اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرو گوشت سگ معضل میزبانی المپیک


سرو گوشت سگ در رستوران های سئول در اواسط دهه 80 میلادی به دلیل نگرانی از تأثیرات منفی که می توانست بر برگزاری المپیک 1988 در این شهر بگذارد، ممنوع اعلام شد. اما این سنت تا کنون ادامه یافته و همچنان بدون نظارت انجام می شود چراکه این حیوانات در دسته چارپایان طبقه بندی نمی شوند.

ایرنا: سرو گوشت سگ در رستوران های سئول در اواسط دهه 80 میلادی به دلیل نگرانی از تأثیرات منفی که می توانست بر برگزاری المپیک 1988 در این شهر بگذارد، ممنوع اعلام شد. اما این سنت تا کنون ادامه یافته و همچنان بدون نظارت انجام می شود چراکه این حیوانات در دسته چارپایان طبقه بندی نمی شوند.

روزنامه پر تیراژ وال استریت ژورنال در فاصله چهار سال مانده به آغاز بازی های المپیک زمستانی 2018 کره جنوبی، از طرح موضوع جنجالی خوردن سگ توسط مردم این کشور خبر داده است.

این روزنامه نوشت، اقدام مسوولان برگزاری المپیک 2014 سوچی روسیه برای کشتن و جمع آوری سگ های ولگرد در نزدیکی محل برگزاری این بازی ها، خبرنگاران را بر آن داشت تا از رییس کمیته برگزاری المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ در مورد سنت دیرینه خوردن گوشت سگ در بین کره ای ها بپرسند.

اما کیم جین سون ظاهرا صادقانه پاسخ آنها را نداد و اظهار داشت: در کره کسی گوشت سگ نمی خورد.

این در حالیست که با وجود ممنوعیت استفاده از گوشت سگ در رستوران های سئول، برخی از آشپزخانه های این شهر که تعدادی از آنها هم در اطراف دفتر وال استریت ژورنال در مرکز شهر قرار دارند، این کار را انجام می دهند و در خارج از پایتخت هم هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

لارن سوک سخنگوی دولتی شهر سئول در این باره گفت: ما دسته بندی مشخصی برای رستوران هایی که گوشت سگ سرو می کنند، نداریم. این رستوران ها جایی ثبت نشده اند و بقیه نیز با عنوان رستوران های غذاهای کره ای ثبت شده اند.

وال استریت ژورنال می افزاید: کره ای ها سنت دیرینه ای در خوردن گوشت سگ دارند به طوریکه برخی از آنها معتقدند این کار باعث افزایش استقامت و انرژی می شود. به همین دلیل تعداد این نوع رستوران ها به طور معمول در اطراف بیمارستان ها بیشتر است و اکثر مشتریان آنها از اقشار مسن تر هستند. از سوی دیگر تمایل جوان ها به خوردن گوشت سگ کاهش یافته است.

سرو گوشت سگ در رستوران های سئول در اواسط دهه 80 میلادی به دلیل نگرانی از تأثیرات منفی که می توانست بر برگزاری المپیک 1988 در این شهر بگذارد، ممنوع اعلام شد. اما این سنت تا کنون ادامه یافته و همچنان بدون نظارت انجام می شود چراکه این حیوانات در دسته چارپایان طبقه بندی نمی شوند.

گروه های حمایت از حقوق حیوانات در گذشته بارها به شرایط غیر بهداشتی مزارع پرورش سگ و حمل و نقل این حیوانات اعتراض کرده اند.

گروهی هم به صورت اینترنتی به دلیل رواج صنعت استفاده از گوشت سگ در کره جنوبی، خواستار تحریم بازی های 2018 شده اند.

اگرچه چنین اتفاقی بعید به نظر می رسد اما خوردن گوشت سگ از موضوعاتی است که از هم اکنون و در فاصله چهار سال مانده به بازی های المپیک زمستانی 2018 مطرح شده و نگرانی هایی را پیش روی مسوولان برگزاری این بازی ها قرار داده است.


ویدیو مرتبط :
رقابت مکرون رییس جمهور فرانسه و ترامپ بر سر تصاحب میزبانی المپیک 2024

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بمباران ایران توسط اسرائیل، معضل جدید برنامه ریزان المپیک لندن!



تازه ترین ایپزود از جنگ روانی علیه ایران

بمباران ایران توسط اسرائیل، معضل جدید برنامه ریزان المپیک لندن!

گاردین نوشت: در حالیکه توجهات در مسابقات المپیک بر روی مدال ها و رکوردهای جهانی خواهد بود، گروهی در طبقه ی نهم برج "کناری وارف" آماده ی مقابله با ایجاد این چالش ها هستند: بمباران ایران توسط ایران یا هر بحران ناگهانی جهانی دیگر.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

گاردین نوشت: در حالیکه توجهات در مسابقات المپیک بر روی مدال ها و رکوردهای جهانی خواهد بود،  گروهی در طبقه ی نهم برج "کناری وارف" آماده ی مقابله با ایجاد این چالش ها هستند: بمباران ایران توسط اسرائیل یا هر بحران ناگهانی جهانی دیگر.

مسئولان المپیک، پلیس و دیپلمات های بریتانین که در "مرکز هماهنگی" مشغول به فعالیت هستند، به مدت 9 ماه خود را برای بدترین سناریوها آماده کرده اند. اگر اتفاقی غیرعادی در جهان رخ دهد، انها قادر به واکنش سریع و موفقیت امیز دارند.

مسئولان بریتانیایی تدارکات امنیتی زیادی در مقابل یک حمله ی تروریستی احتمالی در لندن آماده کرده اند. اما یک جنگ یا کودتا در خارج از بریتانیا هم می تواند  باعث پیچیدگی اوضاع شود چراکه 120 تن از سران کشورها و دولت ها در انگلیس حضور خواهند داشت.

حمله ی اسرائیل به سایت های هسته ای ایران یکی از احتمالات است که مسئولان بریتانیا برای امکان مواجهه با آن تمرین کرده اند.

جنگ ایران و اسرائیل یکی از صدها سناریوی مختلفی است که وزارت خارجه و پلیس لندن برای مقابله با آن تمرین کرده است./انتخاب