اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سریع و خشمگین هندی شد


وین دیزل از همکاری با ستاره مشهور سینمای هند ابراز خوشحالی کرد.

کافه سینما: وین دیزل از همکاری با ستاره مشهور سینمای هند ابراز خوشحالی کرد.

دیپیکا پادوکن که امسال بهترین بازیگر زن سینمای هند شناخته شد، در فیلم سه ایکس کنار وین دیزل نقش آفرینی می کند. قرار بود او در سریع و خشمگین 7 نیز کنار وین دیزل حضور پیدا کند اما به دلیل تداخل برنامه ها این اتفاق نیفتاد. حالا وین دیزل درباره این همکاری می گوید: «همیشه دلم می خواست با یکی از ستارگان بالیوود همکاری کنم و این فاصله را از بین ببرم. فکر می کنم مساله چندفرهنگی در این همکاری وجود دارد. و خیلی هیجان انگیز است.

سریع و خشمگین هندی شد

 به نظرم دیپیکا در این فیلم خواهد درخشید. و دنیا شیقته شخصیت او در فیلم شود.» او اضافه می‌کند: «من مدت ها بود که می خواستم با دیپیکا همکاری کنم. حتی در آستانه بستن قرار داد برای خشمگین 7 هم پیش رفتیم اما نشد.»

گفتنی است که دیپیکا پادوکن برای بازی در پیکو و باجیرو مستانی جوایز مهم بهترین بازیگر زن امسال هند را دریافت کرده است.


ویدیو مرتبط :
حمله فیل خشمگین به یک موتور پروسروصدای هندی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آنچه درباره فیلم های «سریع و خشمگین» نمی دانید



بعد از گذشت تنها یک ماه از آغاز اکران رسمی هفتمین قسمت از سری فیلم های «سریع و خشمگین» دیگر هیچ کس شک ندارد که با یکی از موفق ترین سری فیلم های تاریخ سینما طرف هستیم.

بعد از گذشت تنها یک ماه از آغاز اکران رسمی هفتمین قسمت از سری فیلم های «سریع و خشمگین» دیگر هیچ کس شک ندارد که با یکی از موفق ترین سری فیلم های تاریخ سینما طرف هستیم.

فروش «خشمگین 7» در گیشه در سه هفته اول اکرانش، باورنکردنی بوده و مجموع فروش داخلی و خارجی آن از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده است. اولین قسمت این سری فیلم با بودجه ای حدود 38 میلیون دلار در سال 2000 جلوی دوربین رفت و حالا بعد از گذشت 14 سال، این فیلم با بودجه ای نزدیک به 190 میلیون دلار ساخته می شود.

اما رمز موفقیت این سری فیلم اکشن و ماجراجویانه در چیست؛ ماشین هایی با برندهای شناخته شده که هوش از سر ماشین بازان می برند یا کاریزمای ستارگانی مانند ون دیزل و پل واکر مرحوم؟ به جز در اوایل راه، این مجموعه هرگز دچار افت نشده و همیشه روندی رو به بالا داشته و امروز در اوج قرار دارد. «هری پاتر»، «جنگ ستاره ای»، «جیمز باند»، «بتمن»، «ارباب حلقه ها» و «مردان ایکس» از جمله موفق ترین و پرفروش ترین سری فیلم های تاریخ سینمای جهان محسوب می شوند و حالا «سریع و خشمگین» هم در میان این فهرست ستاره ای حرف های زیادی برای گفتن دارد.

«سریع و خشمگین» (The Fast and the Furious)

* زمان اکران: ژوئن 2001
* کارگردان: راب کوهن
* نویسنده: گری اسکات تامپسن، دیوید آیر، اریک برگوییست
* بازیگران: ون دیزل، پل واکر، میشل رودریگز، جوردانا بروستر، ریک یون
* بودجه ساخت: 38 میلیون دلار
* مجموع فروش داخلی و جهانی: 207 میلیون دلار
* مدت زمان: 106 دقیقه

اخبار , اخبار فرهنگی,درباره فیلم های سریع و خشمگین,دانستنی های فیلم های سریع و خشمگین


فکت 1: قصه فیلم با الهام از یک مقاله نوشته شد. مجله «وایب» در ماه مه 1998 مقاله ای با عنوان «مسابقه دهنده ایکس» چاپ کرد که کن لی نویسنده آن بود. این مقاله، وقایع نگاری و شرح مسابقات غیرقانونی ماشین در کویینز نیویورک بود. تهیه کنندگان این مقاله را به عنوان منبع اقتباسی سینمایی انتخاب کردند و به این ترتیب تولد سری فیلم های موفق «سریع و خشمگین» رقم خورد.

