اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرِ جلاد داعش از تن جدا شد



 اخباربین الملل  ,خبرهای   ,خبرهای  سیاسی ,جلاد داعش

تک‌ تیرانداز سرویس هوایی ویژه انگلیس، سرِ جلاد گروه تروریستی داعش را با یک گلوله از تن جدا کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛  میرور در مطلبی نوشت: جلاد داعشی که در حال آموزش نحوه بریدن سر زندانیان به نیروهای جدید داعشی بود، بر اثر اصابتِ یک گلوله شلیک شده از اسلحه یکی از تک‌تیراندازهای سرویس هوایی ویژه انگلیس (اِس. آ. اِس)، سرِ خود را از دست داد.
 
گلوله این اسلحه، که از فاصله ۱۲۰۰ متری شلیک شده بود، از نوع خاصی بوده که در مسیر حرکت خود تا هدف، حرکت چرخشی و زاویه‌داری را انجام می‌دهد.

بر اساس گزارش‌های دریافتی، این واقعه در شمال سوریه رخ داد. به گفته شاهدان، جدا شدنِ سرِ این جلاد داعشی چنان سریع اتفاق افتاد که موجب شگفتی نیروهای جدیدالورود داعش شد.

نیروهای داعشی در این مناطق، به نیروهای جوان تازه جذب شده به این گروه تروریستی نحوه استفاده از چاقو، تبر، شمشیر و سایر سلاح‌ها را برای کشتن اسیران خود آموزش می‌دهند.

 

 اخبار  بین الملل  -  باشگاه  خبر  نگاران 


ویدیو مرتبط :
ساختگی بودن سر بریدن های داعش توسط جلاد داعش(جان جهادی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داعش ۵۰۰ تن از ایزدیان را اعدام و زنده به گور کرد



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تکفیری داعش

 

اخبار بین الملل - داعش ۵۰۰ تن از ایزدیان را اعدام و زنده به گور کرد

وزارت حقوق بشر عراق اعلام کرده است که گروه تروریستی داعش بیش از ۵۰۰ تن از ایزدیان را اعدام کرده و بسیاری از آنان در گورهای جمعی زنده به گور کرده‌ است.

به گزارش  تسنیم به نقل از شبکه خبری الجزیره، وزارت حقوق بشر عراق اعلام کرده است که گروه تروریستی داعش بیش از 500 تن از ایزدیان را اعدام کرده و بسیاری از آنان در گورهای جمعی زنده به گور کرده‌ است ، این امر به دلیل این است که داعش، پیروان آیین ایزدی را به شیطان‌پرستی متهم می‌کند و پیروان آن را "کافر" می‌داند.

همچنین گروهک تروریستی- تکفیری داعش بیش از 300 نفز از زنان ایزدیان را ربود و به کنیزی درآورده است‎.


یک سخنگوی جامعه ایزدیان عراق گفته است که ده‌ها هزار نفر از پیروان این آیین بعد از تصرف شهرهای کردنشین شمال غرب عراق توسط داعش از محل زندگی‌شان گریخته‌اند.

شمار زیادی از این افراد که از خانواد‌های کرد ایزدی (یزیدی) هستند، بعد از فرار از دست داعش به کوه‌های اطراف پناه برده‌اند، اما همچنان در محاصره هستند.

منابع خبری نزدیک به حزب دموکرات کردستان عراق گزارش داده‌اند که تعدادی از آنها به دلیل گرسنگی و تشنگی در کوه‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان ملل متحد یکشنبه 3 اوت از آواره شدن 200 هزار نفر در این منطقه خبر داده بود و گفته بود که بسیاری از آواره شدگان پیروان آیین ایزدی هستند.

سازمان ملل متحد نسبت به وقوع یک "تراژدی انسانی" در این منطقه هشدار داده و گفته است که آوارگان نیاز فوری به مواد اولیه مانند آب و غذا و دارو دارند.

در همین حال خبرگزاری ملی عراق از "کشتار 70 پیرو آیین ایزدی" توسط نیروهای داعش خبر داده است. بنا براین گزارش این افراد از اسلام آوردن سرباز زده بودند.

در این گزارش ها به نقل از شاهدان آمده است که نیروهای داعش دست کم دو نیایشگاه ایزدیان در شنگال را ویران کرده‌اند و با یورش به بانک‌ها و ساختمان‌های دولتی دست به غارت اموال زده‌اند.

سخنگوی جامعه ایزدیان به آسوشیتدپرس گفته است که گروه های اسلامگرا به پیروان آیین ایزدی هشدار داده‌اند که اسلام بیاورند، مالیات بدهند یا این منطقه را ترک کنند، در غیر این صورت مجازات مرگ در انتظار آنها خواهد بود.

در باور ایزیدیان، شیطان دشمن اصلی بشریت نیست بلکه مقرب‌ترین فرشته خداوند و نخستین آفریده اوست و ملک طاووس نام دارد؛ فرشته ای که به اعتقاد آنها خداوند تنها به این دلیل به او فرمان داد به آدم سجده کند که او را بسنجد و هنگامی که او از سجده کردن سر باز زد، بر تقربش به درگاه الهی افزوده شد و خداوند اداره جهان را به او سپرد.

"دولت اسلامی" پیشتر از مسیحیان موصل هم خواسته بود که یا مسلمان شوند یا جزیه (مالیات) بدهند و یا شهر را ترک کنند. 

اخبار بین الملل - تسنیم