اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرویس های اطلاعاتی اسرائیل:ایران نخستین کشور تامین کننده سلاح مقاومت است



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ادعای جدید سرویس های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی

ایران نخستین کشور تامین کننده سلاح مقاومت است

دیپلماسی ایرانی: بحث تسلیحات مقاومت و موشک هایی که در اختیار جریان های مقاومت قرار دارد همچنان برای اسرائیلی ها پرسش برانگیز است. به اذعان بیشتر رسانه های اسرائیلی در جنگ اخیر این رژیم علیه نوار غزه سلاح های مقاومت اسرائیلی ها را شوکه کرد و به رغم این که در بوق و کرنا کردند که توانستند به کمک گنبد آهنین بسیاری از موشک های جریان مقاومت فلسطینی را مهار کنند، اما حقیقت نشان می دهد که اسرائیلی ها از مهار موشک های مقاومت ناتوان بوده اند.

تلاویو مدعی است که در این جنگ توانست نزدیک به 80 درصد موشک های مقاومت را مهار کند و تنها در حدود 450 موشک از کل موشک های شلیک شده به اسرائیل به هدف اصابت کردند. در حالی که نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی می گویند به رغم هزینه های هنگفتی که صرف ساخت گنبد آهنین شده است، این گنبد تنها 54 درصد از موشک های شلیک شده از سوی جریان مقاومت فلسطینی در نوار غزه را مهار کرد و آن چه تلاویو می گوید دروغ است و بیشتر جنبه تبلیغاتی در شب انتخابات این رژیم دارد.

بر اساس گزارش ویژه ای که مرکز اطلاعات امنیتی مبارزه با تروریسم، وابسته به سازمان امنیت اسرائیل منتشر شده است، ایران مهم ترین کشور مرتبط تسلیحاتی با جریان های مقاومت فلسطینی در راس آنها حماس در غزه است و حتی در جنگ اخیری که اسرائیل علیه نوار غزه انجام داد و نتوانست کاری از پیش ببرد، سلاح ها و موشک های ایرانی توانستند کمک شایانی به جریان های فلسطینی بکنند.

به گزارش روزنامه القدس العربی، چاپ لندن، بر اساس این گزارش توانایی شوک آوری که جریان مقاومت اسلامی در جنگ 8 روزه علیه نوار غزه از خود نشان داد در حقیقت با کمک های بسیار ایران صورت گرفته است.

بنا به این گزارش انبارهای بزرگ تسلیحات حاوی هزاران موشک که موشک های ایرانی نیز جزء آنها هستند در نوار غزه وجود دارد که مشابه موشک هایی هستند که اخیرا در جنگ غزه استفاده شدند. به گفته این گزارش بسیاری از موشک هایی که در این انبار هستند موشک های ساخته شده توسط خود فلسطینی ها است که از تکنولوژی ایرانی در ساخت آنها استفاده شده است.

به ادعای گزارش مرکز اطلاعات امنیتی مبارزه با تروریسم، انباری در غزه شناسایی شده است که حاوی موشک های فجر 5 ایرانی و موشک های محلی M75 است که در عملیات اخیر اسرائیل علیه نوار غزه نیز توسط فلسطینی ها استفاده شدند و شهرها و شهرک های فلسطینی توسط آنها موشک باران شدند.

به گفته این گزارش بیشتر تسلیحات و موشک هایی که به جریان های مقاومت فلسطینی می رسند از طریق دریا و خشکی به دست آنها می رسند و بخشی نیز توسط شبکه های قاچاق اسلحه و بازرگانان فعال در بازار سیاه سلاح برای فلسطینی ها فرستاده می شوند.

مثلا برخی از این سلاح ها از طریق ایران به سودان ارسال شده و از آن جا از طریق سودان به مصر انتقال یافته و سپس به وسیله تونل های زیر زمینی که همگی تحت کنترل حماس هستند، به غزه فرستاده می شوند. همچنین جریان های مخالف مقاومت فلسطینی از طریق کانال های آبی سلاح ها را از طریق قاچاق دریافت می کنند، حتی یک بار یک کشتی موسوم به ویکتوریا در مارس سال 2011 ضبط شد که حامل سلاح های بسیار پیشرفته برای ارسال به مصر و انتقال آنها از آن کشور به غزه بودند.

در تحقیقات مشخص شد که این کشتی حاوی موشک های ساخت چین موسوم به C704 بوده که توانایی حمله به سامانه های دریایی، نظامی و شهری را دارند، به ویژه می توانند اهداف استراتژیک را در مناطق اسدود و المجدل هدف قرار دهند.

این گزارش در پایان نتیجه می گیرد ایران همچنان قدرتمندترین کشور متخاصم با اسرائیل است که توانایی های نظامی بسیار بالایی دارد که تلاویو هنوز از بسیاری از این توانایی ها آگاه نیست و در بعد بین المللی نیز چین به واسطه موشک هایی که در بازار سیاه به فروش رسانده و تلاش می شود که به دست مقاومت فلسطینی برسد، مهم ترین کشور دشمن با اسرائیل در جهان محسوب می شود./دیپلماسی ایرانی

 


ویدیو مرتبط :
داعش و سرویس اطلاعاتی مخفی اسرائیل ISIS

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر اطلاعات:سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل در آقازاده ها نفوذ کرده اند



 

 

 

وزیر اطلاعات:سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل در آقازاده ها نفوذ کرده اند

 

وزیر اطلاعات با بیان اینكه رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به فتنه سال پیش بصیرت را به حد كمال رساندند و امروز ملت ایران هوشیارانه خودش را در مسیر صحیح قرار داده است، گفت: باید بدانیم كه فتنه های سال گذشته همچنان علیه ایران اسلامی ادامه دارد.

