اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سفر آمانو به ایران/کارشناسان آژانس درتهران



اخبار,اخبار سیاست  خارجی,آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

رییس سازمان انرژی اتمی ایران پس از پایان دیدار با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: تعدادی از کارشناسان آژانس ،حدود 12 نفر، امشب (دوشنبه) عازم ایران میشوند و آقای یوکیا آمانو مدیرکل آژانس ظرف سه تا چهار روز آینده به ایران سفر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا ، علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی، در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: موضوعی که با آقای امانو صحبت کردیم در ارتباط با فعالیت های هسته ای گذشته و حال کشور است.

وی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت وگو می کرد، افزود: ما توافقی را با آقای آمانو در وین امضا کردیم و یک تفاهمی هم داشتیم که این تفاهم خیلی معمول است که کشورهای عضو آژانس با آژانس در خصوص بعضی از فرایندهای بازرسی تفاهم می کنند و این تفاهم را معمولا اعلام نمی کنند، چیز مهمی هم نیست و معمول نیست تفاهم نامه های بازرسی را اعلام کنند.

صالحی گفت: لذا ما یک تفاهم نامه ای را هم داریم در ارتباط با بازرسی های مورد نظر و درباره جزییات این مساله صحبت کردیم.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: این موضوع دارد با جدیت دنبال می شود و ما امیدواریم براساس توافقمان با آژانس نتیجه مورد نظر حاصل شود,بگونه ای که تا 15 دسامبر سال جاری این موضوع به نحوی بسته شود، چون ضرورتا باید این موضوع تکلیفش روشن شود تا اینکه برجام بتواند عملیاتی گردد.

وی گفت: ما در این مسیر حرکت می کنیم و گاهی اوقات موانعی پیش می آید که ضرورتا بایستی این موانع برطرف شود.

 

 اخبارسیاست خارجی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
دیدار دکتر روحانی و آمانو مدیر کل آژانس انرژی اتمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیانیه آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره سفر آمانو به ایران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

آژانس بین المللی انرژی اتمی روز شنبه اعلام کرد که «سفر آمانو به تهران، بر همکاری های جاری بین آژانس و جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب نقشه راه مورد توافق بین دو طرف متمرکز است.»

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی آژانس بین المللی انرژی اتمی، این نهاد ناظر هسته ای وابسته به سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای با اعلام اینکه یوکیا آمانو مدیرکل این نهاد شنبه شب وارد تهران می شود، افزود: «توافق نقشه راه، معطوف به توضیح و شفاف سازی مسائل گذشته و حال در خصوص برنامه هسته ای ایران است.»


بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز روز شنبه، هدف سفر آمانو را اجرایی کردن نقشه راه همکاری های ایران و آژانس بیان کرد.


نشست کارشناسی ایران و آژانس چهارشنبه هفته پیش با حضور رضا نجفی نماینده دائم ایران در آژانس و نیز واریورانتا معاون مدیرکل پادمان های این نهاد در تهران به کار خود پایان داد.


بعد از ارائه توضیحات مکتوب به آژانس توسط ایران در 15 اوت و پرسش هایی که آژانس متعاقبا درخصوص برخی ابهامات پیرامون توضیحات ایران در هشتم سپتامبر ارائه کرده بود، تیم های کارشناسی ایران و آژانس به بحث و بررسی پرسش های آژانس پرداختند.
قرار است این نشست کارشناسی هفته نخست مهرماه در تهران از سر گرفته شود.


براساس نقشه راه که به امضای علی اکبر صالحی و یوکیا آمانو رسیده است، تمام فعالیت های توافق شده از جمله جلسه های کارشناسی و بحث ها تا 15 اکتبر(23 مهر) پایان خواهد یافت.


در همین حال با توجه به دعوت کمیسیون برجام از آمانو برای حضور در جلسه ای، حسن قشقاوی معاون کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه، حضور آمانو در جلسه روز یکشنبه کمیسیون برجام را محتمل دانست و گفت: این موضوع با نظر مثبت وزارت امور خارجه در حال پیگیری است.


قشقاوی افزود: به دنبال درخواست کمیسیون وی‍‍‍‍‍‍‍ژه بررسی برجام برای حضور یوکیا آمانو، وزارت امور خارجه این موضوع را با نظر مثبت در دست پیگیری دارد.
وی خاطرنشان کرد: چنانچه هماهنگی لازم به خوبی صورت گیرد احتمالا عصر یکشنبه آمانو در کمیسیون برجام حضور می یابد.

 

اخبار سیاست خارجی - ایرنا