اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سعید جلیلی: گزینه حمله نظامی دروغ است


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سیاستمداران امریکا به دلیل زیاده خواهی، خود را رهبر دنیا می دانند و این در حالی است که ایران از ابتدای پیروزی انقلاب این زیاده خواهی را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت.

خبرگزاری مهر: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سیاستمداران امریکا به دلیل زیاده خواهی، خود را رهبر دنیا می دانند و این در حالی است که ایران از ابتدای پیروزی انقلاب این زیاده خواهی را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت.

 سعید جلیلی ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد مقدس که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در سند استراتژی امنیت ملی آمریکا که در بهمن ۹۳ منتشر شد به صراحت اعلام شده که آمریکا باید رهبری خود را بر دنیا ادامه دهد و اگر کشوری بخواهد در برابر این آرمان بایستد با بمب اتم نابودش خواهند کرد.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: بسیاری از کشور ها حتی در آسیا بمب اتمی دارند اما آمریکا احساس خطر نمی کند اما نسبت به فعالیت صلح آمیز ایران به این اندازه حساس است و این نکته جای سوال دارد.

جلیلی با بیان اینکه به چه دلیل باید آنها را به عنوان کدخدا تصور کرد افزود: البته برخی از کشور هایی که دارای ثبات سیاسی نیستند به صراحت بیان می کنند که باید آنها را پذیرفت زیرا این کشور ها داری قدرت و زور هستند اما جمهوری اسلامی ایران زیر بار ابن زورگویی نمی رود.

وزیر سابق امور خارجه ایران با بیان اینکه امروز تنها انقلاب اسلامی در برابر زورگویی های امریکا ایستاده است ادامه داد: در مقابل زیاده خواهی های آمریکا و همچنین رهبری آن کشور بر دنیا، پدیده ای به اسم انقلاب اسلامی ایران ایستاده است و توانسته است نگاه خود را در برابر آنها تحمیل کند.

جلیلی اظهار کرد: آنها می فهمند که قدرت ایران از جنس سایر قدرت ها نیست و این قدرت هر روز در حال رشد، پیشرفت و البته تکثیر است.

سوخت ۲۰ درصد ابزار فشار دشمن قرار گرفته است

وزیر سابق امور خارجه ایران اذعان کرد: افرادی که سلاح تحریم را به دست گرفتند همان افرادی هستند که موشک و سلاح شیمیایی را به صدام می دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بی اعتمادی به آمریکا مبتنی بر تجارب قبلی است.

وزیر سابق امور خارجه با اشاره به دستیابی ایران به سوخت ۲۰ درصد افزود: دشمن قصد داشت تا سوخت ۲۰ درصد را به اهرم فشار علیه ایران تبدیل کنند اما ملت ایران و شهیدان هسته ای با تولید این سوخت روند مذاکرات را به نفع ایران تغییر دادند.

ملت ایران به رهبری امام راحل حیات جدید پیدا کرد

جلیلی با گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد گفت: از همان ابتدای حرکت امام خمینی(ره) بسیاری از قدرت های بزرگ جهانی به مقابله با آن برخاستند و در همه صحنه ها سعی در ضربه زدن به این حرکت داشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امام خمینی(ره) منادی اسلام ناب بود و ملت ایران با این اجابت این دعوت حیات جدید پیدا کرد.

وی افزود: بذر این شجره در ۴۲ سال پیش کاشته شد و در سال ۵۷ شکوفا شد و امروز بعد از ۳۶ سال دنیا شاهد شکوفایی درخت مبارک انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: استفاده از گزینه نظامی دروغی بیش نیست زیرا آنها چه در سال های مبارزه برای انقلاب و چه در جنگ تحمیلی از این گزینه استفاده کردند.

پیشرفت ایران موجب تحیر دنیا شده است

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تبدیل شدن ایران به قدرت بزرگ در منطقه اذعان داشت: برای تمام مردم دنیا سوال است که چرا جمهوری اسلامی ایران با این همه فشاری که از سوی دشمن تحمل می کند امروز به قدرت بزرگ در منطقه تبدیل شده و دارای امنیتی بی نظیر است.

