اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرکرده برجسته داعش در عراق کشته شد


وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که «ابو وهیب» سرکرده و مسئول گروه تروریستی داعش در استان الانبار عراق، سه روز گذشته در یک حمله هوایی کشته شد.

خبرگزاری فارس: به گزارش الجزیره، وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» اعلام کرد که «شاکر وهیب» مسئول نظامی گروه تروریستی تکفیری داعش در استان الانبار، روز جمعه گذشته در یک حمله هوایی از پای درآمد.

پیش از این، منابع عراقی روز جمعه گذشته اعلام کرده بودند که «شاکر وهیب» در یک حمله هوایی در شهر الرطبه واقع در غرب الرمادی کشته شد.

یک مسئول بلندپایه نظامی عراق به السومریه نیوز گفته که «خودروی حامل شاکر وهیب و تعدادی از همراهان وی در یک حمله هوایی هدف قرار گرفت.»

پایگاه خبری العهد روز گذشته گزارش داد که «أبو مهند التونسی» مسئول نظامی داعش در منطقه المخازن در غرب الانبار به دست نیروی هوایی ارتش عراق کشته شد.


ویدیو مرتبط :
عراق:1392/10/13:کشته شدن البغدادی سرکرده داعش-الرمادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز حملات هوایی آمریکا در عراق/ سازمان ملل: 1000 کشته در 17 روز / وکیل صدام: داعش، شایعه ایران است



اخبار بین الملل - آغاز حملات هوایی آمریکا در عراق/ سازمان ملل: 1000 کشته در 17 روز / وکیل صدام: داعش، شایعه ایران است

برخی منابع می گویند جنگنده های سوریه، مواضع افراد مسلح در مناطق غربی عراق را بمباران کردند.

سازمان ملل متحد اعلام کرد در 17 روز بحران داعش در عراق بیش از یک هزار نفر کشته شده اند.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد بیش از یک هزار نفر در بین روزهای 5 تا 22 ژوئن 2014 (15 خرداد تا اول تیرماه 1393) و سیطره نیروهای داعش بر مناطق وسیعی از شمال وغرب عراق کشته شده اند.

براساس این گزارش، حداقل 757 غیرنظامی در استان های نینوی، دیاله و صلاح الدین عراق در این مدت کشته شدند. همچنین 318 نفر  هم در این مدت در استان های بغداد و استان های جنوبی کشته شده اند.

نیروهای داعش در حال کشتار افراد دستگیر شده در شمال عراق

اخبار,اخبار بین الملل ,حملات هوایی آمریکا در عراق

 
بنابه گفته مقامات سازمان ملل متحد، در ماه می گذشته نیز در عراق 900 نفر درخشونت های این کشور کشته شدند.

عراق در هفته های اخیر شاهد حملات خونین افراد مسلح گروه داعش نزدیک به القاعده است. نیروهای داعش توانسته اند تعدادی از شهرهای شمال و غرب عراق از جمله موصل و تکریت را اشغال کنند. آنها برای اشغال بغداد تلاش می کنند.

داعش پس از اشغال تکریت و موصل، شمار زیادی از افراد را بدون محاکمه،گروهی اعدام کرده اند.


نیروهای داعش در حال کشتار افراد دستگیر شده در شمال عراق

اخبار,اخبار بین الملل ,حملات هوایی آمریکا در عراق

 
وکیل صدام: داعش، شایعه سازی ایران است
- وکیل صدام حسین رئیس جمهور پیشین عراق ضمن اعلام حمایت از ناامنی های شمال عراق، عوامل آنها را انقلابی نامید و گفت که آنها خطری برای امنیت اردن، کویت یا عربستان سعودی ایجاد نمی کنند.

خلیل الدلیمی که در اردن مستقر است اضافه کرد": آنچه که درباره سیطره داعش بر مناطق شمال عراق گفته می شود شایعه ایران است تا تایید بین المللی و آمریکا را برای نابودی انقلاب مردمی کسب کند."

اخبار,اخبار بین الملل ,حملات هوایی آمریکا در عراق

 
آغاز حملات هوایی آمریکا در عراق
شبکه تلویزیونی دولتی عراق (العراقیه) اعلام کرد هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا مراکز افراد مسلح را در منطقه قائم (غرب عراق)، بمباران کردند.

این خبر نشان دهنده آغاز دخالت نظامی آمریکا در عراق به درخواست دولت این کشور است. هنوز هیچ منبع آمریکایی یا مستقل، این موضوع را تایید نکرده است.

منابعی در عشایر عراقی مخالف دولت بغداد هم اعلام کردند این حملات هوایی توسط جنگنده های سوریه انجام شد.

عشایر عراقی در استان های شمال ، غرب و شرق عراق به دو گروه هم پیمان داعش و ضدداعش تقسیم شده اند. عشایر هم پیمان داعش مستقر در غرب عراق و مخالف دولت نوری مالکی نخست وزیر در کنار داعش در حال جنگ با ارتش هستند.

عشایر ضدداعش هم با وجود نارضایتی از نوری مالکی اما هم اکنون در کنار نیروهای ارتش در حال جنگ با داعش در مناطق شمال و شرق بغداد هستند.

شماری از عشایر هم پیمان داعش مناطقی از غرب عراق را به کنترل خود در آورده اند. آنها می گویند: حملات هوایی سوریه در خاک عراق منجر به کشته شدن 23 نفر شده است.

منابع دیگر هم می گویند در حملات هوایی به مناطق قائم و بیجی عراق 43 نفر کشته شدند.

قبل از این دولت عراق به طور رسمی از دولت آمریکا خواسته بود این کشور حملات هوایی را علیه مراکز تروریست ها در عراق عملی کند.

ارتش عراق هم پیشروی نیروهای داعش به سمت پالایشگاه بیجی بزرگترین پالایشگاه عراق و شهر استراتژیک حدیثه را متوقف کرد.
اخبار بین الملل - عصر ایران