اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرپوش‌ گذاری «تاچر» بر کودک‌ آزاری وزیرش


براساس ادعاهای جدید، مارگارت تاچر، نخست وزیر پیشین انگلیس شخصا بر روی اتهامات کودک آزاری یکی از وزرای ارشدش سرپوش گذاشته است.

خبرگزاری ایسنا: براساس ادعاهای جدید، مارگارت تاچر، نخست وزیر پیشین انگلیس شخصا بر روی اتهامات کودک آزاری یکی از وزرای ارشدش سرپوش گذاشته است.

روزنامه Sunday people در گزارشی نوشت، گفته شده که مارگارت تاچر، نخست وزیر پیشین انگلیس نشست بلند پایه‌ای را با یکی از وزرایش که ترفیع گرفته بود، برگزار کرده و به وی گفته است: باید رفتارهای جنسی‌ات را درست کنی.

این گزارش به دنبال اتهامی مبنی بر اینکه این وزیر در سال 1982 میلادی در خانه یکی از متحدان سیاسی‌اش پسر بچه‌ها را مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌داده، منتشر شد. این در حالی است که ظاهرا این وزیر این هشدارها را نادیده گرفته است.

ادعا شده که چهار سال بعد وی در ایستگاه راه آهن ویکتوریا لندن به دنبال پسربچه‌هایی برای تجاوز می‌گشته که توسط پلیس دیده شده است. اما هیچ اقدامی در رابطه با این مساله صورت نگرفته است.

در حال حاضر انتظار می‌رود که این ادعاها در کمیسیون تحقیقات دولت انگلیس درباره کودک آزاری مورد بررسی قرار گیرند.

دیوید کامرون، نخست وزیر کنونی انگلیس درحال حاضر با تحقیقات گسترده درباره ادعاهای تاریخی کودک آزاری موافقت کرده است.

تام واتسون، یکی از قانونگذاران حزب کارگر انگلیس گفت: اگر این ادعاها حقیقت داشته باشد، مسائلی را افشا می‌کند که حتی در تصور نیز نمی‌گنجد.

در نشست بلند پایه آن زمان مارگارت تاچر ویلی وایتلا، وزیر کشور وقت، یکی از ماموران ارشد پلیس و یکی از ماموران بخش امنیت داخلی انگلیس "MI5" حضور داشتند.

سپس این وزیر به دفتر نخست وزیری احضار شد اما به جای تنبیه یا اخراج نسبت به رفتارهای آتی‌اش به وی هشدار داده شده و موضوع بسته و مخفی ماند.


ویدیو مرتبط :
آموزش خطرات کودک آزاری به کودک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ قربانی ۹ساله کودک‌آزاری روی تخت بیمارستان



 


پسربچه‌ای 9ساله که به شدت مورد شکنجه و آزار قرار گرفته بود روی تخت بیمارستان جان باخت.

دو شب قبل مردی کودک 9ساله خود را به بیمارستان رساند و مدعی شد پسرک زمین خورده و از حال رفته است. وضعیت بد کودک باعث شد بلافاصله پرستاران و پزشکان بیمارستان باهنر کرج بالای سر کودک حاضر شوند. آنها وقتی او را مورد معاینه قرار دادند متوجه شدند جراحات این کودک بر اثر زمین خوردن یا افتادن از بلندی نیست بلکه او شکنجه شده و مورد آزار‌های شدید قرار گرفته است.

وقتی پرستاران به پرونده این کودک مراجعه کردند متوجه شدند این بچه 9 سال دارد و نامش علی است و پدرش او را به بیمارستان رسانده است بنابراین بهترین کسی که می‌توانست در مورد علی اطلاعاتی به پرستاران بدهد و بگوید چرا این کودک تا این حد آثار سوختگی و کبودی دارد، پدرش بود. از بلندگوی بیمارستان چندین بار پدر علی به پذیرش فراخوانده شد اما فایده‌ای نداشت چراکه این مرد بعد از رساندن علی به بیمارستان متواری شده ‌بود.

حالا دیگر شکی برای پرستاران باقی نمانده‌ بود که علی قربانی کودک‌آزاری شده است. جسم نیمه‌جان پسربچه بار دیگر به دقت مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد این کودک آثار کبودی‌ها و زخم‌های کهنه‌ای دارد و نشان می‌دهد او در زمان‌های مختلف مورد آزار جسمی قرار گرفته‌ است. همچنین آثار سوختگی‌های متعددی روی بدن این کودک وجود داشت. سوختگی‌ها بیشتر روی پاهای علی مشهود بود و فاش می‌کرد این کودک با آتش سیگار شکنجه ‌شده‌ است. بعضی از این سوختگی‌ها بر اثر مرور زمان درمان شده‌ اما جای آن باقی مانده ‌بود ولی بعضی‌های دیگر هنوز تازه ‌بود و زخم و تاول داشت.

در ادامه به دستور پزشک معالج علی به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل و دستگاه‌ها بر بدن نحیف و زخمی این کودک وصل شد و پزشک معالج دستور داد آزمایش‌های لازم برای تشخیص علت بیهوش شدن علی انجام شود اما دقایقی بعد سوت ممتد دستگاه‌ها پرستاران را به بالای سر پسربچه فراخواند. این صدا خبر می‌داد علی دیگر جان ندارد. با این حال پرستاران و پزشکان بلافاصله‌ دستگاه شوک را بر بدن این کودک وصل کردند تا شاید بتوانند او را احیا کنند اما نتوانستند و قلب علی برای همیشه از تپش ایستاد.

زمانی که پرستاران داشتند دستگاه‌ها را از بدن علی جدا می‌کردند و جسم بی‌جان او را برای تنظیم گزارش مرگ بررسی می‌کردند متوجه شدند آثاری شبیه به تجاوز روی بدن این کودک دیده می‌شود. بنابراین در گزارش مرگ علی نوشته ‌شد احتمال دارد این کودک مورد آزار جنسی هم قرار گرفته ‌باشد.

با اعلام خبر این واقعه از سوی حراست بیمارستان، ماموران پلیس و بازپرس ویژه قتل کرج در جریان قرار گرفتند و جسد علی به دستور بازپرس به پزشکی قانونی انتقال یافت تا درصد آسیب وارده به این کودک، مدت‌زمانی که او مورد آزار قرار می‌گرفته‌ و علت اصلی مرگ تعیین شود. این درحالی است که پدر علی هم تحت تعقیب قرار گرفته‌ و تحقیقات برای بازداشت او ادامه ‌دارد..../ روزنامه شرق