اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سعیدی: عاشورا ممکن است تکرار شود


نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: مردم کسانی را انتخاب کنند که سینه چاک ولایت هستند، تا با انتخاب خود مجلسی مقتدر تشکیل دهند.

پایگاه خبری انتخاب: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: مردم کسانی را انتخاب کنند که سینه چاک ولایت هستند، تا با انتخاب خود مجلسی مقتدر تشکیل دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در هفتمین شب از مراسم عزاداری دهه آخر صفر حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: حادثه عاشورا ممکن است تکرار شود زیرا در هر زمانی خداوند متعال بندگان خود را به صورت فردی و جمعی مورد آزمایش و امتحان قرار می دهد. تاریخ پر از فراز و نشیب است و آئینه بزرگی است برای ملت که از خطاهای دیگران عبرت بگیرند.

وی تصریح کرد: پس از رحلت پیامبر اکرم سه جریان وجود داشتند، یکی جریان امیرالمومنین(ع) که بر اساس فرمان خداوند و پیامبر(ص) محور حق بودند. جریان دوم طلحه و زبیر با محوریت همسر پیامبر(ص) و جریانی نیز مانند ابوموسی اشعری و عبدالله بن عمر که خود را بی طرف می خواندند. در آن زمان این جریان سوم خود را فراجناحی و معتدل می خواند. مگر می شود با حضور امیر المومنین(ع) که محور حق است فرا جناحی بود.

وی افزود: در زمان ما نیز وقتی ولی فقیه محور است مگر می شود فراجناحی بود و فرا جناحی چه معنایی می دهد؟ در زمان امیر المومنین(ع) نیز حضرت زهرا (س) آیا می توانستند بگویند من دختر پیامبر هستم و فرا جناحی ام و به سمت حضرت علی (ع) نمی رفتند. در صورتی که حضرت زهرا تا اخرین لحظه به پای حق و ولایت ایستادند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: آیا مگر می شود بدون تکیه بر اصول و مبانی فرا جناحی بود. برخی باید موضع خود را مشخص کنند که در مسائل کشور درون نگرهستند یا برون نگر.

وی افزود: باید مشخص کنند که ما برای حل مشکلات باید با آمریکا رابطه برقرار کنیم یا راهی برای حفظ انقلاب جز مقابله با آمریکا وجود ندارد.

سعیدی تاکید کرد: یکی از ریشه های واقعه عاشورا این است که مردم از حجت خدا تبعیت نکردند. حادثه عاشورا ریشه در ۵۰ سال قبل اش دارد که مردم ان زمان قداست زدایی و ولایت زدایی و دین زدایی کردند.

وی ادامه داد: مردم متدین ایران در این ۳۶ سال پس از انقلاب اسلامی بسیار خوب پیش رفته اند و اگر ارزیابی از عملکرد آنها داشته باشیم نمره خوبی از امتحان می یرند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکا سه راهبرد در مقابل انقلاب اسلامی داشته گفت: راهبرد اول امریکایی ها تهدید نظامی بود که نتیجه ای نگرفتند. راهبرد دومشان تحریم ها بود که باز اثری نداشت اما سومین راهبردشان تعامل بوده با هدف اینکه ایران در غرب آسیا محور مقاومت نباشد و از عراق و فلسطین و لبان و سوریه و … دفاع نکند.

وی افزود: آمریکا از تعامل به دنبال نفوذ در عرصه تصمیم سازان و تصمیم گیران است تا بتوانند از طریق نفوذ اهداف خود را پیش ببرند.

سعیدی یادآور شد: آمریکایی ها هر کاری می توانستند در پروژه سال ۸۸ انجام دادند و با صلابت و راهبری مقام معظم رهبری و همراهی مردم پروزه آنها شکست خورد اما امکان دارد دوباره بخواهند فتنه ای ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: تکلیفی که قانون اساسی بر عهده مردم گذاشته این است که ۴ نهاد قوه مقننه و مجریه و خبرگان و شوراها را انتخاب کنند که نشان می دهد مردم هم در اسلامیت و هم در جمهوریت نظام نقش دارند.

وی افزود: مردم باید مراقب باشند در انتخابات آینده چه کسانی را انتخاب می کنند. باید کسانی انتخاب شوند که سینه چاک برای ولایت باشند.همه مسئولان در کشور باید با طراز انقلاب باشند.مردم در تولید قدرت نقش دارند و باید با انتخاب خود مجلسی مقتدر تشکیل دهند.


ویدیو مرتبط :
عبرت های عاشورا قسمت دوم: چه کنیم، عاشورا تکرار نشود؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکرار بازی تراکتورسازی با نفت ممکن نیست


رئیس هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی تبریز با بیان اینکه مردم آذربایجان از اتفاقات آخر بازی بسیار دل‌آزرده ‌هستند، گفت:‌ به شدت پیگیر این پرونده هستم و اگر بخواهند در این خصوص ‌کوتاهی کنند، حقایق را بیان خواهم کرد.

خبرگزاری فارس: غلام‌عسگر کریمیان ظهر امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه‌ای که با وزیر ورزش داشتیم، گودرزی دستور پیگیری اتفاقات بازی را صادر کرد و ‌به کفاشیان دستور داد تا عوامل ‌شایعه‌ساز را شناسایی و همراه با داور بازی، با آنها برخورد صورت گیرد.

وی با بیان اینکه به دو دلیل امکان تکرار بازی تیم‌های تراکتورسازی تبریز با نفت تهران ممکن نیست، گفت: اول اینکه این امر خلاف قوانین فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا بوده و به هیچ عنوان میسر نیست و‌ دوم اینکه در تکرار بازی احتمال پیروزی نفت تهران نیز وجود دارد،در آن صورت سهمیه تراکتورسازی در باشگاه‌های آسیا از دست می‌رود.

کریمیان با بیان اینکه مردم آذربایجان از اتفاقات آخر بازی بسیار دل‌آزرده ‌هستند، تصریح کرد:‌ به شدت پیگیر این پرونده هستم و اگر بخواهند در این خصوص ‌کوتاهی کنند، حقایق را بیان خواهم کرد.

رئیس هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی به عملکرد تونی نیز نقد داشت‌ و عنوان کرد: از وی که یک مربی بین‌المللی بوده و سابقه کار در باشگاه‌های اروپا را هم دارد‌، بعید بود که نتیجه بازی اصفهان را با ایماء و اشاره قبول کند.

کریمیان ادامه داد: من فرد فنی در فوتبال نیستم اما می‌دانستم که تراکتورسازی در ۱۵ دقیقه پایانی باید عقب کشیده و بازی را اداره می‌کرد، باید بیشتر روی زمین خود تجمع کرده و از داشته‌هایش حفاظت می‌کرد.

وی در مورد اتفاقات اخیر ورزشگاه یادگار امام خاطرنشان کرد: عده‌ای هستند که نه برای آنها تیم تراکتورسازی مهم است و نه مردم آذربایحان بلکه آنان قصد به انحراف کشیدن این مسئله را داشتند ضمن اینکه باید اعلام کنم تمام تبلیغات این افراد ۶۰ نفری بود که در میدان ساعت جمع شده بودند.

کریمیان در مورد خبری که فردی با نام «م‌.‌م» به عنوان متهم اصلی اتفاقات ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز معرفی شده است، گفت: هنوز در این مورد به نتیجه لازم نرسیده و مسئولان در حال تحقیق بوده و ‌پرونده ‌در حال بررسی است.