اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرکرده «داعش» بازداشت شد


رسانه های خارجی از بازداشت سرکرده گروه تروریستی داعش و دوست نزدیک صدام دیکتاتور معدوم عراق خبر دادند.

خبرگزاری مهر: رسانه های خارجی از بازداشت سرکرده گروه تروریستی داعش و دوست نزدیک صدام دیکتاتور معدوم عراق خبر دادند.

پلیس عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور در جریان عملیات پاکسازی استان صلاح الدین از لوث گروه تروریستی داعش ابوعبدالرحمان الناصری را بازداشت کردند.

وی یکی از سرکردگان داعش و از نزدیکان صدام دیکتاتور معدوم عراق بود که در منطقه بیجی در 40 کیلومتری شمال تکریت در استان صلاح الدین بازداشت شد.

نیروهای امنیتی عراق ابتدا با حمله هوایی به منطقه مذکور شماری از تروریست های داعش را به هلاکت رساندند و برخی نیز زخمی شدند سپس با فرود نیروهای امنیتی ابوعبدالرحمان الناصری بازداشت شد.

این سرکرده داعش متهم به کشتن 80 نیروی امنیتی عراق در مناطق تکریت و بیجی است.


ویدیو مرتبط :
افتادن داعش به جون همدگه و کشتن یکی از سرکرده های داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقام آمریکایی: ابو عمر الشیشانی کشته شده است/ واشنگتن پیشتر از بازداشت سرکرده چچنی داعش خبر داده بود



 اخباربین الملل  ,خبرهای   بین لملل ,ابو عمر الشیشانی

 خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد که ابو عمر الشیشانی سرکرده گروه تروریستی داعش در سوریه بر اثر بمباران مواضع این گروه تروریستی توسط جنگنده های آمریکا به احتمال زیاد کشته شده است.

به گزارش میزان به نقل از خبرگزاری فرانسه، این مقام آمریکایی اعلام کرد که بررسی های اولیه نشان می دهد که احتمالا الشیشانی به همراه 12 تن دیگر از تروریست های داعش به هلاکت رسیده اند.

خبر به هلاکت رسیدن الشیشانی تا کنون چند بار در رسانه‌ها منتشر شده و حتی «رمضان قدیروف» رئیس جمهور چچن با انتشار عکسی از جسد وی در شبکه اینستاگرام نوشت: تارخان باتاریچویلی که خود را عمر الشیشانی نامیده، کشته شد.

عمر الچچنی (در عربی به دلیل نبود حرف چ، الشیشانی خوانده می‌شود) یکی از صد‌ها افراطی چچن است که با عضویت در گروه تروریستی داعش از خطرناک‌ترین اعضای این گروه به شمار می‌آیند.

نام او تارخان باتاریچویلی است که در سال ۱۹۶۸ در شهر بانکیسی والی در گرجستان به دنیا آمد و از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ در ارتش گرجستان بود اما به دلیل ابتلا به بیماری سل، از ارتش مرخص شد.

این در  حالی است که رسانه های روسیه دو هفته پیش از بازداشت تارخن باتیراویشیلی موسوم به ابوعمر الشیشانی و دو فرمانده دیگر داعشی به دست نیروهای ویژه آمریکایی در عراق خبر دادند.

رسانه های روسی از جمله شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرده بودند که الشیشانی و دو فرمانده دیگر داعش در جریان عملیات نیروهای ویژه آمریکایی در استان کرکوک عراق دستگیر و به سلیمانیه منتقل شدند.

در این عملیات هفت تروریست داعشی دیگر به هلاکت رسیدند.

گفته می شود نیروهای ویژه آمریکایی از بیست و یکم دسامبر (30آذر) در عراق مستقر شده اند و شمار افراد آن به یکصد نفر می رسد.

بنا به اعلام واشنگتن نیروهای ویژه آمریکایی به انجام عملیات ویژه فوق سری در عراق خواهند پرداخت و استقرار این نیروها بخشی از اقدام های امریکا علیه داعش است.رسانه ها در یک سال اخیر چند بار از هلاکت ابوعمر الشیشانی خبر داده بودند.

رسانه های روسی آخرین بار پانزدهم آذر ماه گذشته اعلام کردند ابو عمر الشیشانی موسوم به نفر سوم داعش از فرماندهان ارشد چچنی تبار داعش در حمله جنگنده های عراقی در جزیره سامرا استان صلاح الدین کشته شد.

الشیشانی از حدود دو سال پیش در اعمال تروریستی داعش به عنوان فرمانده شرکت می کند و موارد متعددی جنایات ضدبشری مرتکب شده است.

 اخبار بین الملل  -  میزان