اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سعید قاسمی برای خاوری ریش گرو گذاشت!


سردار قاسمی از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: ما پس از آنکه ریش خود را برای آن دخترک گرو گذاشتیم به آثار و برکات آن پی بردیم برای همین قصد دارم آن را برای خاوری هم گرو بگذارم.

خبرگزاری دانشجو: سردار قاسمی از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: ما پس از آنکه ریش خود را برای آن دخترک گرو گذاشتیم به آثار و برکات آن پی بردیم برای همین قصد دارم آن را برای خاوری هم گرو بگذارم.

 سردار سعید قاسمی عصر دیروز در نشست «انزوای سیاسی و انقلاب جریان ساز» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در آمفی تئاتر شهید بهرامی این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به سالروز تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) گفت: آبان ماه به واسطه حرکت عظیمی که آقا روح الله نام آن را انقلاب دوم نامید، همان چیزی است که شما دانشجویان آن را خلق کردید و در تاریخ انقلاب اسلامی ایران جایگاه خاصی پیدا کرد.

وی با اشاره به برخی از شهدای این حادثه و دانشجویان شهید ادامه داد: این واقعه خاطره شهیدانی چون شهید ورزدار، راوینی و شهید صابری که از شهدای همین دانشگاه بود را برای همه ما زنده می‌کند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ۱۳ آبان ماه منشا تحول عمیق در دانشگاه اسلامی آن زمان بود، اضافه کرد: این حادثه موتور حرکت دیگری برای انقلاب شد و به آن جان تازه‌ای بخشید و در آن شرایط احساس می‌شد دولتمردان ما پای میز مذاکره با آمریکا می‌روند.

قاسمی به برخی از حوادث آن دوران اشاره کرد و گفت: ابراهیم یزدی که به مدل فکری تکنوکرات‌ها و اشخاصی مانند مهندس بازرگان تمایل و نزدیکی داشت، اعتقادی مانند اعتقادی که آقا روح الله و شما در مقابله با آمریکا دارید، نداشتند.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: همین حادثه باعث شد مهندس بازرگان به عنوان مسئول دولت وقت نزد آقا روح الله رود و از او بخواهد بین شما دانشجویان و وی و دولت وی یکی را انتخاب کند که امام (ره) شما و نسل شما را به دولت قانونی ترجیح داد و با استعفای آن مخالفت کرد.

این سردار دوران هشت سال دفاع مقدس به دوران اسارت عوامل سفارت آمریکا در ایران اشاره کرد و گفت: طی آن ۴۴۰ روزی که آنها به اسارت در آمدند، داستان‌های زیادی در این مقطع به وقوع پیوست و واسطه‌های فراوانی برای آزادی آنها به ایران آمدند و حتی ایران تهدید به حمله نظامی نیز شد.

قاسمی در ادامه افزود: این نگاه و این مبنای تفکر ضد شرقی و ضد غربی تا هم کنون مبنای مجادله فکری ما در سطح جامعه، کوچه و بازار و خارج از کشور شده است.

وی به فراز و نشیب این نوع تفکر در تاریخ انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور قبل که تفکری هم سو با این نوع تفکر نداشت، وقتی به آمریکا رفت و از او در رابطه با حادثه تسخیر سفارت آمریکا سوال کردند، پاسخ داد که شرمنده شدم این روزی که این اتفاق رخ داد.

این سردار هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه ما به اشخاص، کاری نداریم و توجه ما به تفکرهای مختلفی است که آمده‌اند و رفته‌اند، گفت: برخی، از همان روز اول با آقا روح الله همراه نبودند و همان سال‌های اول خسته شدند، بعضی تا فتنه آمدند و بعضی نیز هم اکنون و در این شرایط خسته شده اند.

قاسمی یادآور شد: ما نسبت به مدل و الگویی که براساس آن انقلاب کردیم باید شناخت دقیق داشته باشیم تا در کوران حوادث و بادهای تندی که می‌آیند محکم بایستیم و این ایستادگی در جایی موثر است که مبنای فکری که براساس آن جنگ اتفاق افتاده است، پیش می‌رود.