فکت 2: عنوان فیلم از راجر کورمن، کارگردان اسطوره ای فیلم های درجه ب خریداری شد. اولین قسمت «سریع وخشمگین» ابتدا تحت عنوان «خط قرمز» جلوی دوربین رفت، تنها مشکل این بود که راجر کورمن در سال 1955 یک فیلم مسابقه ای با همین نام تولید کرده بود اما در نهایت راضی به معامله شد.

فکت 3: آنها در بیشتر صحنه های مسابقه از مسابقه دهندگان خیابانی واقعی استفاده کردند. کوهن که در زمان پیش تولید با مسابقه دهندگان غیرقانونی واقعی دیدار کرده بود، فهرستی از 200 ماشین مسابقه تهیه کرد که همگی توسط مسابقه دهندگان غیرقانونی واقعی هدایت می شدند.

فکت 4: پیش از آغازت فیلمبرداری، جوردانا بروستر و میشل رودریگز گواهینامه رانندگی نداشتند، به این ترتیب دو بازیگر اصلی فیلم مجبور شدند در جریان تولید فیلم در کلاس های رانندگی حاضر شوند.

«خیلی سریع خیلی خشمگین» (2Fast2Furious)

* زمان اکران: ژوئن 2003
* کارگردان: جان سینگلتن
* نویسنده: میشل براندنت، درک هاس
* بازیگران: پل واکر، تایریس گیبسن، اوا مندس، کری بریجز، کول هاوسر
* بودجه ساخت: 76 میلیون دلار
* مجموع فروش داخلی و جهانی: 226 میلیون دلار
* مدت زمان: 107 دقیقه

اخبار , اخبار فرهنگی,درباره فیلم های سریع و خشمگین,دانستنی های فیلم های سریع و خشمگین


فکت 1: به لحاظ فنی در واقع سومین فیلمی بود که تولیدکنندگان ساختند. قبل از آن یک فیلم کوتاه شش دقیقه ای تحت عنوان «Turbo-Charged Prelude» در سال 2003 ساخته شد و شکاف های موجود بین وقایع فیلم های اول و دوم را به یکدیگر مرتبط ساخت. فیلم کوتاه واکر را در نقش کاراکتر اوکانر نشان می داد که بعد از فیلم اول از دست پلیس فرار می کند و به سمت میامی می رود.

فکت 2: دو نفر - کارگردان و بازیگر فیلم اول - تصمیم گرفتند از پروژه انصراف دهند. ون دیزل با وجود پیشنهاد 25 میلیون دلاری از شرکت در این پروژه صرف نظر کرد. چون از فیلمنامه خوشش نیامده بود. در عوض، اووراب کوهن - که او هم برای ساخت دنباله فیلم حاضر به همکاری نشده بود - سراغ ساخت فیلم تازه ای رفتند. «سریع و خشمگین 2» تنها فیلم این سری محبوب است که ون دیزل در آن حضور ندارد.

فکت 3: سینگلتن سه منبع الهام برای ساخت دنباله فیلم داشت: انیمیشن های زاپنی، نسخه به روز شده کارتون های «Speed Racers» متعلق به دهه 1960 و یک بازی معروف پلی استیشن طراحی کرد.

فکت 4: آنها از بعضی لوکیشن های خیلی معروف استفاده کردند. فیلم دوم در لوکیشن های بی نظیر میامی و فلوریدا فیلمبرداری شد. ویلای ساحلی که کارتر ورون، کاراکتر شرور هاوسر، صاحب آن بود، زمانی متعلق به سیلور استالونه (بازیگر فیلم های «راکی») بود.