حجت الاسلام ' حیدر مصلحی ' كه سه شنبه شب در مراسم یادبود سالگرد حماسه ششم بهمن آمل در مصلای این شهر سخن می گفت، افزود: در حالی كه مقام معظم رهبری در تمامی سخنرانی های خود نسبت به ادامه فتنه هشدار می دهند اما به نظر می رسد كه برخی از نخبگان همچنان نسبت به فتنه سال پیش خاموش هستند.

وی ادامه داد: فتنه گران داخلی و خارجی سرمایه گذاری هنگفتی كرده اند و در حال حاضر نیز برای رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی می كنند.

وزیر اطلاعات با بیان اینكه هنوز اسرار فراوانی از پشت پرده فتنه سال پیش به دلایل مختلف بازگو نشده است، گفت: اینكه برخی از خواص و نخبگان همچنان سكوت می كنند جای تاسف دارد.

وی بیان داشت: كسانی در فتنه سال پیش با لباس روحانیت حضور داشته اند كه باید به موقع و همانطوری كه پیش از این نیز با دیگران برخورد شده، با آنان برخورد شود.

وزیر اطلاعات گفت: اسلام در تربیت سیاسی خود معیار و ملاك را اشخاص نمی داند بلكه افراد با معیار و ملاك اسلام و ولی فقیه سنجیده می شوند.

وی گفت: باید توجه داشته باشیم كه امروز ملاك در حاكمیت نظام ایران اسلامی ولی فقیه است و ولی فقیه عمود این نظام هستند.

وی مقوله فتنه را یك دعوای انتخاباتی ندانست و اظهار داشت: پس از حادثه عاشورای سال پیش مداركی از منزل یكی از دستگیر شدگان بدست آمده است كه نشان می دهد فتنه به دنبال اهداف بزرگتری بوده است.

وی با بیان اینكه امروز منافقین، كمونیست ها، سلطنت طلبان، بهایی ها و گروه های دیگر در حمایت از فتنه گران فعالیت دارند، افزود: خوشبختانه با درایت حكیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی همه این توطئه ها یكی پس از دیگری خنثی می شود.

وزیر اطلاعات به عدالت محوری دولت نهم و دهم اشاره كرد و گفت : سیاست های دولت آقای دكتر احمدی نژاد كه مورد تایید رهبری است دردها را می شناسد و شعار عدالت محوری را اجرایی كرده است .

وی با بیان اینكه هنوز مدیران سران فتنه در داخل و خارج ایستادگی می كنند و حتی در روزهای اخیر یكی از سران فتنه بر ادامه حركت و موضع خود پافشاری كرده است، گفت: مقام معظم رهبری در مقابل فتنه گران روش های اثرگذاری را در پیش گرفته اند كه جای نگرانی نیست.

حجت الاسلام مصلحی تحلیل حوادث فتنه سال پیش از نظر رهبری را بسیار عمیق دانست و آنرا مسیر و روش مقابله با فتنه گران عنوان كرد.

وی با بیان اینكه هنوز برخی ها زیر بار تحلیل جامع رهبر معظم انقلاب اسلامی نمی روند، اظهار داشت: من معتقدم كه سرویس های اطلاعاتی آمریكا ، كشورهای غربی و رژیم صهیونیستی كه با فرهنگ ایران اسلامی آشنا هستند با نفوذ در آقازاده ها، نخبگان را به سكوت واداشته اند.

وی بصیرت بخشی و مدارا در عین حال قاطعیت را از دیگر روش های مقام معظم رهبری در برخورد با فتنه گران عنوان كرد و گفت: امروزه عمده ترین مشكل استكبار جهانی و دشمنان داخلی و خارجی ایران اسلامی، حضور هوشیارانه مقام معظم رهبری در تمام عرصه های كشور است.

وی با بیان اینكه قبل از آغاز كار دولت نهم دشمنان در مقابل ایران چگونه رفتاری داشته اند اما امروز چگونه هستند، گفت: امروز توطئه علیه ایران بسیار سنگین است و با مجهز ترین امكانات صورت می گیرد و این نشانه استقلال خواهی ایران و الگو قرار گرفتن ایران اسلامی در دنیا است.

وی به موفقیت های بزرگ كشور در دستگیری برخی از عوامل جاسوسی از جمله عوامل موساد در ترور دانشمندان علمی ایران اشاره كرد و گفت: در آینده نزدیك به موفقیت های بزرگتری نیز دست خواهیم یافت.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها اشاره كرد و گفت: این دستاورد بزرگ اقتصادی عامل وحشت دشمنان ایران اسلامی شده است.

وی با بیان اینكه سرویس های اطلاعاتی دنیا وحشت خود را نسبت به موفقیت طرح هدفمند كردن یارانه ها بروز داده اند، گفت : به طور یقین با اجرای صحیح این قانون، ایران در آینده نزدیك از كشورهای پیشرفته و موفق منطقه خواهد بود كه این امر موجب ترس دشمنان شده است.

مراسم بزرگداشت بیست و نهمین سالگرد حماسه ششم بهمن ماه سال 1360 آمل كه با شهادت 40 و جانبازی 120 نفر همراه بود با حضور استاندار، مردم، مسوولان و خانواده ها شهدا برگزار شد....../تحلیل:عصرایران