اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سریع‌ترین موتورسوار نابینا +عکس



سریع‌ترین موتورسوار نابینا +عکس

نابینایان و افرادی که قدرت بینایی پایینی دارند معمولا در زندگی با مشکلاتی روبرو هستند ولی هیچگاه اراده و عزت نفس خود را از دست نمی دهند. این افراد شاید از یک قدرت مهم بهرهمند نباشند اما گاهی از انسان ها نیز کوشاتر می شوند.

یکی از کارهایی که نابینایان از انجام ان محروم هستند رانندگی با موتورسیکلت یا خودرو است زیرا برای رانندگی همیشه نیاز به یک حواس جمع و چشمانی بیناست تا موقعیت اطراف کاملا شناسایی شود اما این نکات نمی توانند برای نابینایان با اراده محدود کننده باشد.
"استوارت گان" مردی 39 ساله است که از قدرت بینایی محروم است توانست با علاقه ای که به موتورسیکلت دارد یک رکورد جدید را در قسمت سرعت برای خود به ثبت برساند تا نامش برای سال آینده وارد کتاب رکوردهای گینس شود.

 

سریع ترین موتور سوار نابینا, تصاویر موتور سوار نابینا


این مرد از کودکی علاقه به رانندگی داشته است و از همان زمان با کمک پدرش توانست بدون آنکه اطرافش را ببیند محیط را تشخیص داده و موتور سواری یا دوچرخه سواری کند. البته در این راه بسیار اذیت هم شده و چندین بار آسیب های وحشتناکی به او وارد شده است.

این مرد انگلیسی چند روز پییش با یک موتور سیکلت مسابقه ای توانست پیستی را دور زده و خود را به سرعت 230 کیلومتر بر ساعت برساند. این سرعت باعث شکسته شدن رکورد سرعت شده و نام این مرد وارد کتاب رکوردهای گینس خواهد شد.

سریع ترین موتور سوار نابینا, تصاویر موتور سوار نابینا

yjc.ir


ویدیو مرتبط :
انتقام سریع از قلدری که یک پسر نابینا را می زند - واقعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت خودرویی سریع تر از فشنگ! +عکس



 

ساخت خودرویی سریع تر از فشنگ

 

این خودرو آزمایش‌های خود را در ماه ژانویه سال 2012 پیش از حركت به سمت آفریقا برای برنامه سرعت خود آغاز خواهد كرد.

 

مهندسان انگلیسی دست به ساخت خودرویی زده‌اند كه می‌تواند از گلوله سریع‌تر برود!

 ساخت خودرویی سریع تر از فشنگ

 

به گزارش ایسنا، طراحی این خودرو كه «بلادهود» (كارآگاه) نام دارد سه سال به طول انجامیده و قرار است اواخر سال 2012 ركورد سرعت زمینی را در بستر یك دریاچه خشك‌شده در كیپ شمالی در جنوب آفریقا بشكند.

 

قدرت این خودروی مافوق صوت از یك موتور جت كه در بالای یك موشك هیبریدی قرار دارد تامین شده كه این تركیب می‌تواند 135 هزار اسب بخار و برابر با قدرت خودروی 180 فرمول یك نیرو تولید كند.

 

مهندسان در صنایع تخصصی هوافضای همپسون در ویگان اكنون شروع به اجرای طراحی قسمت فولاد مشبك عقب خودرو كرده‌اند كه موتورهای جت و موشك در آن قرار می‌گیرند.

 

این خودرو آزمایش‌های خود را در ماه ژانویه سال 2012 پیش از حركت به سمت آفریقا برای برنامه سرعت خود آغاز خواهد كرد.

 

ساخت قسمت جلوی این خودرو توسط مهندسان گروه قطعات پیشرفته انجام خواهد شد. چرخ‌های این خودرو كه 900 میلی‌متر قطر خواهد داشت از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و باید بتواند در چرخش در سرعت بیش از 10 هزار دور در دقیقه دوام آورده و همزمان بتواند با آلودگی‌های برآمده از بستر دریاچه كنار بیاید.

 

ركورد سرعت در حال حاضر 763 مایل در ساعت است كه توسط اندی گرین با خودروی «تراست اس‌اس‌سی» در سال 1997 به ثبت رسیده است. گرین رانندگی این خودرو را نیز بر عهده خواهد داشت./عصرایران