظبی و دبی دیدار خواهم داشت.

 

امیدوارم در این سفر بتوانم نشستی هم با ایرانیان مقیم داشته باشم. نوری المالکی، نخست وزیر عراق هم فردا به تهران می آید و با مقامات عالی کشور دیدار خواهد کرد.

 

بنده هم پس از بازگشت از سفر امارات، در تهران به دیدار ایشان خواهم رفت. برای رایزنی و گفتگو با مقامات عربستان سعودی هر زمان که برادران در عربستان سعودی آمادگی داشته باشند آماده ایم و آن را به نفع دو کشور، منطقه و جهان اسلام می دانیم.

کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس برای امنیت و توسعه ایران بسیار با اهمیت هستند و نباید اجازه بدهیم در دام دروغ ها و وحشت آفرینی های تندروها و جنگ طلبان گرفتار شوند.

 

برای ایران امنیت و آرامش در خلیج فارس یک اولویت همیشگی بوده و خواهد ماند. امنیت این منطقه یک پارچه و غیرقابل تفکیک است و به دست آوردن امنیت از طریق حذف و یا ناامن سازی دیگران محکوم به شکست است و لذا روش های رقابتی و بلوک بندی های گذشته نمی تواند برای هیچ یک از کشورها امنیت ایجاد کند.

 

ایران به عنوان کشور قدرتمند منطقه باید در مسیر اعتمادآفرینی و نزدیک کردن کشورهای خلیج فارس به خود و به یکدیگر پیشگام باشد که آینده ما و دیگر کشورهای منطقه در همکاری فراگیر و سازنده است.

امروز بعدازظهر هم قرار است در دانشگاه تهران در مورد سیاست خارجی سخنرانی کنم. تلاش خواهم کرد چارچوبی را برای درک مبانی سیاست خارجی مورد نظر دولت تدبیر و امید ارائه دهم. امیدوارم این جلسه زمینه ساز یک تبادل نظر و گفتگوی سازنده و منطقی در این حوزه مهم شود.
برای همه شما آرزوی روزی خوب و فردایی بهتر دارم. خدانگهدار

اخبار سیاسی - انتخاب