اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«سریع و خشمگین» بدون «واکر» هیچ است


گزارش‌های مختلف حاکی از این است که کار کردن با وین دیزل سر صحنه ساخت فیلم «سریع و خشمگین 7» تا حدی مشکل بوده که بعضی از دست اندرکاران به این نتیجه رسیدند که از همان تکنولوژی تغییر چهره که برای قراردادن پل واکر در فیلم استفاده شده، برای او نیز استفاده کنند.

خبرگزاری مهر: گزارش‌های مختلف حاکی از این است که کار کردن با وین دیزل سر صحنه ساخت فیلم «سریع و خشمگین 7» تا حدی مشکل بوده که بعضی از دست اندرکاران به این نتیجه رسیدند که از همان تکنولوژی تغییر چهره که برای قراردادن پل واکر در فیلم استفاده شده، برای او نیز استفاده کنند.

ساخت فیلم «سریع و خشمگین 7» بسیار آهسته پیش می رود و به گزارش منابع مختلف،‌ تنها دلیل آن این نیست که باید از تکنیک‌های بصری پیچیده ویژه برای بازسازی شخصیت ستاره فقید فیلم پل واکر استفاده کنند.

در این فیلم برای اینکه بتوانند پل واکر را نشان دهند از تکنولوژی تغییر چهره استفاده شده است و بعضی ها می گویند کار کردن با وین دیزل در صحنه ساخت فیلم به حدی مشکل بوده که مسئولان ساخت به فکر استفاده از همین تکنولوژی برای او نیز افتادند.

«سریع و خشمگین» بدون «واکر »پیش نمی‌رود

یکی از افراد حاضر در صحنه گفت: وین یک روز کامل را در اتاق خود گذراند و اصلا بیرون نیامد. روز بعد هم همه دست اندرکاران چهار ساعت منتظرش بودند. او همه مسئولان اجرایی فیلم را برای یک ملاقات به اتاقش کشاند و دو ساعت و نیم با آن ها صحبت کرد تا تنها بگوید من اینجا چه غلطی می کنم؟ روز بعد، تمام فیلمبرداری‌ها با استفاده از بدل صورت گرفتند.

یکی دیگر از دست اندرکاران فیلم نیز تایید می کند که پیشرفت ساخت فیلم بسیار آهسته و ناامیدکننده پیش می رود و همه روحیه بسیار پایینی دارند. با این وجود دانا لنگلی رییس کمپانی یونیورسال پیکچرز تمامی مشکلات را مستقیما رد کرده و می گوید: تهیه این فیلم در حال دست و پنجه نرم کردن با مسائلی است که تا کنون سابقه نداشته اند. دست اندرکاران و بازیگران فیلم از جمله وین، همگی بسیار عالی تحت شرایط موجود عمل کرده اند.

این در حالی است که با نبودن پل واکر، کلب و کودی دو برادر وی که درگذشت ناگهانی‌اش «سریع و خشمگین 7» را نیمه تمام گذاشت، برای تکمیل این فیلم وارد عمل شدند و تهیه کنندگان فیلم که از مدتی پیش مجددا سر صحنه تولید بازگشته اند، از این دو برادر برای ایفای نقش واکر استفاده کرده اند و بقیه کارها را به عهده کامپیوتر گذاشته اند تا از ماسک چهره برای پوشاندن تفاوت‌های جسمی آنها استفاده کند.

کار تهیه ادامه این فیلم از فروردین و پس از وقفه‌ای طولانی که با فوت ناگهانی و غیرمنتظره واکر در کار افتاد، آغاز شد. واکر در یک سانحه اتومبیل در ماه نوامبر کشته شد و این در حالی بود که نیمی از کار تهیه فیلم انجام شده بود.


ویدیو مرتبط :
کشته شدن بازیگر هالیوود فیلم های سریع و خشمگین پل واکر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

همه ویژگی‌های پل واکر، ستاره «سریع و خشمگین»


پل واکر ستاره سری فیلم‌های «سریع و خشمگین» با ویژگی‌های منحصر به فرد خود توانست در موفقیت‌هایی را به دست آورد.

