اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سریالی با 400 بازیگر


سریال تلویزیونی "معمای شاه" به کارگردانی محمدرضا ورزی با بازی جعفر دهقان فردا در کاخ سعدآباد کلید می‌خورد.

خبرگزاری مهر: سریال تلویزیونی "معمای شاه" به کارگردانی محمدرضا ورزی با بازی جعفر دهقان فردا در کاخ سعدآباد کلید می‌خورد.

تصویربرداری سریال تلویزیونی "معمای شاه" به کارگردانی محمدرضا ورزی از امروز سه‌شنبه 5 دی در لوکیشن کاخ رضا شاه واقع در سعدآباد آغاز می‌شود.

جعفر دهقان در نقش رضاشاه و حسین نورعلی در نقش محمدرضا ولیعهد بازیگرانی هستند که در نخستین روز از تصویربرداری سریال مقابل دوربین می‌روند.

حدود 400 بازیگر در این سریال بازی خواهند داشت که حسین محب‌اهری در نقش دکتر ایادی، عبدالرضا اکبری در نقش سپهبد زاهدی، عباس شادروان در نقش عبدالحسین هژیر، علی رامز در نقش محمود جم، احمد نجفی در نقش رزم‌آرا، حسین نورعلی در نقش شاه جوان، امیرمهدی‌‌ کیا در نقش شاه میانسال، اصغر معینی‌صالح در نقش دکتر مصدق، حمید منوچهری در نقش آیت‌الله کاشانی، کامران تفتی در نقش شهید نواب صفوی، انوش نصر در نقش حسین علا، عباس شادروان در نقش عبدالحسن هژیر و رضا فیاضی در سه نقش چرچیل، ژنرال هایزر و نماینده مجلس از جمله این هنرمندان هستند.

این مجموعه تلویزیونی به تهیه‌کنندگی علی لدنی داستان زندگی محمد رضا پهلوی را در سه مرحله روایت می‌کند؛ مرحله اول از سال 1317 که همزمان با بازگشت او از سوییس است تا جدایی از ثریا را شامل می‌شود، مرحله دوم و سوم نیز نفوذ اشرف بر محمدرضا شاه و همچنین وابستگی وی به کشورهای غرب و شرق، تا فرار او از ایران را شامل می‌شود.
 
"معمای شاه" که پیش از این قرار بود در 30 قسمت ساخته شود، کاری از گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبکه یک است که به دلیل گستردگی در 45 قسمت 50 دقیقه‌ای ساخته می‌شود و در سال 92 روی آنتن خواهد رفت.


ویدیو مرتبط :
دانلود کامل انیمیشن سریالی خرگوش های بازیگوش【rabbids invasion】 قسمت 400

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات قرارداد 400 میلیونی بازیگر سرشناس کشورمان با سازندگان حریم سلطان



اخبار,خبر های علمی,امیر آقایی

امیر آقایی بازیگر توانای کشورمان با وجود بستن قرارداد 400 میلیون تومانی نتوانسته است در یک سریال ترکیه ای بازی کند اما جزئیات این قرارداد چه بوده است؟!.

امیر آقایی در آخرین برنامه هفت از منع نقش آفرینی‌اش در سریال ترکیه‌ای سخن به میان آورد و از عدم امکان بازیگری‌اش در ترکیه انتقاد کرد؛ نقدهایی که با مشخص شدن جزئیات قرارداد این بازیگر سینمای ایران و طرف قرارداد ترکیه‌ای ابعاد تازه‌ای یافت و تا حدودی نگرانی مسئولان را بابت به خاطر افتادن آینده کاری این بازیگر توجیه می‌کند.

امیر آقایی جمعه شب پیشین مصادف با سی‌ام بهمن ماه، در برنامه هفت حضور یافت و در خلال گفته‌هایش از حضورش در یک سریال ترکیه‌ای و ممانعت از ادامه حضورش در این سریال سخن به میان آورد و نسبت به این منع گلایه جدی کرد و در این ارتباط گفت: من قرارداد بازی در یک فیلم ترکیه‌ای را بسته بودم اما ایوبی و ایل بیگی (مسوولان سینمایی) گفتند که باید بازگردی. من به آقای ایل بیگی گفتم شما مدیرید و کار شما پشت میز نشینی است. اما من بازیگرم و در میان مردم جامعه‌ام زندگی می‌کنم. من از شما بهتر به خطوط قرمز نظام آشنا هستم.
آقایی افزود: ما چرا نباید حق داشته باشیم تا مثل بازیکنان فوتبال لژیونر داشته باشیم و با فیلمسازهای خارجی کار کنیم؟ این اتفاق‌ها، اتفاق‌های خوبی است و پرچم کشور ما را بالا می‌برد. من برای بازی در یک سریال ترکیه‌ای به آنجا رفتم. حتی به آنها قید کردم در لوکیشنی که روی میزش مشروبات الکی باشد من بازی نخواهم کرد. اما سر صحنه بودم که آقایان ایوبی، ایل بیگی و مدیران بالا با من تماس گرفتند که این کار شما هزینه دارد، برگردید تا ما در خدمت شما باشیم.


این بازیگر ادامه داد: دلیل شان این بود که ترکیه و سریال‌های ترکیه‌ای دشمن ما هستند. درصورتی که من معتقدم این تلقی از کار من اشتباه است. حضور در عرصه بین‌الملل یک تجربه بزرگ است. اتفاق ناگوار اینجا بود که هیچ دلیل موجهی نداشتند. نهایتا به من گفتند چون احتمال دارد این سریال را یک شبکه ترکیه‌ای معلوم الحال بخرد و پخش کند، نباید بازی کنی.

آقایی تاکید کرد: من معتقدم ما می‌توانیم با تعیین موارد مکتوبی بگوئیم برای بازی در فضای بین الملل این موارد را باید رعایت کنید. نه اینکه به این شیوه با سرنوشت کسی بازی شود. من نباید به خاطر بازی در یک سریال وطنم را از دست بدهم و حتی نتوانم خانواده‌ام را ببینم. به هر حال قرارداد ما فسخ شد و وکیلم گفت خیلی شانس آوردی که آنها از تو شکایت نکردند.

پس از گفته‌های این بازیگر توانمند سینمای کشورمان، خبرنگار «تابناک» به جزئیات قرارداد آقایی با شبکه ماهواره‌ای ترکیه و پشت پرده توصیه به وی برای عدم حضور در سریال ترکیه‌ای دست یافت؛ جزئیاتی که باعث شد وقتی امیر آقایی برای مشورت -و نه تعیین تکلیف- با مسئولان داخلی گفت و گو کند، مسئولان داخلی به او توصیه کنند از بازی در این سریال ترکیه‌ای صرف نظر کند.

سازنده سریال مورد اشاره و طرف قرارداد با امیر آقایی، شبکه ترکیه‌ای خصوصی «شو تی‌وی / Show TV» بود؛ شبکه‌ای که از سال 2013 به کمپانی جینر واگذار شده است. این شبکه سریال‌های پرطرفدار و جنجالی را ساخته که در ایران نیز محل مناقشه بوده و «حریم سلطان» یکی از این سریال‌‌ها است که زندگی یکی از سلاطین عثمانی را به شکلی غیرواقعی به تصویر می‌کشد و تولیدش در راستای تلاش برای گسترش نگاه نوعثمانی‌گری تحلیل شده بود.

اگرچه امیر آقایی برخی ملاحظات را در قراردادهایش در نظر گرفته بود تا آینده کاری‌اش به خطر نیافتد اما به زعم برخی مسئولان داخلی و با توجه به وقایعی که برای برخی بازیگران دیگر در زمان حضورشان در سریال‌های با محوریت ترکیه پیش آمده، قرارداد 400 میلیون تومانی که با امیر آقایی برای بازی در سریالی با محوریت چنین شبکه‌ای بسته شده بود، می‌توانست یک دام برای خروج آقایی از گردونه بازیگری در ایران باشد و رقم قابل توجه این قرارداد نیز به همین دلیل شائبه برانگیز بود.


دغدغه دیگر به روابط نزدیک دو شبکه «شو تی‌وی» و «جم تی‌وی» و احتمال فروش این سریال به شبکه «جم‌تی‌وی» و پخش از این شبکه بود که موقعیت آقایی را در سینمای ایران شکننده می‌ساخت و ممکن بود برای او از سوی برخی جریان‌ها مشکلات جدی پیش آید و همین مسئله نگرانی مسئولان داخلی را در پی داشت و زمانی که آقایی با مسئولان سازمان سینمایی مشورت کرد، به عدم بازی در این سریال توصیه شد.

در واقع این چالش عمدتاً درباره شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و شبکه‌های ترکیه‌ای وجود دارد و حضور در سریال‌ها و فیلم‌های کشورهای اروپایی و آمریکایی، مشروط با آنکه با هنجارهای معمول سینما و جامعه ایران در تعارض نباشد برای هیچ بازیگری چالش‌زا نخواهد بود، کما اینکه پیش‌تر برخی بازیگران کشورمان در این زمینه بسیار حضور موثری داشتند و مسئولان نیز حتی در مواردی زمینه نمایش این فیلم‌ها را در ایران فراهم ساختند.

به عنوان نمونه همایون ارشادی در سال2007 در بادبادک باز ساخته مارک فورستر نقش آفرینی کرد، در سال 2009 در آگورا به کارگردانی آلخاندرو آمنابار به ایفای نقش پرداخت، در سال 2012 در سی دقیقه نیمه شب به کارگردانی کاترین بیگلو، حضور کوتاهی داشت و در سال 2014 در فیلم تحت تعقیب ترین مرد به کارگردانی آنتون کوربن، نقش دکتر عبدالله را بازی کرد و یا پیمان معادی اخیراً در کمپ اشعه ایکس بازی کرد و این فیلم حتی در ایران نیز اکران شد.

اخبار فرهنگی - سیمرغ