اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرپرست وزارت ورزش: رزمی‌کار بودم


سرپرست وزارت ورزش و جوانان با مریم هاشمی قهرمان وزن ۶۵- کیلوگرم ساندای جهان دیدار کرد و از وی تقدیر به عمل آورد.

پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان: سرپرست وزارت ورزش و جوانان با مریم هاشمی قهرمان وزن ۶۵- کیلوگرم ساندای جهان دیدار کرد و از وی تقدیر به عمل آورد.

 مریم هاشمی قهرمان کرمانشاهی ووشوی جهان یک روز پس از ملاقاتش با رهبر معظم انقلاب و تقدیم مدالش به ایشان به وزارت ورزش و جوانان آمد و مورد تجلیل سرپرست این وزاتخانه قرار گرفت.

محمد شریعتمداری در این دیدار ابراز امیدواری کرد قهرمان ووشوی جهان که دانشجوی رشته تربیت بدنی است به قله‌های علمی هم دست پیدا کند. او گفت: قهرمانی شما نه تنها یک افتخار برای شما است بلکه یک انگیزه برای بانوان کشور است. باوجود تلاش‌هایی که شده هنوز متاسفانه در ورزش بانوان به جایگاهی که شایسته است نرسیده‌ایم و حضور شما ثابت می‌کند که زن ایرانی با حفظ اصول و ارزش‌ها می‌تواند به اوج افتخارات ورزشی دست پیدا کند.



سرپرست وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه اگر در کشور توسعه ورزشی شکل گیرد به دکترین جمهوری اسلامی عمل شده است، گفت: تدبیر در توسعه ورزش به ایجاد نشاط و امید در سطح جامعه می‌انجامد و یکی از نیازهای توسعه در همه حوزه ها ایجاد امید است.

شریعتمداری در این دیدار توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به افتخارآفرینی مریم هاشمی با حجاب اسلامی اشاره کرد و افزود: افتخار می‌کنیم زن مسلمان با چادر چنان در عرصه بین المللی می‌درخشد که نگاه‌ها را معطوف ارزش‌ها و اهمیت اسلامی و ایرانی می‌کند، این جلسه را ترتیب دادم تا از تلاش و همت شما تشکر کنم و نگاه مثبت و مخصوص نظام و دولت جمهوری اسلامی به ورزش به خصوص ورزش بانوان را ابلاغ کنم. البته بنده دریک مدت کوتاه در این سنگر به ورزش کشور خدمت می‌کنم و امیدوارم روز یکشنبه گزینه پیشنهادی ورزش و جوانان (گودرزی) با رای بالا وزیر شود.

او در پایان با بیان این که خودم یک رزمی کار بودم و با خصوصیات این ورزش آشنا هستم گفت: ورزش رزمی امکانات محدودی می‌خواهد و بیشتر اتکایش روی توانمندی خود شخص است. زنان و دختران ما مادران آینده هستند و باید به خودباوری برسند و ورزش رزمی در این زمینه کمک زیادی به آنان خواهد کرد.


ویدیو مرتبط :
حرکات جذاب و دیدنی بانوان رزمی کار ورزش رزمی رپنر ( REPNER MARTIAL ART )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صالحی امیری: وزارت ورزش بنای مداخله در کار کمیته ملی المپیک را ندارد/آمده‌ام که بمانم



صالحی امیری,مشکلات جامعه ورزش,لغو اردوهای تیم ملی

فدراسیون‌ها باید با رئیس اداره شوند نه سرپرست
صالحی امیری: وزارت ورزش بنای مداخله در کار کمیته ملی المپیک را ندارد/آمده‌ام که بمانم

سرپرست وزارت ورزش و جوانان اعتقاد دارد این وزارتخانه دخالتی در کمیته ملی المپیک ندارد.

