اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سفر قریب‌ الوقوع رئیس جمهور اتریش به ایران


تهران به طور رسمی از رئیس جمهوری اتریش برای سفر به ایران دعوت به عمل آورد.

خبرگزاری تسنیم: تهران به طور رسمی از رئیس جمهوری اتریش برای سفر به ایران دعوت به عمل آورد.

رویترز از سفر قریب‌الوقوع "هانز فیشر" رئیس جمهوری اتریش به تهران خبر داد. براساس این گزارش تهران به طور رسمی از رئیس جمهوری اتریش برای سفر به ایران دعوت به عمل آورده است.

به گفته سخنگوی رئیس جمهوری اتریش،‌ فیشر دعوتنامه ایران را دریافت کرده است اما به علت حساسیت‌های دیپلماتیک از هرگونه اظهار نظر خودداری کرد.

در صورتی که فیشر از ایران بازدید کند این اولین دیدار یک رئیس دولت غربی از تهران از زمان انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران است.

با این حال و طبق گزارش‌های ارسالی،‌ مقامات اتریشی هنوز درباره این سفر تصمیمی را اتخاذ نکرده‌اند. اما اگر طبق گمانه‌زنی‌های صورت گرفته فیشر به همراه تعدادی از تجار و بازگانان برجسته این کشور به تهران سفر کند می‌تـواند یک نشانه بارز سیاسی علیرغم فشارهای آمریکا علیه کشورهای غربی به منظور محدود کردن تجارت با ایران، باشد.

ایالات متحده پیشتر فرانسه را تهدید کرده بود که در صورت نقض تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه ایران،‌ شرکت‌های فرانسوی را تنبیه می‌کند.

یک مقام ارشد آمریکایی نیز که ماه گذشته به اتریش رفته بود از این که شرکت‌های اتریشی دسامبر گذشته و به دنبال بهره‌گیری از فرصت‌های جدید تجارت با ایران پس از توافقنامه موقت ژنو از تهران بازدید کرده بودند، ابراز نگرانی کرد.


ویدیو مرتبط :
ورود «هاینز فیشر» رئیس جمهور اتریش به ایران با استقبال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس جمهور اتریش به ایران سفر می کند



اخبار,اخبار سیاست خارجی , رئیس جمهور اتریش

 

اخبار سیاست خارجی - رئیس جمهور اتریش به ایران سفر می کند

دولت اتریش اعلام کرد، رئیس جمهور این کشور دعوت ایران برای سفر به تهران را پذیرفته است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، دفتر ریاست جمهوری اتریش اعلام کرد، هانس فیشر دعوت ایران برای سفر به تهران را پذیرفته است.

در همین خصوص سخنگوی فیشر اظهار داشت: این دعوت پذیرفته شده اما هنوز تاریخ آن مشخص نشده است.
اخبار سیاست خارجی - تسنیم