اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سریعترین دوچرخه جهان را دیده اید؟+تصاویر



اخبار گوناگون - سریعترین دوچرخه جهان را دیده اید؟+تصاویر

یک تیم مهندسی در دانشگاه لیورپول دو چرخه ای را طراحی کرده اند که با ویژگی آیرودینامیکی بالا مدعی است می تواند به سرعت 144 کیلومتر در ساعت دست یابد.

سپتامبرسال گذشته در مسابقات سرعت وسایل نقلیه ای که با نیروی انسانی حرکت می کنند یک تیم آلمانی متشکل از دانشجویان دانشگاه دلتف و دانشگاه وی یو آمستردام موفق شدند به وسیله یک دوچرخه مخصوص با نام VeloX3 رکورد جهانی سرعت 133 کیلومتر در ساعت را ثبت کنند.

 

تیم ولویسپد دانشگاه لیورپول هم اکنون اعلام کرده است که قصد دارد رکورد ثبت شده را با کمک دوچرخه مخصوص و جدید خود با نام آریون1 تغییر دهند.
دوچرخه آریون1 ماانند یک کپسول دارویی بزرگ و خمیده است.

 

طراحی آریون1 تفاوت چندانی با طراحی ولوکس 3 ندارد به این صورت که هر دو از یک پوشش فیبر کربن استفاده می کنند که مشابه یک قطره آب درست شده است و شخص دوچرخه سوار در داخل آن قرار می گیرد.

 

گروه تولید کننده آریون 1 ادعا می کند که آیرودینامیک این دوچرخه 40 برابر از شرایط آیرودینامیکی خودرو بوگاتی ویرون با حداکثر سرعت 430 کیلومتر بر ساعت بهتر است. و قرار است سرعت آن به 144 کیلومتر بر ساعت برسد.

 

برای رسیدن به چنین سرعتی دوچرخه سوار باید در 13 سانتی متری کف قرار بگیرد . 700 وات نیرو تولید کند. نیروی تولید شده توسط سیستم انتقال قدرت که نسبت چرخ دنده آن 17 به 1 است انتقال پیدا می کند. نسیت چرخ دنده های دوچرخه های معمولی تنها 4 به 1 است. وزن این وسیله نیز تنها 25 کیلوگرم خواهد بود. 

 

اخبار , اخبار گوناگون , سریعترین دوچرخه جهان

 

اخبار , اخبار گوناگون , سریعترین دوچرخه جهان

 

اخبار , اخبار گوناگون , سریعترین دوچرخه جهان

اخبار گوناگون - بازار خبر


ویدیو مرتبط :
سریعترین دوچرخه جهان با سرعت 333 کیلومتر بر ساعت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برترین دوچرخه سواران جهان +تصاویر



برترین دوچرخه سواران جهان +تصاویر

برای آشنا شدن با برترین دوچرخه سواران جهان که در این رشته ورزشی خوش درخشیده اند این مطلب را تا به انتها مطالعه کنید.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، ورزش دوچرخه سواری از جمله هیجان انگیزترین ورزشهای موجود در جهان است که در اشکال مختلفی در سالن های سرپوشیده ، جاده ها و یا مسیرهای کوهستانی برگزار می شود. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از برترین دوچرخه سواران جاده ای در دنیا آشنا کنیم.

 

 

  برترین دوچرخه سواران جهان,موفق ترین دوچرخه سواران ,عکس موفق ترین دوچرخه سواران

 

لنس آرمسترانگ

این دوچرخه سوار آمریکایی بیشتر شهرت خود را مدیون رکوداری در زمینه پیروزی در سری مسابقات معروف " Tour de France " است . وی با 7 بار پیروزی در این مسابقات رکوردار قهرمانی در " Tour de France " است. و همچنین در سال 2001 میلادی موفق به پیروزی در سری مسابقات " Tour de Suisse " و در سال 1993 ، در مسابقات " قهرمانی دوچرخه سواری قهرمانی جهان شد.

