اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سفر به این کشور،‌ انتخاب اول زوج کهن سال


این گردشگران فرانسوی به‌دنبال تشویق یكی از دوستان‌شان كه 5 / 3 سال پیش به ایران سفر كرده بود،‌ تصمیم گرفتند به ایران بیایند.

خبرگزاری ایسنا: وزارت خارجه‌ی فرانسه بیش از یك سال است كه از اتباع خود خواسته به ایران سفر نكنند،‌ با این حال و در شرایطی كه جمعیت گردشگران فرانسوی در ایران رو به كاهش است،‌ فرانسوی‌هایی هم هستند كه توجهی به این هشدارها ندارند و حاضر نیستند از دیدن تمدن و فرهنگ كهن ایران صرف نظر كنند، مثل زوج 52 ساله‌ی «راوود» كه اتفاقا ایران، انتخاب اول آن‌ها برای سفر به خارج از اروپا بوده است.

 «سیلوی و گاستن راوود» تمام اروپا را گشته‌اند و حالا در شرایطی كه اخبار رسانه‌های غربی علیه ایران است، با تشویق یكی از دوستان‌شان سفر به این كشور را تجربه كرده‌اند. آن‌ها 15 روز در ایران بودند و شهرهایی را مانند تهران، قزوین،‌ همدان‌، كرمانشاه‌، ساوه‌، قم،‌ كاشان،‌ ابیانه‌، اردستان،‌ یزد،‌ شیراز،‌ فیروزآباد، بیشاپور،‌ یاسوج و اصفهان دیدند.

پیمان جعفری، راهنمای این تور كوچك فرانسوی كه با ماشین‌اش این گشت زمینی 15 روزه را اجرا كرد، در این‌باره گفت: این گردشگران فرانسوی به‌دنبال تشویق یكی از دوستان‌شان كه 5 / 3 سال پیش به ایران سفر كرده بود،‌ تصمیم گرفتند به ایران بیایند. البته تبلیغات منفی علیه كشور ما آن‌قدر زیاد است كه آن‌ها فكر كردند اگر امسال به ایران سفر نكنند، شاید دیگر این شانس نصیب‌شان نشود.

او ادامه داد: این دو گردشگر به تمام كشورهای اروپا سفر كرده‌اند و فكر می‌كنم ایران نخستین كشوری باشد كه آن‌ها در آسیا می‌بینند.

جواهری كه 15 سال سابقه‌ی كار به‌عنوان یك راهنمای تور فرانسوی‌زبان را دارد، درباره‌ی شرایط سفر گردشگران اروپایی به ایران،‌ گفت: تا یكی دو سال پیش گردشگران زیادی از فرانسه به ایران سفر می‌كردند و اوضاع خیلی خوب بود؛ اما از زمانی كه وزارت خارجه‌ی این كشور در سایتش به اتباع فرانسوی توصیه كرد به ایران سفر نكنند،‌ گردشگران كمتری از این كشور به ایران می‌آیند. متأسفانه ما هم هیچ تبلیغاتی نداریم كه این توصیه‌ها را خنثا كند.

او همچنین به تبلیغات منفی رسانه‌های دیگر علیه ایران و تأثیر آن بر سفر گردشگران به كشور ما اشاره و بیان كرد: این‌گونه تبلیغات، ترس و بی‌اطمینانی را در میان اروپایی‌ها برای سفر به ایران بیشتر كرده است. با این حال، فرانسوی‌ها در مقایسه با دیگر اروپایی‌ها افراد جسورتری هستند و سرمایه‌داران زیادی در این كشور علاقه دارند به ایران سفر كنند‌؛ ولی آن‌ها هیچ منبع اطلاعاتی درستی در اختیار ندارند.

 همچنین تعداد سایت‌های اینترنتی فرانسوی‌زبان كه حاوی اطلاعاتی از جاذبه‌های گردشگری ایران و اوضاع و احوال اجتماعی و اقتصادی كشور ما باشد،‌ آن‌قدر كم است كه دسترسی به آن‌ها را مشكل می‌كند. بنابراین برای جذب و حفظ گردشگران فرانسوی لازم است سایت‌های فرانسوی‌زبان طراحی و معرفی شوند.


این راهنمای تور در ادامه به نگاه این گردشگران فرانسوی به ایران اشاره كرد و گفت: این دو نفر پیش از سفر فكر می‌كردند ایرانی‌ها مردمی عبوس و غمگین هستند؛ اما با سفر به شهرهای مختلف ایران، باورشان نسبت به مردم كشور ما تغییر كرد و گفتند كه ایرانی‌ها مردمی شاد و خوش‌برخورد هستند و ناامیدی و غم در چهره‌ی آن‌ها دیده نمی‌شود.

جواهری همچنین از شرایط سفر زمینی این گردشگران در ایران و وضعیت امكانات جاده‌یی كشور سخن گفت و بیان كرد: از نظر آن‌ها شبكه‌ی جاده‌یی ایران قابل مقایسه با فرانسه و حتا در بعضی موارد، بسیار بهتر است.

وی اضافه كرد: این گردشگران از سفرشان به ایران راضی بودند و برای سفر دوباره به كشور ما اظهار علاقه كردند و حتا گفتند دیگران را برای سفر به ایران تشویق می‌كنند.     


ویدیو مرتبط :
تیزر فراخوان سراسری انتخاب شعار سال راهیان نور کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زیباترین دختر شایسته کشور یونان در سال 2012 انتخاب شد



عکسهایی از زیباترین دختر شایسته کشور یونان در سال 2012

ماریا ساگاراکی 23 ساله با قد 176 سانتی متر توانست مقام زیباترین دختر شایسته 2012 یونان را از آن خود کند.به گزارش پارس ناز ماریا در شهر کرت به دنیا آمده است او قد بلند است و اندام زیبایی دارد.در اوقات فراغتش به ورزش یوگا می پردازد و موسیقی گوش می کند./پارس ناز

 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب