اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سفر معاون وزارت خزانه داری آمریكا به امارات و اسراییل برای بررسی تحریم بانك مركزی ایران



 

 

سفر معاون وزارت خزانه داری آمریكا به امارات و اسراییل برای بررسی تحریم بانك مركزی ایران

 

دولت آمریكا برای رایزنی درمورد تحریم بانك مركزی ایران معاون وزارت خزانه داری خود را به امارات متحده عربی و اسرائیل می فرستد.

وزارت خزانه داری آمریكا با صدور بیانیه ای ضمن اعلام این موضوع افزوده است كه سفر دیوید كوهن معاون وزارت خزانه داری آمریكا در امور تروریسم و اطلاعات مالی از روز شنبه آغاز و روز سه شنبه به پایان خواهد رسید.

بر اساس این بیانیه  کوهن در دیدار با مقامات اماراتی و اسراییلی درباره اقدامات جامعه بین المللی برای انزوای هر چه بیشتر  ایران گفتگو خواهد کرد.

وزارت خزانه داری آمریكا در بیانیه خود افزوده است : " دیوید كوهن گزینه هایی را مورد بررسی قرار خواهد داد که ایالات متحده برای افزایش فشار بر دولت ایران در دست بررسی دارد، از جمله تدابیر مالی احتمالی برای هدف قرار دادن بانک مرکزی ایران."

این سومین سفر كوهن در 7 ماه گذشته دوران مسئولیتش به امارات  است و هدف هر سه سفر رایزنی درباره تشدید تحریم های ایران با مقامات اماراتی بوده است.

طبق بیانیه وزارت خزانه داری  آمریكا كوهن قرار است علاوه بر ایران درباره راه های تحریم سوریه نیز با مقامات امارات و اسراییل رایزنی كند.اتحادیه عرب دولت سوریه را تهدید به اعمال تحریم های سیاسی و اقتصادی كرده است.

گفتنی است مقامات اسراییلی پیشتر خواهان تحریم بانك مركزی و تحریم نفتی ایران شده بودند اما واشنگتن با نگرانی از تاثیر این تحریم ها بر اقتصاد جهانی و اقتصاد آمریكا تا كنون از اعمال این تحریم ها علیه ایران اجتناب كرده است.

آمریكا هفته گذشته بانك مركزی ایران را در لیست بانك هایی  قرار داد كه از نظر واشنگتن در كار پولشویی بین المللی هستند اما دولت اوباما علی رغم فشارهای جمهوریخواهان بانك مركزی ایران را تحت تحریم قرار نداده است.

همچنین چند روز پس از سفر " وندی شرمن " یكی از معاونان وزارت امور خارجه آمریكا به سئول ، یک مقام دولت کره جنوبی که نخواسته است نامش فاش شود، به خبرگزاری یونهاپ این کشور گفته است كه این كشور در حال بررسی این موضوع است كه برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران به آمریکا و جامعه بین المللی بپیوندد.

با وجودی كه این مقام كره ای فاش نساخته كه منظورش از تحریم های بیشتر چیست ، اما خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت كه ظاهرا مقامات سئول در دور جدید تحریم ها منع خرید محصولات پتروشیمی از ایران را در نظر دارند . این ادعا هنوز به تایید مقامات كره جنوبی نرسیده است .

بنا به گزارش رویترز‌، ایران در سال میلادی گذشته حدود ۳۵۰ میلیون دلار فراورده های پتروشیمی به کره جنوبی صادر کرده  و در مقابل حدود 450 میلیون دلار از این كشور فراورده های پتروشیمی وارد كرده است . اقدام احتمالی سئول برای تحریم محصولات پتروشیمی ایران چند روز پس از تحریم صنعت پتروشیمی ایران در دور جدید تحریم های آمریكا علیه ایران صورت می گیرد .


ویدیو مرتبط :
ثامن الحجج مورد تایید بانك مركزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تحریم‌های جدید وزارت خارجه و وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران



تحریم‌های جدید وزارت خارجه و وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران

تحریم های جدید وضع شده از سوی وزارت خارجه و وزارت خزانه داری آمریکا علیه ایران، بخشی از اخبار امروز مطبوعات جهان درباره ایران را به خود اختصاص می دهد. در عین حال، با شدیدتر شدن بحث ها پیرامون نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، حجم قابل توجهی از مطالب مطبوعات و رسانه های بین المللی نیز به این موضوع اختصاص یافته است.

تحریم های جدید وضع شده از سوی وزارت خارجه و وزارت خزانه داری آمریکا علیه ایران، بخشی از اخبار امروز مطبوعات جهان درباره ایران را به خود اختصاص می دهد. در عین حال، با شدیدتر شدن بحث ها پیرامون نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، حجم قابل توجهی از مطالب مطبوعات و رسانه های بین المللی نیز به این موضوع اختصاص یافته است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

به گزارش «تابناک»، بخشی از اخبار امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به تحریم هایی جدیدی اختصاص دارد که از سوی آمریکا علیه ایران وضع شده است.

در این رابطه، خبرگزاری کویت از تحریم چند شخص و شرکت جدید ایرانی از سوی دولت آمریکا به اتهام «مشارکت در فعالیت های هسته ای ایران» خبر داده است. 