«توکیو دریفت» (Tokyo Drift)

* زمان اکران: ژوئن 2006
* کارگردان: جاستین لین
* نویسنده: کریس مورگان
* بازیگران: لوکاس بلک، بو واو
* بودجه ساخت: 85 میلیون دلار
* مجموع فروش داخلی و جهانی: 158 میلیون دلار
* مدت زمان: 104 دقیقه

اخبار , اخبار فرهنگی,درباره فیلم های سریع و خشمگین,دانستنی های فیلم های سریع و خشمگین


فکت 1: این فیلم سومین قسمت از سری «سریع و خشمگین» محسوب می شود در حالی که به لحاظ ترکیب زمانی ششمین فیلم این مجموعه است. ممکن است قدری گیج کننده به نظر برسد اما هواداران پروپاقرص این سری فیلم می دانند ماجراهای «توکیو دریفت» بعد از «سریع و خشمگین 6» رخ می دهد. کاراکتر هان در «توکیو دریفت» معرفی می شود و بعد می میرد اما در فیلم بعدی سر و کله اش پیدا می شود.

فکت 2: سومین قسمت یک فیلم استودیویی پرهزینه بود که در ضبط بعضی از نماهای آن، از تکنیک های فیلمسازی مستقل استفاده شد. فیلم ابتدا در توکیو فیلمبرداری شد، آن هم در حالی که دست عوامل از مجوز فیلمبرداری خالی بود. در نتیجه در بسیاری از نماها، لوکاس بلک، یکی از بازیگران اصلی فیلم در مناطق پرجمعیت پرسه می زد و کارگردان و تعداد اندکی از عوامل از بلک که در میان عابران واقعی راه می رفت، فیلم می گرفتند تا اینکه پلیس کار را به تعطیلی کشاند. لین برای اینکه مطمئن باشد به دردسر نمی افتد یا سر از زندان درنمی آورد یا حتی تولید پروژه به تعویق نمی افتد، از مدیر تولید خواست سر پلیس شیره بمالد و خودش را به جای لین جا بزند.

«سریع و خشمگین 4» (Fast and Furious 4)


* زمان اکران: ژوئن 2009
* کارگردان: جاستین لین
* نویسنده: کریس مورگان
* بازیگران: ون دیزل، پل واکر، میشل رودریگز، جوردانا بروستر، جان اورتیز، لاز آلنسو
* بودجه ساخت: 85 میلیون دلار
* مجموع فروش داخلی و جهانی: 363 میلیون دلار
* مدت زمان: 107 دقیقه

اخبار , اخبار فرهنگی,درباره فیلم های سریع و خشمگین,دانستنی های فیلم های سریع و خشمگین


فکت 1: گروه سابق باز دور هم جمع شدند. قسمت چهارم «سریع و خشمگین» اولین دنباله ای بود که وقایع قسمت اول این سری پرطرفدار را مستقیما دنبال می کرد و ون دیزل بالاخره به صورت تمام وقت به پروژه بازگشت با این تفاوت که برای اولین بار در کنار نیل اچ موریتس تهیه کنندگی فیلم را نیز برعهده گرفت. به علاوه بعد از هشت سال از زمان ساخت قسمت اول، این اولین بار بود که دیزل، واکر و جوردانا بروستر در کنار یکدیگر روی پرده ظاهر می شدند.

فکت 2: کاراکتر واکر قرار بود در موقعیتی کاملا متفاوت قرار بگیرد. فیلمنامه نویسان قسمت اول ابتدا سرنوشت دیگری برای واکر در نقش کاراکتر پلیس در نظر گرفته بودند. در پایان فیلم اول او را می بینیم که به کاراکتر دیزل اجازه می دهد از دست پلیس فرار کند و بعد خودش محکوم می شود و سر از زندان درمی آورد. قرار بر این بود که او در دنباله های بعدی از زندان فرار کند اما فیلمنامه تغییر می کند و او در قالب یک مامور اصلاح شده اف بی آی به صحنه بازمی گردد.

