اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرویس Netflix به ایران آمد


سرویس Netflix در ۱۳۰ کشور دنیا از جمله ایران در دسترس کاربران قرار گرفت.

مجله دیجی کالا - مجید نوردوست: شرکت Netflix در نمایشگاه CES 2016 اعلام کرد که سرویس این شرکت در ۱۳۰ کشور دیگر از جمله ایران هم در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و علاقه‌مندان می‌توانند به تماشای فیلم‌ها و سریال‌های مختلف به صورت آنلاین بنشینند.

سرویس Netflix به ایران آمد

با توجه به اطلاعات منتشر شده Netflix اکنون در بیش از ۱۹۰ کشور دنیا در دسترس است. از جمله کشورهایی که به تازگی می‌توانند از این سرویس استفاده کنند می‌توان به روسیه و ایران اشاره کرد؛ اما Netflix هنوز در کشور چین در دسترس نیست و این شرکت گفته که در حال بررسی شرایط این کشور است.

سرویس آنلاین Netflix در سال ۲۰۰۷ فعالیت خودش را آغاز کرد و در ابتدا تنها در ۶۰ کشور دنیا در دسترس کاربران قرار داشت.

این شرکت اعلام کرده که حق اشتراک سرویس Netflix در کشورهای مختلف با توجه به بازار آن‌ها انتخاب می‌شوند. البته براساس اطلاعات منتشر شده این شرکت در حال همکاری با «ال جی» (LG) است تا افراد مختلف در کشورهایی که از کارت‌های اعتباری مانند VISA استفاده نمی‌کنند هم بتوانند سرویس‌های این سایت را خریداری کنند.

سرویس Netflix به ایران آمد
پوشش سرویس Netflix در کشورهای مختلف


ویدیو مرتبط :
تبلیغات جالب Netflix

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرویس های اطلاعاتی اسرائیل:ایران نخستین کشور تامین کننده سلاح مقاومت است



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ادعای جدید سرویس های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی

ایران نخستین کشور تامین کننده سلاح مقاومت است

دیپلماسی ایرانی: بحث تسلیحات مقاومت و موشک هایی که در اختیار جریان های مقاومت قرار دارد همچنان برای اسرائیلی ها پرسش برانگیز است. به اذعان بیشتر رسانه های اسرائیلی در جنگ اخیر این رژیم علیه نوار غزه سلاح های مقاومت اسرائیلی ها را شوکه کرد و به رغم این که در بوق و کرنا کردند که توانستند به کمک گنبد آهنین بسیاری از موشک های جریان مقاومت فلسطینی را مهار کنند، اما حقیقت نشان می دهد که اسرائیلی ها از مهار موشک های مقاومت ناتوان بوده اند.

تلاویو مدعی است که در این جنگ توانست نزدیک به 80 درصد موشک های مقاومت را مهار کند و تنها در حدود 450 موشک از کل موشک های شلیک شده به اسرائیل به هدف اصابت کردند. در حالی که نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی می گویند به رغم هزینه های هنگفتی که صرف ساخت گنبد آهنین شده است، این گنبد تنها 54 درصد از موشک های شلیک شده از سوی جریان مقاومت فلسطینی در نوار غزه را مهار کرد و آن چه تلاویو می گوید دروغ است و بیشتر جنبه تبلیغاتی در شب انتخابات این رژیم دارد.

بر اساس گزارش ویژه ای که مرکز اطلاعات امنیتی مبارزه با تروریسم، وابسته به سازمان امنیت اسرائیل منتشر شده است، ایران مهم ترین کشور مرتبط تسلیحاتی با جریان های مقاومت فلسطینی در راس آنها حماس در غزه است و حتی در جنگ اخیری که اسرائیل علیه نوار غزه انجام داد و نتوانست کاری از پیش ببرد، سلاح ها و موشک های ایرانی توانستند کمک شایانی به جریان های فلسطینی بکنند.

به گزارش روزنامه القدس العربی، چاپ لندن، بر اساس این گزارش توانایی شوک آوری که جریان مقاومت اسلامی در جنگ 8 روزه علیه نوار غزه از خود نشان داد در حقیقت با کمک های بسیار ایران صورت گرفته است.

بنا به این گزارش انبارهای بزرگ تسلیحات حاوی هزاران موشک که موشک های ایرانی نیز جزء آنها هستند در نوار غزه وجود دارد که مشابه موشک هایی هستند که اخیرا در جنگ غزه استفاده شدند. به گفته این گزارش بسیاری از موشک هایی که در این انبار هستند موشک های ساخته شده توسط خود فلسطینی ها است که از تکنولوژی ایرانی در ساخت آنها استفاده شده است.

به ادعای گزارش مرکز اطلاعات امنیتی مبارزه با تروریسم، انباری در غزه شناسایی شده است که حاوی موشک های فجر 5 ایرانی و موشک های محلی M75 است که در عملیات اخیر اسرائیل علیه نوار غزه نیز توسط فلسطینی ها استفاده شدند و شهرها و شهرک های فلسطینی توسط آنها موشک باران شدند.

به گفته این گزارش بیشتر تسلیحات و موشک هایی که به جریان های مقاومت فلسطینی می رسند از طریق دریا و خشکی به دست آنها می رسند و بخشی نیز توسط شبکه های قاچاق اسلحه و بازرگانان فعال در بازار سیاه سلاح برای فلسطینی ها فرستاده می شوند.

مثلا برخی از این سلاح ها از طریق ایران به سودان ارسال شده و از آن جا از طریق سودان به مصر انتقال یافته و سپس به وسیله تونل های زیر زمینی که همگی تحت کنترل حماس هستند، به غزه فرستاده می شوند. همچنین جریان های مخالف مقاومت فلسطینی از طریق کانال های آبی سلاح ها را از طریق قاچاق دریافت می کنند، حتی یک بار یک کشتی موسوم به ویکتوریا در مارس سال 2011 ضبط شد که حامل سلاح های بسیار پیشرفته برای ارسال به مصر و انتقال آنها از آن کشور به غزه بودند.

در تحقیقات مشخص شد که این کشتی حاوی موشک های ساخت چین موسوم به C704 بوده که توانایی حمله به سامانه های دریایی، نظامی و شهری را دارند، به ویژه می توانند اهداف استراتژیک را در مناطق اسدود و المجدل هدف قرار دهند.

این گزارش در پایان نتیجه می گیرد ایران همچنان قدرتمندترین کشور متخاصم با اسرائیل است که توانایی های نظامی بسیار بالایی دارد که تلاویو هنوز از بسیاری از این توانایی ها آگاه نیست و در بعد بین المللی نیز چین به واسطه موشک هایی که در بازار سیاه به فروش رسانده و تلاش می شود که به دست مقاومت فلسطینی برسد، مهم ترین کشور دشمن با اسرائیل در جهان محسوب می شود./دیپلماسی ایرانی