اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سریع ترین خودروی پرنده جهان /عکس



اخبار گوناگون - سریع ترین خودروی پرنده جهان /عکس

محققان از تهیه طرح مفهومی خودروی پرنده ای خبر داده اند که با سرعت 880 کیلومتر در ساعت پرواز می کند.

این خودروی مفهومی که GF7 نام دارد نتیجه خلاقیت "گرگ بروان" و "دیو فاوست" از مرکز هوافضای Airboss است. شرکت  Airboss  در زمینه  طراحی و مهندسی کار می کند و در وهله نخست به صنعت هوا و فضا می پردازد.

 

اخبار,اخبار گوناگون,سریع ترین خودروی پرنده

 

 این خودروی پرنده که نمونه اولیه آن ، طی چهار سال آینده ساخته می شود می تواند چهار مسافر را سوار کند.
 این خودرو دارای سرعت کروز تا 160 کیلومتر در ساعت است و قدرت موتور توربین آن 3500 پوند تراست، است ( در سرعت 350 متر برساعت، هر پوند تراست برابر است با یک اسب بخار).

 

اخبار,اخبار گوناگون,سریع ترین خودروی پرنده

 
 این توان موتور به معنای آن است که خودرو قادر است در فاصله 12 هزار متری از زمین و به سرعت 880 کیلومتر بر ساعت پرواز کند. می توان با استفاده از موتور برقی برای رانندگی در باند پرواز در مصرف سوخت جت صرفه جویی و موتور توربین را هر وقت که نیاز باشد روشن کرد.
 موتور توربین برقی زیادی برای برای شارژ باتری ها تولید می کند. این خودروی پرنده قادر است با هر بار شارژ، 129 تا 193 کیلومتر مسافت را بپیماید. سرعت کروز این خودروی پرنده بین 0.75 تا 0.82 ماخ و سرعت پرواز آن 350 گره است. لاستیک و چرخ این خودرو در زمان پرواز در زیر بدنه آن قرار می گیرد و در زمان حرکت روی زمین نیز بالهای آن در کنار خودرو به شکل عمودی جمع می شود.

 

اخبار,اخبار گوناگون,سریع ترین خودروی پرنده

 
 طول بال آن هفت متر است که سرعت پرواز کروز را افزایش داده و پرواز روان تری را در تلاطم های هوایی برای آن فراهم می آورد. وجود دو دم عمودی ثبات افقی این خودروی پرنده را از ناحیه عقب حفظ می کند.
اگرچه قیمت احتمالی این خودروی پرنده هنوز به طور دقیق مشخص نشده است اما پیش بینی ها حاکی از قیمت سه تا پنج میلیون دلاری است.

اخبار گوناگون - بازار خبر


ویدیو مرتبط :
10 خودروی سریع جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سریع ترین خودروی برقی جهان +عکس


نسبت توان به وزن موتور این خودرو 201 اسب بخار(150 کیلووات) و گشتاور موتور 225 نیوتون متر است. دیترویت الکتریک تلاش کرده تا وزن خودرو را پایین نگه دارد و این کار را با توجه خاص به بسته باتری و استفاه از فیبرکربن برای بدنه و آلومینیوم برای پلتفورم آن صورت داده است.

خبرگزاری مهر: سریع ترین خودروی برقی جهان که ساخت شرکت دیترویت الکتریک است در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد.

سرعت این خودرو که SP:01 نام دارد می تواند به سرعت 249 کیلومتر بر ساعت برسد و صفر تا صد آن 3.7 ثانیه طول می کشد.

نسبت توان به وزن موتور این خودرو 201 اسب بخار (150 کیلووات) و گشتاور موتور 225 نیوتون متر است. دیترویت الکتریک تلاش کرده تا وزن خودرو را پایین نگه دارد و این کار را با توجه خاص به بسته باتری و استفاه از فیبرکربن برای بدنه و آلومینیوم برای پلتفورم آن صورت داده است.

این شرکت مدعی است، تنظیم جلوبندی، ترمز و فرمان این خودرو آن را به یک خودروی پیشگام تبدیل کرده است.

سریع ترین خودروی برقی جهان +عکس

موتور برقی این خودرو به راننده امکان می دهد تا بدون نیاز به تغییر دنده به سرعت دلخواه برسد با این حال شرکت سازنده چهار دنده رایج را برای آنهایی که می خواهند بر اساس اصول رانندگی کنند در خودرو تعبیه کرده است.

دیترویت مدعی است که باتری این خودرو 37 کیلووات ساعت ذخیره سازی انرژی دارد که می توان با یک بار شارژ، 190 مایل را با آن طی کرد.

یک کیت خاص برای شارژ باتری در منزل نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده که می تواند طی چهار ساعت و 20 دقیقه باتری خالی را کاملا شارژ کند.

بر اساس اعلام این شرکت، همین باتری در بالگردها و زیردریایی ها استفاده می شود. یک سیستم احیا کننده انرژی جنبشی که زیر ترمز قرار داد، به افزایش طول عمر باتری کمک می کند.

خودروی SP:01 به یک سیستم اطلاعاتی و سرگ م کننده موسوم به SAMI  مجهز است که با تلفن هوشمند کنترل می شود.

SAMI شامل یک پخش کننده موسیقی، سیستم ناوبری ماهواره ای، روشنایی داخلی ، کنترل جوی، نمایشگر خودرو و اطلاع رسان وضعیت شارژ باتری به راننده و برد خودرو است. این ویژگی ها را می توان از راه دور نیز کنترل کرد.

ساخت و آزمایش این خودرو پنج سال طول کشیده است.

سریع ترین خودروی برقی جهان +عکس

نسخه محدود دو نفره این خودرو اوایل ماه جاری به بازار عرضه شد و دیترویت الکتریک از فروش 35 دستگاه از آن طی ساعت نخست عرضه خبر داد.

دو خودرو الکتریکی پیشرفته دیگر دیترویت الکتریک نیز قرار است پیش از پایان سال آینده به بازار عرضه شود.

دترویت الکتریک خودروی SP:01 را با قیمت 200 هزاردلار به بازار عرضه کرده است.