وی در همین زمینه افزود: اگر بر مبنای فکری خود دچار تزلزل بشویم و به درستی تشخیص ندهیم، در تندباد مرغ و دلار و برنج هر روز به هر طرف کشیده می‌شویم و در نهایت تسلیم می شویم.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: داستان ما در مقوله استکبارستیزی از جایی شروع شد که بنا داشتیم از نوکری غرب و استکبار خارج شویم و دیگر اربابمان آمریکا نباشد و نفت را مستقیم به اسرائیل صادر نکنیم.

قاسمی با طرح این سوال که چرا باید با آمریکا سرشاخ شد و چرا نباید مانند دو دولت قبل هاشمی و خاتمی به دنبال تعامل با آمریکا رفت، افزود: در حالی که دولت‌های قبل به مذاکره با آمریکا فکر می‌کردند، تفکری انتخاب شد که استکبارستیز بود و این نشان داد که شما برای رای‌دادن به قد، قیافه و یا هیکل نگاه نمی‌کنید و تفکری که با تفکر آقا روح الله نزدیک‌تر بود را انتخاب کردید.

وی با اشاره به فشارهایی که در حال حاضر بر کشور از سوی کشورهای غربی تحمیل می‌شود، ادامه داد: فشارهایی که شما الان و در این شرایط آن را تحمل می‌کنید، کمترین تاوان پایبندی به تفکر استکبارستیزی است.

این رزمنده و سردار هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه البته ما در برخی جاه ها به بیراهه رفتیم، گفت: اگر هم در این مسیر دچار مشکلاتی شدیم و هستیم یکی از مهمترین دلایل آن گوش نکردن به حرف‌ها و توصیه‌های آقا روح الله است و آنجایی که او گفت از نفت دست بکشید و به سمت کشاورزی و تولید بروید.

قاسمی در ادامه سخنان خود با اشاره به حادثه حج خونین و برائت از مشرکین ادامه داد: متاسفم در مسائل سیاسی و نامه‌نگاری قوا به همدیگر، برای آن ۵۰۰ انسان آزاده‌ای که در کنار حرم امن الهی شهید شدند و خونشان بر زمین بیت الله‌الحرام ریخته شد، نتوانستیم براثر فراموشی، خاطره و برنامه باشکوهی برای آنها برگزار کنیم.

وی با اشاره به بخشی از سخنان امام خمینی (ره) و مانیفیست فکری او ادامه داد: در آن شرایط جنگ همان‌ جایی که نخست‌وزیر وقت بدون اینکه فرمانده کل قوا از استعفای او خبر داشته باشد، از طریق رسانه‌ها استعفای خود را اعلام کرد و مسئولان سیاسی کشور نیز به امام(ره) گفتند که دیگر شرایط ادامه جنگ وجود ندارد، این قطعنامه لعنتی را پذیرفتیم و پذیرفتیم که دیگر از سرزمینمان دفاع مشروع نکنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: این افرادی که چند ماه پیش نزد آقا سید علی رفتند و گفتند که ما در شعب ابی‌طالب هستیم و نگاهی باید به رابطه مذاکره با آمریکا داشته باشیم، از همان نوع تفکر هستند.

قاسمی در همین زمینه افزود: درست در همین جا بود که قند در دل استکبار و غرب آب شد که دیگر تفکر انقلابی و تفکر آقا روح الله در این کشور از بین رفتنی است.

وی با بیان اینکه اگر استکبار احساس کند اراده ایستادگی در شما نیست و تمایل به مذاکره دارید شب را به صبح نمی‌اندازند، ادامه داد: برخی مذاکره با آمریکا را در شرایطی طرح می‌کنند که ایران به طور قطع نسبت به سال‌های گذشته قوی‌تر است.

این رزمنده و سردار هشت سال دفاع مقدس با اشاره به شرایط آمریکا گفت: قطعاً آمریکا با بدهی تریلیونی خود و بحران‌هایی که در حال حاضر با آن دست به گریبان است و همچنین انقلاب‌های منطقه و خیزش‌های مردمی که با آمریکا سرجنگ دارد، از آمریکای سال ۶۸ خیلی ضعیف‌تر است و مطمئناً ایران نیز از ایران سال ۶۸ قویتر است.

