اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرگردانی در بازار مسکن+جدول قیمتها



70-80 متری های بازار مسکن

سرگردانی در بازار مسکن

کاهش قدرت خرید متقاضیان در مقابل ساختمان هایی که هنوز به اصطلاح «به قیمت» نرسیده اند بازار مسکن را با رکود مواجه کرده است. از سوی دیگر مصالح ساختمانی خریداری شده با دلار آزاد با آغاز فصل ساخت و ساز کم کم تاثیر خود را بر قیمت ها در بازار مسکن می گذارد. این موضوع اگرچه می تواند باعث افزایش قیمت واحد های ساختمانی شود اما فاصله تقاضا از قیمت ها مانع از افزایش چشمگیر در بازار مسکن خواهد شد.

به گزارش فرارو؛ با افزایش جذابیت سرمایه گذاری در حوزه مسکن افراد زیادی به این بازار وارد شده اند. در صورتی که این افراد تمام سرمایه خود را در این حوزه بکار گرفته و به اصطلاح تمامی تخم مرغ هایشان را در یک سبد قرار داده باشند ادامه رکود در بازار مسکن می تواند احتمال افزایش مواردی که با نیاز نقدینگی (اصطلاحا پول لازم ها) دست به فروش واحد های خود می زنند را در پی داشته باشد.»

اما از سوی دیگر کسانی که دارایی خود را در چند بخش سرمایه گذاری کرده اند می توانند با نزدیک کردن یکی از بخش ها به نقدینگی همچنان در انتظار رونق بازار مسکن از فروش واحد های خود صرف نظر کنند. به نظر می رسد بازار مسکن به دلیل فاصله گرفتن بیش از حد قیمت ها از توان خریدار در کوتاه مدت امکان افزایش قیمت خود را از دست داده باشد.

کاهش نسبی نرخ سکه و ارز این احتمال را در میان خریداران مسکن افزایش داده است که قیمت مسکن نیز در آینده کاهش خواهد یافت. این موضوع علاوه بر آنکه به رکود در بازار مسکن دامن زده است باعث سرگردانی در این بازار شده است. از یک سو خریداران نگران افزایش قیمت های تمام شده مسکن هستند و از سوی دیگر در انتظار کاهش قیمت مسکن./فرارو

 

قیمت مسکن,قیمت مسکن در تهران


ویدیو مرتبط :
مسکن مهر و سرگردانی مردم نقده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عمده فروشی در بازار مسکن راه افتاد+جدول قیمتها



تخفیف ویژه در خرید یکجای ۵۰ واحد مسکونی

عمده فروشی در بازار مسکن راه افتاد+جدول قیمتها 

این روزها برخی از فروشنده‌ها در بازار مسکن در قالب نمایندگان فروش همه واحدهای یک یا چند مجتمع به صورت یکجا با کاربری‌های مختلف، برای سرمایه‌گذارها فرصت مناسبی را فراهم کرده‌اند، چراکه سرمایه گذاران با خرید چنین مجتمع‌هایی می‌توانند از تخفیف‌های ویژه‌ای برخوردار شوند که خریداران یا بهتر است گفته شود مصرف کننده‌هایی که فقط دست به روی یک واحد می‌گذارند نه تنها از تخفیف برخوردار نمی‌شوند، بلکه قیمت‌های پیشنهادی فروش به صورت مقطوع به آنها اعلام می‌شود.

آفتاب: اما با این حال برخی از فروشنده‌ها ترجیح می‌دهند مجتمع آماده تحویل را به صورت تک تک به خریداران عرضه کنند زیرا در ازای اینکه کلیه واحدها یکجا تحویل داده نمی‌شود و با گذر زمان، مابقی واحدهای فروش نرفته ممکن است با افزایش قیمت فروش هم رو‌به‌رو شود، سرمایه گذار اصلی (فروشنده) می‌تواند از سود بیشتری نسبت به فروش یکجای واحدها بهره‌مند شود. 

در همین حال روز گذشته یک مجتمع ۵۰ واحدی با کاربری مسکونی در منطقه ۱۴ به بازار فروش عرضه شده بود. این مجتمع مسکونی ۵ طبقه است که در هر طبقه ۱۰ واحد طراحی شده است. متراژ واحدها بین ۶۰ تا ۷۰ متر مربع و به صورت یک خوابه تعیین شده است. امکاناتی که واحدهای مجتمع مذکور از آنها بهره‌مند هستند، ۲ دستگاه آسانسور و پارکینگ است البته هر پارکینگ از قیمت مجزایی برای خرید برخوردار است. ۱۵ میلیون تومان نرخی است که برای پارکینگ در نظر گرفته شده است. نماینده فروش این مجتمع مسکونی اظهار کرده است که واحدهای این مجتمع به صورت تکی یا یکجا به خریدار تحویل داده می‌شود. 

قیمت پیشنهادی فروش هر متر مربع واحدها بین ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تا ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شده و این اختلاف قیمت مربوط به اختلاف طبقات است به همین دلیل طبقات بالایی از قیمت بالاتری نیز بهره‌مند هستند.

نماینده فروش همچنین برای سرمایه‌گذارانی که قصد خرید یکجای همه واحدهای این مجتمع را دارند، تاکید کرده است: برای این دسته از خریداران به عنوان تخفیف، کلیه واحدها از قیمت مشابه و یکسان و همچنین از تخفیف قابل توجهی برخوردارند. وی قیمت پیشنهادی فروش هر متر مربع واحدهای مسکونی این مجتمع برای افراد سرمایه‌گذار به صورت یکجا را متری ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام کرد. علاوه براین مسوول فروش این مجتمع مسکونی به متقاضیانی که قصد خرید کلیه واحدها را دارند، پیشنهاد می‌کند که آنها می‌توانند از این مجتمع به صورت کلی با کاربری اداری استفاده کنند./آفتاب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب