اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی خبر داد: بازگشت 2 استاد و 12 دانشجوی ستاره‌دار به دانشگاه



بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه,دانشجویان,دانشگاه علامه طباطبایی

سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی خبر داد: بازگشت 2 استاد و 12 دانشجوی ستاره‌دار به دانشگاه

سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی از بازگشت 2 استاد و 12 دانشجوی ستاره‌دار به دانشگاه خبر داد.

به گزارش  ایسنا ، دکتر حسین سلیمی در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: تاکنون حدود 22 نفر از دانشجویان اخراجی و ستاره‌دار برای بازگشت به دانشگاه مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 12 نفر از آنها به دانشگاه برگشته‌اند و برگشت بقیه نیز موضوع مورد بررسی در وزارت علوم است.

وی با تاکید بر اینکه تعداد استادان بازنشسته اجباری دانشگاه کمتر از انگشتان دو دست است، اظهار کرد: درخواست بازگشت تعدادی از این اساتید که توانایی تدریس دارند، براساس آیین‌نامه تکریم بازنشستگان بررسی می‌شود.

سلیمی درپاسخ به پرسشی درباره موضوع استخدام 102 نفر از اساتید، تصریح کرد: در ابتدا باید بگویم که تعداد این اساتیدی که خارج از روال اداری در روزهای مدیریت سابق استخدام شده‌اند، 94 نفر بود که 30 نفر از آنها هرگز به دانشگاه رجوع نکردند، 24 نفر نیز استادیار هستند و با درخواست گروه‌های علمی وارد دانشگاه شدند که اگر سال بعد نیز مورد تایید گروه قرار بگیرند، می‌توانند به کارشان ادامه دهند. دو سوم مابقی نیز تقاضای خود را برای استخدام لغو کرده‌اند.

وی با اشاره به رشته‌های حذف شده در دانشکده علوم اجتماعی، اظهار کرد: حدود یک سال برای بازگشت تمام رشته‌های حذف شده به دانشگاه زمان لازم است، اما رشته‌هایی مانند مطالعات زنان و مطالعات فرهنگی در سطح کارشناسی ارشد سال آینده دانشجو می‌پذیرد.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی در باره تشکیل کلاس‌های دو یا سه نفره دانشجویان و مشکلات انتخاب واحد به علت تفکیک جنسیتی، گفت: سیاستگذاری تفکیک جنسیتی باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی و اصلاح شود و در این صورت ما نیز می‌توانیم دراین باره اقدام کنیم.

سلیمی با ابراز امیدواری از ایجاد فضای آکادمیک در دانشگاه، تصریح کرد: طی یک ماه اخیر اختیارات گروه‌های آموزشی و اساتید را برای تقویت فضای آکادمیک مورد بررسی قرار داده‌ایم و از این به بعد نیز تمدید مهلت قرارداد گروه‌های مختلف اساتید مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی همچنین از برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشگاه تا یکی دو ماه آینده در این دانشگاه خبر داد.

سلیمی با بیان اینکه به اسلامی کردن دانشگاه‌ها معتقد است اما با سطحی‌نگری مخالفت دارد، همچنین اظهار کرد: دانشگاه اسلامی باید فضای آزاداندیشی را فراهم کند.

وی با اشاره به مذاکره‌های صورت گرفته با مسئولان تئاتر کشور، گفت: طبق صحبتی که با مسئولان تئاتر کشور داشته‌ام، دانشجویانی می‌توانند در تماشاخانه ایرانشهر تمرینات خود را انجام دهند.
 /ایسنا


ویدیو مرتبط :
هادی ذوالفقاری (دانشگاه علامه طباطبایی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرپرست وزارت علوم خبر داد بازگشت 400 دانشجوی بازمانده از تحصیل به دانشگاه/بررسی پرونده‌های دانشجویان ماقبل سال 90



وضعیت دانشجویان بازمانده از تحصیل به دانشگاه

 سرپرست وزارت علوم خبر داد
بازگشت 400 دانشجوی بازمانده از تحصیل به دانشگاه/بررسی پرونده‌های دانشجویان ماقبل سال 90

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حدود 400 دانشجوی بازمانده از تحصیل از سال‌های 90، 91 و 92 بار دیگر تحصیلات خود را در دانشگاه آغاز کردند.

به گزارش ایسنا ، دکتر جعفر توفیقی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به این سوال که چرا از سوی رییس‌جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی این وزارتخانه به مجلس شورای اسلامی معرفی نشد، گفت: معرفی وزرای پیشنهادی از اختیارات رییس‌جمهور است و تشخیص نهایی با وی است و به مصلحت دیدند این اتفاق نیفتد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در قسمت دیگری از دولت مشغول به فعالیت خواهید شد و آیا پیشنهادی در این زمینه داشته‌اید، گفت: فعلا بحثی در این زمینه مطرح نیست و من عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس هستم و در دانشگاه مشغول به کار خواهم شد.

توفیقی همچنین در پاسخ به این سوال که اگر وزیر پیشنهادی رییس‌جمهور رای نیاورد آیا شما باز سرپرست خواهید بود، گفت: باید در این زمینه به قانون مراجعه کنیم و ببینیم نظر قانون چیست؟

وی همچنین در مورد فرجی دانا گزینه پیشنهادی رییس‌جمهور برای وزارت علوم به مجلس شورای اسلامی، گفت: آقای فرجی دانا فردی شایسته و دارای سوابق مدیریتی و علمی و اخلاقی و فردی مناسب برای این مسئولیت هستند.

وی گفت: آقای فرجی دانا یکی از منتخبین کارگروه ما در ستاد آقای روحانی بود. من در آن زمان مسئولیت کارگروه را داشتم و باید پنج نفر را برای این وزارتخانه پیشنهاد و معرفی می‌کردیم که یکی از آن پنج نفر آقای فرجی دانا بود.

سرپرست وزارت علوم در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا که نظرش در مورد کاری که در این مدت سرپرست وزارتخانه بوده، انجام داده چیست؟ گفت: برای بنده بازگشت فضای شور و نشاط به دانشگاه و دانشجویان در درجه اولویت بوده و در این راستا در این مدت فعالیت‌هایی انجام شد و این فعالیت‌ها منجر به این شد که فضای خوش‌بینی به آینده، اعتماد به کشور و امید و شور و نشاط تا حدودی در دانشگاه‌ها ایجاد شود.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه تاکنون به پرونده چند تن از دانشجویان ستاره‌دار رسیدگی شده و آنها توانسته‌اند به دانشگاه بازگردند، گفت: به پرونده دانشجویان مربوط به سال 90، 91 و 92 کاملا رسیدگی شد و بخش اعظمی از آنها توانستند تحصیلاتشان را از سربگیرند که آمار ما حدود 400 نفر می‌باشد.

سرپرست وزارت علوم همچنین در مورد وضعیت اعضای هیات علمی که به اجبار بازنشسته شده‌اند، گفت: در مورد اعضای هیات علمی همین مقدار درخواست داشتیم، اما البته مراحل رسیدگی به درخواست‌های آنها پیچیده‌تر است و این درخواست‌ها در حال بررسی است.

وی همچنین گفت: دوستان ما در وزارت علوم در حال رسیدگی و بررسی پرونده‌های دانشجویان ماقبل سال 90 نیز هستند. /ایسنا