اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سفر اعضای شورای واتیكان به قم



رئیس شورای واتیكان در راس هیئتی بلندپایه، صبح امروز وارد قم شدند و با مراجع عظام تقلید دیدار و گفت‌وگو كردند.

 

شورای واتیكان برای شركت در مراسم گفت‌وگوی ادیان كه در تهران برگزار شده بود، به كشورمان سفر كرده‌اند.

آنها پس از پایان این گفت‌وگو‌ها و صدور اعلامیه نهایی به قم عزیمت كرده و با مراجع عظام تقلید دیدار و گفت‌وگو كردند.

آنها در سفر خود ابتدا با آیت‌الله مكارم شیرازی دیدار كرده و در مورد موضوعات مختلفی چون ضرورت صلح و عدالت جهانی، مقابله با اسلام ستیزی در غرب و... گفت‌وگو كردند.

شورای واتیكان سپس به دیدار آیت‌الله یزدی، دبیر مجلس خبرگان و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رفته و در رابطه با مسائل مختلف به گفت‌وگو نشستند.

آیت‌الله یزدی در این دیدار ضمن بیان تشكیلات مجلس خبرگان و وظایف آن اظهار كرد: در اسلام سیاست و دیانت دو امر جداگانه نیستند و كسی در راس امور قرار می‌گیرد كه هم مجتهد و عالم به امور بوده و هم مدیر، مدبر و آگاه به اوضاع روز جهان باشد.

اعضای شورای واتیكان سپس به دیدار آیت‌الله جوادی آملی رفته و با این عالم بزرگ پیرامون پیوند علم و دین گفت‌وگو كردند.

بر اساس این گزارش، بازدید از دانشگاه ادیان و مذاهب و شهر قم از دیگر برنامه‌های این هیئت در قم است.../فارس


ویدیو مرتبط :
سفر اعضای باشگاه سادات اخوی به قم و جمکران-1387

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رهبر معظم انقلاب اسلامی هفته آینده به قم سفر می‌كنند



 

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی هفته آینده به قم سفر می‌كنند

 

 

استاندار قم گفت: مقام معظم رهبری هفته آینده به استان قم سفر می‌كنند. به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور ظهر امروز كه برای افتتاح نمایشگاه جلوه‌های همت و تلاش به مجمع امام خمینی قم رفته بود، در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص زمان قطعی سفر رهبر معظم انقلاب به استان قم گفت: این سفر طی هفته آینده به قم انجام می‌شود.

 

وی ادامه داد: قم آماده حضور و استقبال از ولی امر مسلمین است و با تمام وجود از ایشان استقبال می‌كند.

خاطر‌نشان می‌شود قم خود را برای استقبال از رهبر فرزانه انقلاب آماده كرده و جای جای شهر قم شور و شوق مضاعفی برپا شده است.

بنابر این گزارش مردم قم با برپایی مراسم‌ مختلفی، مراسم شكرانه حضور رهبر فرزانه انقلاب در قم را به جای آورده و برای سلامتی ایشان دعا می‌كنند.

همچنین در مناطق مختلف شهر قم برای سلامتی مقام معظم رهبری گوسفند ذبح كرده و شور و شوق خود را به دلیل حضور ایشان در قم ابراز می‌كنند.../خبرگزاری فارس