اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سعودی ها می گویند کنگره شیزوفرنی گرفته و با ایران علیه آل سعود همدست شده است



 اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی, عربستان

روایت «بریت بارت» از خشم رسانه های عربستان از آمریکا:
سعودی ها می گویند کنگره شیزوفرنی گرفته و با ایران علیه آل سعود همدست شده است

نشریات عربستان و متحدان عربش، اوباما را به شدت مورد انتقاد قرار داده و کنگره را متهم کرده اند به شیزوفرنی مبتلا شده و با ایران همدست شده تا لایحه ای را تصویب کند که عربستان را برای شرکت در حملات تروریستی 11 سپتامبر مقصر اعلام می کند.

سعودی ها می گویند کنگره شیزوفرنی گرفته و با ایران علیه آل سعود همدست شده است

سرویس بین الملل «انتخاب»؛ بریت بارت نوشت: نشریات عربستان و متحدان عربش، اوباما را به شدت مورد انتقاد قرار داده و کنگره را متهم کرده اند به شیزوفرنی مبتلا شده و با ایران همدست شده تا لایحه ای را تصویب کند که عربستان را برای شرکت در حملات تروریستی 11 سپتامبر مقصر اعلام می کند.

به گزارش انتخاب ، این وبسایت آمریکایی آورده است: خلف الحربی، ستون نویس عکاظ، روزنامه رسمی حکومت عربستان، در مقاله ای از دولت آمریکا می پرسد چه چیزی باعث تغییر نظرشان شده است؟ او می گوید اگر واقعا عربستان عامل این جنایت بوده، پس چرا آمریکا افغانستان فقیر را چنان نابود کرد که چیزی باقی نماند؟ چرا به عراق حمله کرد و آن را به هزار سال پس رفت دچار کرد؟ چرا از میان همه کشورها عربستان را به عنوان متحد خود در جنگ با تروریسم انتخاب کرد و این همه در جنگ با القاعده بر آن تکیه کرد؟

حربی اضافه می کند، آیا آمریکا چنان دچار شیزوفرنی شده که حالا ما را به حمایت از دشمن مشترکمان متهم می کند؟

فیصل الشیخ در مقاله ای در روزنامه بحرینی الوطن می نویسد، آمریکا از قدرت گرفتن عربستان به عنوان کشور برتر عربی و تقویت روابط آن با مصر و ترکیه نگران است.

شیخ می نویسد، واشنگتن نمی تواند بی تفاوت مانده و شاهد ماجرا باشد. لایحه کنگره برای نشان دادن رویکرد برتری جویانه کاخ سفید است، حتی اگر اوباما در نمایشی پوشالی تظاهر کند که با تصویب آن مخالف است.

وزیر خارجه عربستان، جبیر در ملاقات ماه مارس خود از آمریکا تهدید به فروش 750 میلیارد دلار سرمایه عربستان در آمریکا در واکنش به این اقدام کرد تا از توقیف آن ها توسط دادگاه های آمریکایی جلوگیری کند.

با این همه، مقامات دولتی آمریکا ادعا می کنند اوباما در گفتگوی روز چهارشنبه خود با سلمان سوء تفاهم ها را برطرف کرده است.
 


ویدیو مرتبط :
اعتراف شبکه های وهابی سعودی به بی کفایتی آل سعود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مفتی عربستان: دیوار نویسی ها علیه خاندان آل سعود کار ایران است!



 

مفتی عربستان: دیوار نویسی ها علیه خاندان آل سعود کار ایران است!

 

دیلی استار نوشت: عکاس خبرگزاری فرانسه گفت: شعارهایی علیه خانواده ی سلطنتی عربستان بر روی دیوارها در مرکز شرقی عربستان نوشته شده است.

شعارهایی نظیر "خانواده آل سعود دستشان به خون این شهدا آلوده است،" "مرگ بر محمد بن فهد بن عبدالعزیز"، بر روی دیوارهای شهر قطیف دیده می شود.

نیروهای امنیتی در ورودی های شهر مستفر شده و خودروها را بازرسی می کنند.

به گزارش منابع دولتی و پزشکی، 4 نفر در طول درگیری ها در شهر قطیف کشته شده اند.

شاهزاده محمد بن فهد قول داده است که وزارت کشور علت این مرگ ها را تحقیق کند.

دیلی استار نوشت: مفتی عربستان سعودی، شیخ عبدالعزیر الشیخ در این رابطه به روزنامه عکاظ گفت: اشوبگران شهر قطیف وابسته به دارودسته هایی هستند که از خارج کشور دستور می گیرند.

این روزنامه در ادامه نوشت: منظور مفتی عربستان ایران است.

وی در ادامه گفته است که ایران پشت دیوارنویسی ها علیه آل سعود در شهر قطیف است!../انتخاب