اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سفر بی سابقه تجار آمریکایی به ایران / دیپلمات اروپایی: این ها اولین و آخرین گروهی بودند که به ایران آمدند



اخبار,اخباراقتصادی, تحریم های بین المللی  ایران ,روابط ایران  وآمریکا

یک گروه آمریکایی به عنوان گردشگر به ایران آمده و در خیابان ها و بازارهای ایران مورد استقبال مردم قرار گرفته و حتی هدایایی دریافت کرده اند.

 روزنامه فایننشال تایمز نوشت: یک گروه آمریکایی به عنوان گردشگر به ایران آمده و در خیابان ها و بازارهای ایران مورد استقبال مردم قرار گرفته و حتی هدایایی دریافت کرده اند.

به گزارش «انتخاب»، اما برخلاف سایر گروه های گردشگر، این گروه متشکل از کارآفرینان، مشاوران و سرمایه گذاران آمریکایی است که برای کشف فرصت های تجاری به ایران سفر کرده اند تا در صورت لغو تحریم های بین المللی بر ضد این کشور از این فرصت ها بهره گیرند.

روز پنجشنبه این گروه در رستوران فرانسوی در شمال تهران گردهم آمدند تا به توضیحات کارآفرینان ایرانی تحصیلکرده غرب درمورد چگونگی شکل گیری بازار ایرانی دوستدار سرمایه گذاری گوش بسپارند.

این نخستین بار پس از انقلاب اسلامی سال 1979 بود که تجار آمریکایی در ایران یک نشست عمومی داشتند.

سرمایه گذاران سراسر جهان برای گسترش روابط تجاری خود در صورت لغو تحریم های ایران به دنبال امضای توافق هسته ای بی سر و صدا عازم این کشور شده اند. اما دسترسی به شرکت ها و محصولات آمریکایی به طور خاص ایرانیان را به هیجان آورده است.

گفته می شود هیئت های تجاری ارشد آمریکایی از شرکت های حمل و نقل هوایی گرفته تا گروه های نفتی و تولید کنندگان مواد غذایی به طور مخفیانه به ایران سفر یا با تجار ایرانی در کشورهای منطقه یا اروپا دیدار کرده اند تا خود را برای روزی که تجارت با یکی از بکر ترین بازارهای جهان آزاد می شود، آماده کنند.

اما این گروه 22 نفره از کارآفرینان، سرمایه گذاران و مشاوران آمریکایی که در نشست روز پنجشنبه حضور داشتند نخستین گروهی بودند که به طور علنی به ایران سفر کرده اند.

لیندا ماسون، رئیس برایت هورایزنز [Bright Horizons] گفت: من کارآفرین بازار بورس نیویورک هستم اما قصد تجارت در ایران را ندارم.

در نشست روز پنجشنبه سخنگویان ایرانی در مورد فرصت های موجود در کشورشان توضیح دادند و یکی از معاونان وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات توانایی های بخش مخابرات ایران را تشریح کرد.

یکی از موسیقی هایی که در زمان برگزاری این نشست در رستوران پخش شد، آهنگ مشهور فارل ویلیامز بود.

نویسنده در انتها با بیان این که باید صبر کرد تا مشخص شود که آیا می توان بر بدبینی محافظه کاران در واشنگتن و تهران فایق آمد، به نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی در تهران نوشت: تجار آمریکایی باید تا انتخابات بعدی ریاست جمهوری کشورشان در سال 2016 صبر کنند. آنها آخرین گروهی خواهند بود که به ایران می آیند نه اولین گروه.


 اخبار  اقتصادی  -  انتخاب


ویدیو مرتبط :
دفاع بی سابقه خبرنگار ارشدفاکس نیوز آمریکایی از ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هجوم بی سابقه تجار اروپایی به پایتخت ایران


روزنامه فایننشال تایمز نوشت سرمایه گذاران خارجی به سمت ایران هجوم آورده اند.

پایگاه خبری انتخاب: روزنامه فایننشال تایمز نوشت سرمایه گذاران خارجی به سمت ایران هجوم آورده اند.

در حالی که چشم انداز توافق هسته ای میان غرب و تهران به نتیجه نزدیک می شود، سرمایه گذاران انگلیسی خود را آماده می کنند تا بار دیگر وارد ایران شوند.
روز سه شنبه گروه مالی شارلمان کاپیتال انگلیس که متخصص در بازارهای نوپا است و گروه سرمایه گذاری ترکواز پارتنرز مستقر در تهران اعلام کردند در نظر دارند در توافقی که احتمالا یکی از توافقات در هفته ها و ماه های اخیر است به سرمایه گذاران بین المللی، صندوق های سرمایه گذاری در بازار سهام ایران پیشنهاد بدهند.

دومینیک بوکور انگرام یکی از مشاوران شرکت شارلی گفت: «تردید دارم که بتوان یک صندلی در پرواز به تهران در یک یا دو هفته آینده پیدا کرد زیرا تجار به پایتخت این کشور هجوم آورده اند. توافق هسته ای درها را برای سرمایه گذاری بین المللی در ایران باز خواهد کرد.»

وی افزود سرمایه گذاری در ایران به علت اقتصاد متنوع و جمعیت تحصیلکرده بیش از هشتاد میلیونی این کشور یکی از بهترین فرصت ها برای سرمایه گذاران است.

شرکت های شارلی و ترکواز اولین صندق خود را در چند هفته آینده راه اندازی خواهند کرد.
این صندوق کار خود را با بیش از هفتاد میلیون دلار آغاز می کند و در کوتاه مدت این رقم را به بیش از 200 میلیون دلار خواهد رساند.

آنها همچنین در نظر دارند صندوق هایی در بخش های مختلف مانند نفت و گاز، بانکداری و غیره تشکیل بدهند.

بوکور انگرام گفت: «ایران یکی از بازاهای توسعه یافته در خاورمیانه و قابل دسترس برای سرمایه گذاران در حال ظهور است و این مسئله است که آن را برای سرمایه گذاران بسیار جذاب می کند.»