اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سفر هاشمی رفسنجانی به اصفهان حاشیه ساز می شود؟



اخبار,اخبار سیاسی,سفر هاشمی رفسنجانی به اصفهان


اخبار سیاسی - سفر هاشمی رفسنجانی به اصفهان حاشیه ساز می شود؟

همزمان با اولین سالگرد درگذشت «آیت‌الله جلال الدین طاهری» امام جمعه اسبق اصفهان، بیت ایشان به‌همراه فعالان اصلاح‌طلب استان قرار است مراسم بزرگداشت ایشان را برگزار کنند و آنطور که حجت‌الاسلام محمدحسن طاهری گفته است: «قرار بوده تا آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی هم برای شرکت در مراسم به اصفهان عزیمت کند.» اما به‌گفته فرزند «آیت‌الله»، با سفر آیت‌الله هاشمی به این استان همراهی لازم نشده است.

او می‌افزاید: «سفر آقای هاشمی، فرصتی بود تا برخی از مسایل و معضلات استان اصفهان مثل آب، بیکاری، عدم توسعه‌یافتگی، مترو و حمل‌ونقل مورد بازبینی و حل‌وفصل قرار گیرند.» او ادامه می‌دهد: «اما مسلم است که گروه‌های فشار می‌کوشند روی سیستم استانداری اعمال نظر کنند. این عده، افراد معروف و شناخته‌شده‌ای هستند و شایسته دولت نیست که افراد مخالف با اعمال فشار سیاست‌های خود را پیش ببرند.» محمدحسن طاهری ادامه می‌دهد: «من نگران وضعیت آتی هستم که این مسایل به یک رویه تبدیل شود.»

او می‌گوید: «درواقع، نماینده دولت در اصفهان در برخورد با برخی زیاده‌خواهی‌های گروه‌های فشار مانند ماجرای دفن «ریچارد فرای»، ایران‌شناس آمریکایی در اصفهان، عملکرد منفعلی داشته است.» به اعتقاد طاهری «این سیاست گروه فشار است که می‌خواهد نشان دهد که دولت قادر به حفظ قوانین و اجرای آنها و همچنین اقتدار لازم برای کنترل جامعه نیست. آنان می‌خواهند القا کنند با این دولت؛ نه در خارج می‌توان قرارداد بست و نه در داخل، کنترل لازم بر اوضاع را دارد.»

 

طاهری می‌افزاید: «این گروه از طرق مختلف مثل فیلم‌ها و تجمعات در شرایط مختلف مثل حضور سیدحسن خمینی در بروجرد یا آقای هاشمی در کاشان به اعمال فشار و سیاست‌های خود می‌پردازد.» فرزند آیت‌الله طاهری می‌افزاید: «احساس من این است که گروه‌های مخالف می‌خواهند با این تحرکات نشان دهند که دولت کنترل لازم را بر اوضاع ندارد.»

از سخنان فرزند آیت‌الله طاهری چنین برمی‌آید که ظاهرا کارشکنی‌هایی برای حضور هاشمی‌رفسنجانی در مراسم سالگرد ایشان به عمل آمده است. هرچند کسی حاضر نیست این موضوع را به صورت رسمی تایید کند. به طوری که «یاحی» معاون سیاسی - امنیتی استان اصفهان  می‌گوید که فعلا نمی‌خواهد در این‌باره صحبت کند.
اخبار سیاسی - تیک

 


ویدیو مرتبط :
حرف های دختر هاشمی رفسنجانی(حاشیه ی دادگاه فاطمه هاشمی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هاشمی​رفسنجانی: سوءاستفاده محافل قدرت از امکانات حکومتی زمینه‌ساز انحراف است



هاشمیرفسنجانی: سوءاستفاده محافل قدرت از امکانات حکومتی زمینه‌ساز انحراف است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سوءاستفاده محافل قدرت از امکانات حکومتی برای اثرگذاری بر افکار عمومی فضای انتخابات را از حالت عادلانه خارج کرده و زمینه‌ساز فتنه و انحراف است.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرآنلاین، نمایندگان جریان‌های مختلف اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدال‌‌گرای ادوار مختلف خانه احزاب ایران، ظهر شنبه با آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار، شکل‌گیری تشکّل‌ها حول محور اعتدال را حرکتی مبارک و شایسته خواند و تأکید کرد: مکتب اهل بیت(ع) و اسلام نیز منادی اعتدال در همه امور است.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تقویت احزاب از جریانات مختلف و سلایق گوناگون را از راهبردهای رسیدن جامعه به اعتدال خواند و گفت: امروز دموکراسی یک شیوه و تجربه موفق اداره جوامع شناخته شده است و دموکراسی اسلامی نیز با انقلاب اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سال 57 به جهان معرفی شد.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: سخنان امام (ره) بدون اغراق، حقیقت دموکراسی اسلامی را به وضوح به عنوان یک مرجع تقلید آشنا به مسائل روز و به عنوان یک حجت دینی برای ما تکلیف و الزام‌آور می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام (ره) در بیانات متعدد می‌ فرمایند که «انتخابات در انحصار هیچ گروهی نیست؛ نه در انحصار روحانیون، نه احزاب و نه گروه‌ها؛ انتخابات مال مردم است، سرنوشت مردم در دست خودشان است».

وی در بخش دیگری از سخنانش قطبی شدن انتخابات را به شرط رعایت اصول رقابت سالم و عدم استفاده از امکانات حکومتی و غیرشرعی، موجب نشاط و سرزندگی فضای انتخابات و شناخته‌شدن شخصیت‌ها و جریانات خواند.

هاشمی رفسنجانی متذکر شد: آنچه فضای انتخابات را از حالت رقابتی خارج و جنبه ناعادلانه به آن می‌بخشد، سوءاستفاده محافل قدرت و جریانات انحصارطلب از امکانات حکومتی برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی و سپهر سیاسی جامعه است و این امر است که موجبات ایجاد فتنه و انحراف را فراهم می‌کند.وی تنها دو قطبی خطرناک را دو قطبی ملت - حکومت خواند و تأکید کرد: همه جریان‌های مؤثر، دلسوزان و وفاداران به نظام و انقلاب باید طوری عمل کنند که رقابت در میان گروه‌ها و جریان‌ها شکل بگیرد و از انتقال آن به نظام و حاکمیت پرهیز گردد.

عضو مجلس خبرگان رهبری آیه مبارکه «لا اکراه فی الدین» را نماد اعلای دموکراسی اسلامی دانست و با اشاره به ادامه این آیه شریفه، افزود: باید اجازه دهیم انسان‌ها خود سرنوشت خویش را انتخاب کنند؛ چرا که خداوند صریحاً این توصیه را به پیامبر و امتش کرده که راه خدا راه نوراست و راه ضلال را، مسیر ظلمت معرفی می‌کند.

هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد که فطرت تعالی خواه و تکامل‌پذیر بشر در صورت آزادی اراده و انتخاب، قطعاً سعادت و پیشرفت را انتخاب خواهد کرد.

وی متذکر شد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به وضوح و صراحت و در اصول متعدد حقوق ملت و حق انتخاب، بیان، تشکّل و داشتن رسانه و تبلیغ را محترم شمرده و کسانی که خود را تافته جدا بافته می‌دانند، نمی‌ توانند در راه اراده ملت خلل ایجاد کنند./خبرآنلاین