اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سعید مرتضوی آزاد شد


بامداد امروز سعید مرتضوی، سرپرست سازمان تامین اجتماعی آزاد شد.

 خبرگزاری فارس: بامداد امروز سعید مرتضوی، سرپرست سازمان تامین اجتماعی آزاد شد.

یک منبع آگاه اظهار داشت: بامداد امروز سعید مرتضوی، سرپرست سازمان تامین اجتماعی  آزاد شد.

 سعید مرتضوی سرپرست سازمان تامین اجتماعی و دادستان عمومی و انقلاب سابق تهران،شامگاه روز دوشنبه ۱۶ بهمن دستگیر شد.

دادستانی تهران، درباره علت بازداشت مرتضوی اظهار نظری نکرد.

اخبار تکمیلی به نقل از دیگر منابع خبری حاکی از آن بود مرتضوی هنگام خروج از محل کار خود دستگیر شده و معاون دادستان تهران هنگام بازداشت نامبرده در محل حضور داشته‌ است.

گفته می‌شود مرتضوی پس از بازداشت به زندان اوین منتقل شده است.

پس از دستگیری وی منابع آگاه عنوان کردند سعید مرتضوی به علت تصرف غیرقانونی در اموال دولتی در زمان تصدی ریاست سازمان تامین اجتماعی بازداشت شده است.

پیش از این دیوان عدالت اداری و همچنین معاونت نظارت مجلس و برخی از نمایندگان مدیریت مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی را غیرقانونی و قابل پیگرد قضایی عنوان کرده بودند.

سعید مرتضوی در پرونده کهریزک به همراه تعدادی از همکارانش از کار معلق شد و پرونده مفتوحی داشت که احتمال می‌رود علت دستگیری وی همین باشد.

پیش از این حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود عنوان کرده بود اسفندماه امسال دادگاه رسیدگی به پرونده کهریزک برگزار خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
ادعای تازه سعید مرتضوی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرونده سعید مرتضوی در دادسرای كاركنان دولت رسیدگی می‌شود



 

 

پرونده سعید مرتضوی در دادسرای كاركنان دولت رسیدگی می‌شود

 

دادسرای انتظامی قضات اعلام كرد: پرونده رسیدگی به اتهامات قاضی مرتضوی در دادسرای كاركنان دولت رسیدگی می‌شود. حجت‌السلام احمد شفیعی گفت: بهتر است این موضوع را از دادسرای كاركنان دولت پیگیری كنید، زیرا پرونده قاضی مرتضوی در این دادسرا مطرح است.

وی در پاسخ به این سوال كه چرا پرونده به این دادسرا ارجاع شده، اظهار داشت: وظیفه دادسرای انتظامی قضات رسیدگی به تخلفات است و این دادسرا نقشی در پرونده‌های كیفری ندارد.

شفیعی افزود: رسیدگی به اتهامات مقامات قضایی و قضات در دادسرای كاركنان دولت در تهران رسیدگی می‌شود. رسیدگی به پرونده‌های كیفری قضات در حیطه وظایف دادسرای انتظامی قضات نیست.

دادستان انتظامی قضات گفت: پرونده 3 مقام قضایی تعلیق شده در ارتباط با پرونده كهریزك توسط دادسرای كاركنان دولت رسیدگی می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینكه اتهام سه قاضی تعلیق شده در پرونده بازداشتگاه كهریزك چیست، اظهار داشت: اگر چنانچه قاضی در مظان اتهام قرار گیرد اگر این فرد در سمت قضاوت باشد نمی‌توان به اتهام وی رسیدگی كرد.

در این رابطه اگر دادسرای انتظامی قضات تشخیص داد از دادگاه انتظامی درخواست تعلیق قاضی را می‌كند تا مرجع رسیدگی كننده بتواند موضوع را بررسی نماید. در این رابطه نیز دادسرای انتظامی قضات اتهام را متوجه این افراد دانسته و هنوز اتهام ثابت نشده و پرونده در مرحله تحقیقات است برای قاضی مرتضوی حكمی مبنی بر تبرئه یا قرار مجرمیت صادر نشده است.../فارس