 خبرآنلاین: پل واکر ستاره سری فیلم‌های «سریع و خشمگین» با ویژگی‌های منحصر به فرد خود توانست در موفقیت‌هایی را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حالی كه با اکران فیلم جدید «سریع و خشمگین»، پل واکر بازیگر فقید آخرین سواری خود را در فیلم «سریع و خشمگین 7» تجربه می‌كند، صفات كلیدی او را که موجب تبدیل شدنش به سودمندترین بازیگر فیلم‌های درجه دو شد، بررسی می‌كنیم.

همه ویژگی‌های ستاره «سریع و خشمگین» / پل واکر چطور ساختارشکنی می‌کرد؟

 هیچ كس مثل پل واكر نشان پلیسش را در نمی‌آورد. او همین كار را در فیلم سال 2014 «كاخ‌های آجری» هم انجام داد، اما واكر از روز اول و از همان لحظه‌ای كه در پایان فیلم سال 2001 «سریع و خشمگین» گذاشت دام تورتو از چنگال سیستم قضایی فرار كند این كار را انجام می‌داد. این پل واكر بود؛ پسری كه آدم خوبی بود اما در سمت اشتباه قرار گرفته بود. هوادارانش او را در مجموعه‌ای از فیلم‌های بودجه پایین دیدند، اما در نهایت این مجموعه فیلم‌های «سریع و خشمگین» بود كه تبدیل به بزرگترین فیلم درجه دویی شد كه میلیون‌ها دلار فروش كرد؛ آن هم در عصری كه همه می‌دانند تمام فیلم‌های خیلی پرفروش اساسا فیلم‌های درجه دو هستند. هیچ‌كس نمی‌توانست تصور كند كه واكر تبدیل به سودمندترین بازیگر فیلم‌های درجه دو زمان شود. اما آیا تمام جذبه او به خاطر درآمد باكس‌آفیس‌اش بود (2.3 میلیارد دلار) یا طریقت واكر شامل چیزهای دیگر هم می‌شود؟

شتاب

تماشا كردن یكی از فیلم‌های واكر و برنخوردن به یك صحنه رانندگی سریع ماهرانه اما شدیدا غیرمسئولانه غیرممكن است. این یكی از اصول فیلم‌های او بود. در هفت فیلم «سریع و خشمگین» او تنها یكی از اعضای تیم رانندگان وین دیزل بود، اما بر خلاف میشل رودریگز، لوداكریس، تایریس گیبسون و دیگران، به نظر می‌رسید برای او پشت فرمان نشستن در دیگر فعالیت‌هایش یك نیاز اساسی بود؛ و به همین ترتیب بود كه او احتمالا از زمان استیو مك‌كوئین تا به حال، بازیگری است كه بیشتر از همه در كنار یك ماشین در اذهان شكل می‌گیرد. او در فیلم‌های «درونِ آبی»، «بگیرها» و «ماشین 19» هم صحنه‌های رانندگی پرشتاب خاص خود را به نمایش گذاشت.

كله‌شقی

وقتی شخصیت پلیس مخفی واكر وارد مغازه ساندویچ فروشی تورتو شد، نشان‌دهنده چیزی كمتر از تناسخ جدید بلوند كیانو ریوز نبود؛ اما چند تفاوت كلیدی بین این دو بازیگر وجود دارد: در حالیكه رایحه تنهای كیانو ریوز حس یك حقیقت متافیزیكی را به بیننده القا می‌كند، فضایی كه واكر منتقل می‌كرد زمینی‌ و آراسته‌تر بود، انگار همیشه داشت به یاد می‌آورد كه پیتزایش را در اجاق خانه جا گذاشته بود. مدل معصومیت او به جای مرموز بودن بروز‌تر بود و همدردی تماشاچیان را جذب می‌كرد.

