اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سفر وزیر امور خارجه آمریکا به کوبا لغو شد


دو مقام آمریکایی از لغو سفر 'جان کری' وزیر خارجه این کشور به کوبا به منظور گفت وگو درباره وضعیت حقوق بشر در این کشور خبر دادند.

خبرگزاری ایرنا: دو مقام آمریکایی از لغو سفر 'جان کری' وزیر خارجه این کشور به کوبا به منظور گفت وگو درباره وضعیت حقوق بشر در این کشور خبر دادند.
 
کری در نشست 23 فوریه کنگره آمریکا گفته بود، ممکن است یک یا دو هفته بعد، قبل از سفر 21 تا 22 مارس 'باراک اوباما' به هاوانا، برای انجام گفت وگو درباره وضعیت حقوق بشر به هاوانا سفر کند.

این دو مقام آمریکایی گفتند، این سفر به خاطر مجادله مقامات آمریکایی و کوبایی بر سر مسایلی مانند دیدار اوباما با مخالفان کوبایی در هاوانا لغو شد و به نظر می رسد زمان سفر کری، مفید و سازنده نیست.

'جان کربی' سخنگوی کری نیز گفت که اطلاعات جدیدی مبنی بر سفر احتمالی کری به کوبا ندارد.
وی گفت: کری همچنان علاقه مند به انجام این سفر در آینده است و ما به همراه همتایان کوبایی و سفارت آمریکا تلاش می کنیم تا بهترین زمان را برای این کار مشخص کنیم.

منتقدان آمریکایی سیاست اوباما در قبال کوبا می گویند که وی در ازای ازسرگیری روابط دیپلماتیک با کوبا، دشمن دوران جنگ سرد، امتیازات کمی گرفت.

آمریکا و کوبا پس از 54 سال، در ژوئیه سال 2015 روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفتند.

وضعیت حقوق بشر و آزادی های مدنی در کوبا یکی از نگرانی های آمریکاست.


ویدیو مرتبط :
دیدار وزیر امور خارجه ایتالیا با وزیر امور خارجه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفر وزیر امور خارجه آمریکا به روسیه لغو شد



اخبار ,اخبار بین الملل ,لغو سفروزیر امور خارجه آمریکا به روسیه

 

اخبار بین الملل -   سفر وزیر امور خارجه آمریکا به روسیه لغو شد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گزارشی به ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این کشور اعلام کرد: قرار بود جان کری وزیر امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه به مسکو سفر کند اما وی آن را به تاخیر انداخت.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز دوشنبه در آغاز این دیدار خطاب به لاوروف گفت: می خواهم نتایج تماس های شما با شرکای اروپایی و آمریکایی در مورد وضعیت اوکراین را بدانم.

 

وی افزود: از شما خواستم از وزیر امور خارجه آمریکا که خواهان سفر به روسیه برای ادامه این رایزنی ها بود، دعوت کنید.

 

وزیر امور خارجه روسیه گفت: طرف آمریکایی روز جمعه سندی را در مورد دیدگاه آمریکا در مساله اوکراین به ما ارایه کرد که برطبق آن، گویا روسیه و اوکراین با یکدیگر مناقشه دارند.

 

وی اضافه کرد: این سند را به همراه همکارانی از سازمان های دیگر بررسی و به کری پیشنهاد کردیم به مسکو سفر کند. قرار بود امروز به اینجا بیاید و با شما نیز دیداری داشته باشد اما کری با من تماس گرفت و سفر خود را به روسیه به تاخیر انداخت و سند دیگری درباره وضعیت اوکراین ارسال کرد و در این رابطه سووالات بسیار زیادی داریم.

 

وضعیت روسیه و آمریکا به دنبال سرنگونی حکومت ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری اوکراین تیره شده است.

اخبار بین الملل - ایرنا