جلیلی ابراز کرد: بسیاری سوال می کنند که چرا ایران علی رغم تمام این فشار ها پیشرفت کرده است و توانسته نظام مردم سالار دینی را به دنیا نشان بدهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این سوالات در عرصه جهانی مطرح  است که چه اتفاقی باعث شده است ۶ قدرت بزرگ جهان حاضر به مذاکره با ایران بشوند.

دشمن از شکل گیری تمدن انقلاب اسلامی هراس دارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنها می دانند که آزادی خرمشهر باعث آزادی جنوب لبنان و شجاع شدن مردم غزه شد و اگر این تمدن به دنیا نشان داده شود دیگر آنها نخواهند توانست خود را رهبر جهان بدانند.

جلیلی اذعان کرد: آمریکا می بیند که امروز الگوهای اسلامی و تمدن جدیدی در حال شکل گیری است که اگر جلوی آن را نگیرد به زودی به قدرت بزرگی در منطقه تبدیل خواهد شد.

وی افزود: دشمن می داند که تمدنی مبتنی بر قرآن و اهل بیت(ع) در حال شکل گیری است و این تمدن قدرت دارد که حتی در موج های سنگین حرکت کند و هرگز شکست نخواهد خورد.

بی اعتمادی به دشمن از ویژگی های مکتب امام بود


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: از ویژگی های متکب امام راحل این بود که دشمن را به خوبی می شناخت و بی اعتمادی به دشمن برای ایشان روشن بود.

وی گفت: منطق دشمن ما استکبار و سلاح آنها ترساندن است اما امام خمینی(ره) افسانه شکست ناپذیری استکبار را از بین برد و به همه نشان داد که قدرت آنها پوشالی است.

جلیلی افزود: پیام امام خمینی دورکن خداباوری و مردم باوری را گسترش داد و معتقد بودند اگر کشوری قدرت خود را به خداوند ارتباط دهد شکست ناپذیر خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
امام در جواب روی میز بودن گزینه نظامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسرائیل قولش به امریکا برای عدم حمله به ایران تا آبان ماه را پس گرفت/وزیر دفاع آمریکا: گزینه نظامی علیه ایران آماده است



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اسرائیل قولش به امریکا برای عدم حمله به ایران تا آبان ماه را پس گرفت/وزیر دفاع آمریکا: گزینه نظامی علیه ایران آماده است

لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا گفت که این کشور اماده ی انجام هر اقدامی برای جلوگیری از تولید سلاح هسته ای توسط ایران است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب  : راشاتودی نوشت: لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا گفت که این کشور اماده ی انجام هر اقدامی برای جلوگیری از تولید سلاح هسته ای توسط ایران است.

سفیر امریکا در رژیم صهیونیستی چندی پیش گفت که گزینه نظامی علیه ایران کاملا آماده است و برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

پانه تا، ضمن تایید گفته های دانیل شپیرو سفیر امریکا در اسرائیل گفت: در صورتی که مذاکرات دیپلماتیک موفقیت امیز نباشد، ما طرح های نظامی داریم.

وی در ادامه افزود: امریکا برنامه های ضروری برای دفاع از خود را دارد.

وزیر دفاع امریکا گفت: ما امیدواریم و ترجیح می دهیم که اختلافات بر سر برنامه هسته ای ایران از طریق دیپلماتیک حل شود اما این بدین معنا نیست که گزینه نظامی در دسترس نیست.

پانه تا اضافه کرد: گزینه نظامی نه تنها در دسترس بلکه آماده است.

راشاتودی در ادامه نوشت: اسرائیل تنها رژیمی است که بر استفاده از گزینه ی نظامی علیه ایران تاکید می ورزد. تل آویو روز 23 می و در اولین روز مذاکرات ایران و 1+5 در عراق مواضع خود را تکرار کرد. ایهود باراک، وزیر جنگ اسرائیل گفت: مذاکرات تنها به ایران اجازه می دهد که زمان بخرد.

راشاتودی مدعی شد: روز 24 می و حتی پیش از پایان رسمی مذاکرات، اسرائیل قول خود را مبنی بر عدم حمله به ایران، پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا(آبان ماه) پس گرفت./انتخاب