 

 

  برترین دوچرخه سواران جهان,موفق ترین دوچرخه سواران ,عکس موفق ترین دوچرخه سواران

 

جینو بارتالی

این دوچرخه سوار مشهور ایتالیایی که به سال 1914 میلادی متولد شده بود موفق شد تا در سالهای 1938 و 1948 میلادی در دو رشته جاده و هم کوهستان تورنومنت معروف " Tour de France " در کشور فرانسه مقام اول را کسب کند. وی همچنین سه مرتبه در سالهای 1936 ، 1937 و 1946 در سری مسابقات " Giro D’Italia " موفق به کسب عنوان اولی در هر دو قسمت جاده و کوهستان شد. وی همچنین در سالهای 1946 و 1947 عنوان اول مسابقات " Tour de Suisse " را تصاحب کرد. وی یک کوهنورد ماهر و همچنین یک طراح قطعات دو چرخه نیز بود.

 

 

  برترین دوچرخه سواران جهان,موفق ترین دوچرخه سواران ,عکس موفق ترین دوچرخه سواران

شان کلی

این دوچرخه سوار اهل کشور ایرلند یکی از موفق ترین دوچرخه سواران دهه 80 میلادی بود. افتخارات وی شامل پیروزی در مسابقات " Vuelta a España " در کشور اسپانیا در سال 1988 ، 4 بار قهرمانی در مسابقات " Tour de France " و " Giro D’Italia " در فاصله سالهای 1982 تا 1988 و دو قهرمانی در مسابقات " Tour de Suisse " است.

 

 

  برترین دوچرخه سواران جهان,موفق ترین دوچرخه سواران ,عکس موفق ترین دوچرخه سواران

 

ژاکو آنکوتلی

این دوچرخه سوار اهل کشور فرانسه 5 بار در سالهای 1957 و 1961 تا 1964 میلادی مقام قهرمانی در مسابقات " Tour de France " را کسب کرد. وی به سال های 1960 و 1964 مقام قهرمانی مسابقات " Giro D’Italia " را بدست آورده و همچنین در سال 1963 مقام قهرمانی در مسابقات " Vuelta a España " را نیز به خود اختصاص داد.او اولین شخصی بود که در 5 دوره از مسابقات " Tour de France " به مقام قهرمانی رسید. وی همچنین اولین فرانسوی بود که در مسابقات " Giro D’Italia " به مقام قهرمانی دست یافت.

 

 

  برترین دوچرخه سواران جهان,موفق ترین دوچرخه سواران ,عکس موفق ترین دوچرخه سواران

 

برنارد هینالت

این دوچرخه سوار فرانسوی یکی از موفق ترین دوچرخه سواران تمامی دوران است. او 5 مرتبه در سالهای 1978 ، 1979 ، 1981 ، 1982 و 1985 میلادی توانست مقام اول در مسابقات " Tour de France " را بدست آورد. وی همچنین در سالهای 1980 ، 1982 و 1985 مقام قهرمانی مسابقات " Giro D’Italia " و در سالهای 1978 و 1983 مقام اول مسابقه " Vuelta a España " را بدست آورد.

 

 

  برترین دوچرخه سواران جهان,موفق ترین دوچرخه سواران ,عکس موفق ترین دوچرخه سواران

 

ادی مرکس

این دوچرخه سوار اهل کشور بلژیک موفق ترین دوچرخه سوار تمام دوران است. او برای 5 مرتبه در سالهای 1969 ، 1970 ، 1972 ، 1973 و 1974 مقام قهرمانی مسابقات " Tour de France " را کسب کرد. وی همچنین برای 5 مرتبه در سالهای 1968 ، 1970 ، 1972 ، 1973 و 1974 مقام قهرمانی مسابقات " Giro D’Italia " را بدست آورد. وی همچنین در سال 1973 مقام اول مسابقات " Vuelta a España " را بدست آورد. وی همچنین 3 مرتبه در مسابقات دوچرخه سواری جاده در جهان نیز مقام قهرمانی را کسب کرد/باشگاه خبرنگاران