حقیقت

واكر در آغاز فیلم «ماشین 19» فریاد می‌زند‌ »این تبدیل به حقیقت من نشده! حقیقت خودتِ!ِ» اما او حقیقت را دوست داشت چون منطقه اختصاصی خودش بود. او دست دادن‌های پیچیده را بلد بود و می‌توانست در مغازه لاتینو ساندویچ‌اش را بدون مسخره به نظر رسیدن سفارش بدهد؛ او فروتن بود و در مواجهه با تمام موقعیت‌ها بدون وانمود كردن حقیقت، خود را حفظ می‌كرد. اما شخصیتی تقریبا زنانه هم پیرامون نقش او در «سریع و خشمگین» وجود داشت؛ به اندازه میشل رودریگز و جوردانا بروستر زیبا بود اما كشمكش‌های اصلی‌اش با دیزل بودند. تمام آن دوئل‌ها و نگاه‌های معنی‌دار بین آن دو و اینكه چه كسی اول به خط پایان خواهد رسید. آیا می‌توان گفت واكر كسی بود كه همه حقیقتا عاشقش بودند؟

وفاداری


واكر كه هیچ‌وقت ویژگی ابرستاره بودن نداشت، هرگز خود را بالاتر از نقشی كه در آن ظاهر می‌شد نمی‌دید. وین دیزل در اولین فرصت دكمه پرتاب شدن بیرون از «سریع و خشمگین» را فشار داد و در سال 2002 به این نتیجه رسید که چیزی كه دنیا نیاز دارد نسخه به روز شده مامور 007 یعنی فیلم «داستان‌های ریدیك» او است. اما واكر بدون دیزل به كارش ادامه داد و حتی با وجود عدم حضورش در «توكیو دریفت»، با مجموعه «سریع و خشمگین» ماند و به همین صورت تبدیل به یك ستاره شد. تعقیب‌های ماشینی تبدیل به حملات با سلاح‌های سنگین شدند، درگیری‌های رمانتیك و حرفه‌ای هم شكل رمان‌های كوتاه تلویزیونی چند میلیون دلاری به خود گرفتند، اما شعار خانوادگی «سریع و خشمگین» كه از فیلم چهارم به بعد خیلی هم احساسی‌تر شد، بدون حضور واكر نمی‌توانست تبدیل به آن چیزی كه الان هست بشود.

مساوات

این مسئله هم مستقیما به دنبال وفاداری می‌آید. مجموعه فیلم‌های «سریع و خشمگین» هیچ وقت نمی‌توانستند تبدیل به این چیز خاصی كه الان هستند - یعنی مجموعه‌ای كه از نظر نژادی كاملا برابری دارد - بشوند، مگر اینكه بازیگر سفیدپوست اصلی آن نقش حقیقی خود را قبول می‌كرد. واكر هیچ وقت آشوب به پا نكرد و حتی در حالیكه مجموعه بزرگتر و بزرگتر می‌شد از جای خود در آن خوشحال بود. در حالیكه «سریع و خشمگین» تبدیل به سودمندترین مجموعه فیلم كمپانی یونیورسال شد، نقشه جهانی تجاری آشكار بود: موقعیت‌های فیلمبرداری لاتین و آمریكای جنوبی و حرف‌های بامزه لوداكریس و تایریس برای نمایش آمریكای‌های سیاه‌پوست.

اما آن نقشه مشمول شدن تمام نژادی از محدودیت‌های مسابقه در خیابان‌های شهری دو فیلم اول فراتر رفت و تا جایی پیش رفت كه با توجه به نابرابری‌های حال حاضر و اتفاق‌هایی مانند تیرانداز فرگوسن، حالا مانند یك رویا به نظر می‌رسد. حالا دنیا حركت كرده و در حالیكه ذات حقیقی واكر در آخرین حضور بعد از مرگش در فیلم جدید از میان انگشتان‌مان فرار می‌كند، خود او هم تبدیل به یك سایه دیجیتال می‌شود. شب بخیر، شاهزاده ناوگان ماشین‌ها.