به گزارش  فارس، سیدرضا امیری صالحی درباره نخستین جلسه با رؤسای فدراسیون‌ها گفت: در این جلسه به 3 محور اساسی پرداختیم. نگاه من به ورزش و جامعه ورزشی، بحث روابط متقابل وزارتخانه و فدراسیون‌ها که یک بازتعریف جدیدی را تحت عنوان روابط تعاملی، عقلانی و مشارکتی انجام دادیم.

 

نکته سوم این بود که ما مجموعه مشکلات جامعه ورزش را شناسایی کردیم و در 5 قالب برنامه استراتژیک و 25 برنامه عملیاتی توافق کردیم با تشکیل کارگروه‌های کارشناسی بحث و بررسی شود و یک راهکار برای هر چالش پیدا شود تا در نهایت به نتیجه برسیم.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سؤال که بحث مالی و مشکلات بودجه از مسائل عمده فدراسیون‌هاست و در برخی مواقع می‌بینیم اردوهای تیم ملی از جمله فوتبال به همین دلیل لغو می‌شود برنامه شما در این خصوص چیست، اظهار داشت: قرار شد کارگروهی را تشکیل دهیم مشارکت معاونین من و رؤسای فدراسیون‌ها به یک توافق مالی به صورت کوتاه مدت برسند و بعد یک توافق مالی برای سال 93 داشته باشیم.

 

در روزهای آینده و تا پایان شهریور مجموعه اقدامات مالی را انجام خواهیم داد حداقل‌های فدراسیون‌ها را تامین خواهیم کرد تا خللی در اعزام پیش نیاید.
صالحی در پاسخ به این سؤال که آیا شما کاندیدای اصلی وزارت ورزش و جوانان هستید، تصریح کرد:‌ این سؤال را از دکتر روحانی بپرسید.

وی درباره برخی فدراسیون‌ها به وسیله سرپرست اداره می‌شوند و همچنین درباره برگزاری انتخابات آنها عنوان کرد: فدراسیون‌ها دارای اساسنامه مستقلی هستند و تابع یک نظام انتخاباتی که ما از آن حمایت می‌کنیم. در کار فدراسیون‌ها مداخله‌ای نداریم.

 

باید نسبت به هر فدراسیون از هر رئیس بپرسیم برای هر فدراسیونش چه برنامه‌ای دارد و اینکه ما علاقمندیم این است که فدراسیون‌ها با رئیس اداره شوند و یک نظام انتخاباتی با اساسنامه خاص خودشان داشته باشند. وزارت ورزش هم حمایت می‌کند.

صالحی همچنین درباره انتخابات کمیته ملی المپیک اظهار داشت: کمیته ملی المپیک یک نهاد عمومی است دارای اساسنامه در چارچوب نهادهای بین‌المللی و در آن چارچوب حرکت خودش را انجام می‌دهد. ما هم به قوانین بین‌المللی احترام می‌گذاریم. وزارت ورزش بنای مداخله در کار کمیته ملی المپیک را ندارد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه یکی از دغدغه ورزش بحث فرهنگ است: گفت: یکی از اصلی‌ترین اهداف روحانی در ورزش همین بحث بود. ورزش یک امر اجتماعی ‌فرهنگی است ایجاد یک سازوکار فرهنگی در جامعه ورزش نیازمند یک نظام برنامه‌ریزی بلندمدت، استراتژیک و عملیاتی است.

 

تلاش می‌کنیم با یک برنامه‌ریزی منسجم چگونگی ورود فرهنگ در عرصه ورزش در ارتقاء آن در دستور کار مان قرار بگیرد. این به معنای این نیست که جامعه ورزش اخلاق‌مدار نیست، این جامعه جامعه بزرگی است و یک جمعیت هوادار چندین میلیونی دارد.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه برنامه‌های شما در ورزش بلندمدت به نظر می‌رسد آیا شما در نظر دارید در ورزش بمانید،‌ تصریح کرد: آمدم که بمانم./فارس