قاسمی ضمن انتقاد از طرح مذاکره با آمریکا در فضای سیاسی کشور ادامه داد: اگر می‌خواستیم مذاکره با آمریکا و رابطه با این کشور را بپذیریم، چرا در این شرایط که در پیچ تاریخی جهان قرار داریم، باید این کار را انجام دهیم؟ در طول ۲۰۰ و ۳۰۰ سال گذشته هر جا از ارزش‌ها و آرمان‌ها کوتاه آمدیم بعد از آن به شکست رسیدیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آثار و برکات ریش خود گفت: ما پس از آنکه ریش خود را برای آن دخترک گرو گذاشتیم به آثار و برکات آن پی بردیم.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: قصد دارم آن را برای خاوری هم گرو بگذارم؛ چرا که به برکات آن پی برده‌ام.

قاسمی با اشاره به شرایط کشور و در نقطه عطف قرار گرفتن آن افزود: ما امروز در نقطه عطف تاریخی قرار گرفته ایم و مطمئن هستیم اگر به آرمان‌ها پایبند باشیم به سلامت از آن عبور می‌کنیم.

وی با بیان اینکه به اذن الله از این مرحله نیز عبور می‌کنیم، خاطرنشان کرد: ولی به طور قطع این بار نیز ریزش‌هایی خواهیم داشت.

این سردار هشت سال دفاع مقدس با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: ما باید کسی را انتخاب کنیم که خطوط قرمز را بداند و بداند که برخی از خطوط با نظر و نگاه و دیدگاه او تغییر نخواهد کرد.

قاسمی با اشاره به سخنان یکی از مسلمانان مصری در خصوص ایرانیان گفت: یکی از مسلمانان مصری در مراسمی به من گفت که می‌دانید که شما ایرانیان چرا برای ما اینقدر عزیز هستید، چون شما در مقابل کسی رکوع نمی‌کنید.

وی با بیان اینکه بسیاری از چیزهایی که در عالم سیاست بین روسای جمهور اتفاق می‌افتد بازی سیاسی است، گفت: همه می‌دانند که وقتی رئیس جمهور ایران به رئیس جمهور بلندقامت قطر دست می‌دهد این فقط یک بازی سیاسی است و گرنه تفکر و مبنای‌ که پشت اوست چندان نزدیکی‌ای به آن ندارد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به سخنان امام خمینی و مانیفست فکری ایشان خاطرنشان کرد: ما باید به دنیا ثابت کنیم که ما مانیفست و راهبرد داریم و در این مسیر گیج، کلافه و بلاتکلیف نیستیم و انشاءالله پیروزی و نهضت ما در جهان نزدیک است.


ویدیو مرتبط :
وقتی آقا کریم باقری برای پرسپولیس بحران زده ریش گرو گذاشت!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بوسه سعید قاسمی بر دستان متهم پرونده توهین به فائزه هاشمی/ ما مرهون زحمات شما و امثال شما هستیم



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

سعید تاجیک به زندان رفت/ دعای سعید قاسمی برای آزادی "تاجیک"

سعید تاجیک غروب روز پنجشنبه بعد از 5 روز مرخصی به زندان اوین بازگشت.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر روز پنجشنبه سعید قاسمی از فرماندهان دفاع مقدس در مراسم رونمایی سنگ یادبود شهید اسماعیل قهرمانی ایراد سخنرانی کرد و پس از رونمایی از مزار یادبود آن شهید "سعید تاجیک" (متهم پرونده توهین به فائزه هاشمی که به 6 ماه زندان محکوم شده است) را در آغوش کشید و از زحمات او تشکر کرد و دست اورا بوسید و گفت: ما مرهون زحمات شما و امثال شما هستیم.

در پایان مراسم خبرنگار خواست تا از دوران جنگ و دفاع مقدس با سردار قاسمی گفتگو کند که وی در پاسخ گفت: درباره جنگ از مصاحبه معذورم و چیزی برای گفتن ندارم اگر سیاسی می پرسید مصاحبه می کنم و سپس دست تاجیک را بالا گرفت و گفت: با این جوانمرد مصاحبه کنید می دانی کیست؟ سعید تاجیک در زندان است و اکنون 5 روز به مرخصی آمده است.

وی سپس خطاب به حاضران خواست تا برای آزادی او دعاکنند و از حاضران خواست برای او صلوات بفرستند./مهر