«تند و بی امان 5» (Fast Five)

* زمان اکران: آوریل 2011
* کارگردان: جاستین لین
* نویسنده: کریس مورگان
* بازیگران: وندیزل، پل واکر، جوردانا بروستر، تایریس گیبسن، کریس بریجز، سونگ کانگ
* بودجه ساخت: 125 میلیون دلار
* مجموع فروش داخلی و جهانی: 626 میلیون دلار
* مدت زمان: 130 دقیقه

اخبار , اخبار فرهنگی,درباره فیلم های سریع و خشمگین,دانستنی های فیلم های سریع و خشمگین


فکت 1: آنها پولی هنگفت صرف خریداری وسایل صحنه و دکور کردند. جاستین لین، کارگردان دلش می خواست قسمت جدید «سریع و خشمگین» با تمام قسمت های قبلی تفاوت اساسی داشته باشد. طرح او در بعضی موارد هزینه هایی سنگین به دنبال داشت، از جمله سکانس قطارربایی که به تنهایی 25 میلیون دلار هزینه ساخت آن بود.

این سکانس خرید یک ریل قطار نیم کیلومتری در آریزونا را شامل می شد. علاوه بر آن کل قطار نیز لازم بود نابود شود.

استودیوی یونیورسال به لین اطلاع می دهد هزینه این سکانس بیش از حد بالاست و باید ایده اش را تغییر بدهد اما او با استفاده از استوری برد و بازآفرینی های کامپیوتری پیش نمایشی از سکانس مورد نظر را به تولیدکنندگان نشان داد تا آنها را ترغیب به تامین هزینه ضبط این سکانس کند.

فکت 2: برزیلی که در فیلم می بینیم در واقع همان پورتوریکو است و البته چند جای دیگر. لین می خواست کل فیلم را در ریودوژانیرو ضبط کند اما معلوم شد بیش از حد هزینه برمی دارد وخطرات زیادی به همراه دارد. بعضی صحنه ها در ریو فیلمبرداری شدند اما اکثر صحنه هایی که در فیلم در برزیل روی می دهند در واقع در پورتوریکو و آتلانتا فیلمبرداری شده اند.

«سریع و خشمگین 6» (Fast And Furious 6)


* زمان اکران: مه 2013
* کارگردان: جاستین لین
* نویسنده: کریس مورگان
* بازیگران: ون دیزل، پل واکر، دواین جانسن، میشل رودریگز، جوردانا بروستر، تایریس گیبسن، کریس بریجز
* بودجه ساخت: 160 میلیون دلار
* مجموع فروش داخلی و جهانی: 788 میلیون دلار
* مدت زمان: 120 دقیقه

اخبار , اخبار فرهنگی,درباره فیلم های سریع و خشمگین,دانستنی های فیلم های سریع و خشمگین


فکت 1: قرار بود این فیلم، آخرین قسمت از یک سه گانه غیررسمی باشد. لین که برای آخرین بار کارگردانی یکی دیگر از دنباله های این سری فیلم را برعهده گرفته بود و همچنین کریس مورگان، فیلمنامه نویس تصور می کردند قسمت ششم، نتیجه گیری پایانی و آخرین فیلم سه گانه ای غیررسمی باشد که با قسمت چهارم «سریع و خشمگین» آغاز می شد.

آنها می خواستند به منظور حفظ انسجام عنوان قسمت های مختلف، نام «خشمگین 6» را برای این قسمت انتخاب کنند اما این ایده از سوی استودیوی یونیورسال وتو شد چون این نگرانی وجود داشت که مخاطبان به درستی متوجه معنای «خشمگین 6» نشوند.


فکت 2: قسمت ششم می توانست در قالب دو فیلم ساخته شود. در مراحل اولیه تولید ابتدا قرار بود «خشمگین 6» به دو قسمت تقسیم شود. سکانس تانک به عنوان پایان قسمت اول در نظر گرفته شده بود و قرار بود سکانس هواپیما پایان بخش قسمت دوم باشد اما در نهایت خط اصلی قصه به شکلی پیش رفت که نیازی به این کار نباشد و کل قصه در قالب یک فیلم بی نهایت اکشن روایت شود.

 

اخبار فرهنگی - مجله همشهری جوان