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای مدعی شده دلیل وضع این تحریم ها این بوده که افراد و شرکت های مذکور، برای دولت ایران کالاها، فناوری و خدماتی را فراهم می کرده اند که توانایی این کشور برای حرکت به سمت دستیابی به سلاح هسته ای را افزایش می دهد. این تحریم های جدید، چهار شرکت و یک شخص حقیقی ایرانی را هدف قرار داده است. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

در همین حال، خبرگزاری فرانسه نیز از وضع تحریم های دیگری از سوی وزارت خزانه داری آمریکا علیه بانک ایران و ونزوئلا خبر داده است.

این وزارتخانه در بیانیه خود اعلام کرده از این بانک به منظور دور زدن محدودیت های اعمال شده بر دیگر موسسات ایرانی استفاده شده است. این بیانیه همچنین مدعی است بانک ایران و ونزوئلا به وزارت دفاع ایران خدمات ارائه می داده و همچنین به نیابت از بانک توسعه صادرات ایران فعالیت می کرده و این دو نهاد، هم اکنون از سوی ایالات متحده تحت تحریم هستند. 

در این چارچوب، یکی از فعالیت های بانک ایران و ونزوئلا انجام تبادلات مالی به نیابت از بانک توسعه صادارت با یک بانک چینی بوده این بانک نیز خود به سبب ارتباط با ایران، در لیست سیاه ایالات متحده قرار دارد. به عقیده آمریکا، با وجود نام این بانک، هیچ شواهدی وجود ندارد که کشور ونزوئلا ارتباطی با این بانک داشته باشد.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

در میان دیگر اخبار، روزنامه «جروزالم پست» ادعاهای جدید نخست وزیر رژیم اسرائیل درباره برنامه هسته ای ایران را بازتاب داده است.

این روزنامه می نویسد نتانیاهو که برای دیدار و مذاکره با رهبران چین به این کشور سفر کرده، در دیدار با همتای چینی خود اظهار داشته در صورت دستیابی ایران به سلاح هسته ای، احتمال اینکه این کشور نسبت به ایجاد اختلال و بستن مسیرهای صادرات نفت اقدام کند، بیشتر می شود؛ زیرا با داشتن سلاح هسته ای، خود را نسبت به انتقام دیگر کشورها مصون می بیند. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اما بخش دیگری از مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران نیز به موضوع انتخابات ریاست جمهوری اختصاص دارد. از این جمله می توان به گزارش «بلومبرگ» اشاره کرد که از ابهامات پیرامون شرکت یا عدم شرکت هاشمی رفسنجانی در انتخابات سخن به میان آورده است. 

به نوشته این سایت، خانواده و طرفداران هاشمی، پیام های متضادی را درباره احتمال نامزدی وی در انتخابات مطرح می کنند.

از یک سو، همسر وی در مصاحبه با یکی از روزنامه ها گفته هاشمی «قطعاً» کاندیدا نخواهد شد و از سوی دیگر، محمد هاشمی، برادر وی از افزایش احتمال نامزدی هاشمی در پی درخواست های مکرر خبر می دهد. بلومبرگ در ادامه گزارش خود به بررسی فضای کلی حاکم بر ثبت نام نامزدها در انتخابات پرداخته و در این میان، احتمال نامزدی خاتمی را نیز منتفی دانسته است. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اما نظر «گالف تودی» در این زمینه اندکی متفاوت است و از «عدم اطمینان» خاتمی برای نامزدی در انتخابات خبر می دهد. این روزنامه به نقل از مطبوعات ایرانی می نویسد خاتمی نسبت به حضور در انتخابات ریاست جمهوری ابراز تردید کرده و گفته شرکت وی می تواند سبب ضعیف شدن جنبش اصلاحات شود.

گالف تودی با اشاره به بیانیه ای که در سایت شخصی خاتمی منتشر شده می نویسد بنا بر این بیانیه، نامزدی وی همچنین می تواند به افزایش تنش های سیاسی منجر شود. این روزنامه در ادامه به بخش های دیگری از سخنان و موضع گیری های خاتمی درباره نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرده است. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

در نهایت، روزنامه «گاردین» نیز به اقدام طرفداران محمدباقر قالیباف در استفاده از رنگ زرد اشاره کرده و از احتمال استفاده از این رنگ به عنوان رنگ کمپین انتخاباتی وی خبر داده است. 

این روزنامه اشاره می کند که هنگام دیدار قالیباف از شهر کرج، طرفداران وی مچ بندهای زردرنگ به دستان خود بسته و از بنرهایی با همین رنگ نیز استفاده کرده بودند.

گاردین این موضوع را به اقدام طرفداران میرحسین موسوی در سال 88 در انتخاب رنگ سبز به عنوان رنگ انتخاباتی خود تشبیه کرده است. این روزنامه همچنین به ائتلاف 1+2 که قالیباف نیز عضو آن است اشاره کرده و می نویسد هنوز مشخص نیست که تنها یک نفر از این ائتلاف به عنوان نامزد ثبت نام خواهد کرد و دو نفر دیگر به نفع وی کنار خواهند کشید یا خیر./تابناک