اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سعید مرتضوی از شاکی خود شکایت کرد



اخبار,اخبار سیاسی ,  سعید مرتضوی

یک وکیل شاکی سعید مرتضوی، از شکایت رئیس پیشین سازمان تامین اجتماعی از یکی از موکلانش به اتهام افترا و نشر اکاذیب خبر داد و گفت: شکایت مرتضوی به خاطر مصاحبه‌ها درباره پرونده‌اش بوده است.

پیمان حاج محمود عطار در گفت‌وگو با آنا اظهار کرد: پرونده‌ای که شاکیان به عنوان بیمه‌گزاران سازمان تامین اجتماعی علیه سعید مرتضوی مدیر عامل سابق سازمان تامین اجتماعی مطرح کرده‌اند، بابت اتهامات وی بوده و بر اسا‌س آن از مرتضوی شکایت شده است.

به گفته وی، مرتضوی نسبت به بخشی از پرونده که منجر به صدور کیفر خواست و ارجاع پرونده به شعبه ۷۹ دادسرای استان تهران شده، اعتراض کرده است.

وی افزود: سعید مرتضوی با اختیار کردن یکی از وکلای دادگستری به عنوان وکیل خود علیه مصطفی ترک همدانی بابت مصاحبه‌هایی که با رسانه‌های گروهی در خصوص پرونده‌های اتهامی وی در رابطه با سازمان تامین اجتماعی کرده است به اتهام افترا و نشر اکاذیب شکایت کرده است.

وی تاکید کرد: پرونده شکایت مرتضوی علیه ترک همدانی به شعبه ۱۳ بازپرسی دادسرای ناحیه ۴ تهران مستقر در منطقه تهرانپارس ارجاع شده و امروز جلسه رسیدگی نزد بازپرس شعبه ۱۳ با حضور ترک همدانی به عنوان متهم و بنده و علیرضا دقیقی به عنوان وکلای وی تشکیل شد.

این وکیل شاکی از مرتضوی با بیان اینکه بازپرس، دفاعیات ترک همدانی را شنید و منتظر تصمیم وی هستیم، افزود: نکته جالب توجه در تبعیضی است که دادسرای تهران در خصوص این پرونده قائل شده است زیرا من بیش از ۵ سال است که از مرتضوی به اتهام همین افترا و نشر اکاذیب در دادسرای تهران شکایت کردم و به رغم گذشت این مدت طولانی هیچ اقدامی از سوی دادسرا در خصوص شکایت من به عمل نیامده اما شکایتی که مرتضوی از ترک همدانی به وکیل اینجانب در پرونده شکایت از مرتضوی و شاکی پرونده وی در تامین اجتماعی در عرض مدت کوتاهی رسیدگی و متهم احضار شده است.

حاج محمود عطار ادامه داد: اتهامات وارده به سعید مرتضوی از سوی ترک همدانی مستند به گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تامین اجتماعی، نظر دیوان محاسبات کشور، وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور بوده است.

اخبار سیاسی - آنا

 


ویدیو مرتبط :
ادعای تازه سعید مرتضوی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روح الامینی: 3 مورد اتهامی به سعید مرتضوی تفهیم شد/ اولیای دم هنگام طرح شکایت گریه می کردند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

روح الامینی: 3 مورد اتهامی به سعید مرتضوی تفهیم شد/ اولیای دم هنگام طرح شکایت گریه می کردند

پدر یكی از قربانیان پرونده كهریزك گفت: در جلسه نخست اولیای دم شكایت خود را علیه متهمان پرونده اعلام كردند.

به گزارش مهر، روح الامینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ابتدای جلسه امروز نماینده دادستان به تشریح كیفرخواست پرداخت و سه مورد اتهامی را به متهم ردیف اول تفهیم كرد. این در حالی است كه برخی خبرگزاریها تعداد  اتهامات وی را دو مورد اعلام كرده بودند.

وی افزود: سپس برخی اولیای دم و وكلای آنها به طرح شكایت علیه متهمان پرداختند كه طرح شكایت با گریه آنها همراه بود.

روح الامینی با اشاره به اینكه از روند دادگاه راضی است، اظهار داشت: ما به این دادگاه امیدوار هستیم تا به حق خود برسیم. همچنین از رئیس دادگاه درخواست كرده بودیم كه جلسه محاكمه به صورت علنی برگزار شود. در این جلسه برای نخستین بار بعضی از متهمان پرونده را دیدیم. این پرونده بیش از 3500 برگ دارد و در 17 جلد آماده شده است.

وی خاطرنشان كرد: من در جلسه دادگاه حرفهایم را زدم و از آن فیلمبرداری شد حال اگر دادگاه صلاح بداند می تواند آن را در اختیار رسانه ها قرار دهد./مهر