اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سروش صحت: جای مهران مدیری خالی است


سروش صحت درخصوص لزوم انتقال جسارت به هنرمندان از سوی مدیران تلویزیون برای ساخت سریال‌های موفق اظهار کرد: همیشه از سوی مدیران تلویزیون پشتیبانی و حمایت درخصوص کارهای من بوده است و آن‌ها اجازه داده‌اند در فضای راحت و آرامی کار کنیم.

خبرگزاری ایسنا: سروش صحت درخصوص لزوم انتقال جسارت به هنرمندان از سوی مدیران تلویزیون برای ساخت سریال‌های موفق اظهار کرد: همیشه از سوی مدیران تلویزیون پشتیبانی و حمایت درخصوص کارهای من بوده است و آن‌ها اجازه داده‌اند در فضای راحت و آرامی کار کنیم.

سروش صحت: جای مدیری و عطاران در تلویزیون خالی است

این کارگردان همچنین اشاره کرد: بالاخره در کارهایمان ایراداتی داشته‌ایم که مسئولان تلویزیون گوشزد کرده‌اند اما حمایت آن‌ها همیشه بوده است.

سروش صحت که این روزها مشغول ساخت جدیدترین سریال خود «شمعدونی» است، در گفت‌و‌گویی، از روند ساخت این سریال گفت و به پرسش‌هایی درباره لزوم انتقال جسارت به هنرمندان از سوی مسئولان تلویزیون، ساخت سری جدید سریال‌های «ساختمان پزشکان» و «پژمان» و همچنین سیاست تلویزیون در قبال ورود هنرمندان جدید طنز به تلویزیون پاسخ گفت.

«کاکتوس‌»‌هایی که هنرمند ساخت

وی در بخشی از این گفت‌وگو در پاسخ به پرسشی درباره‌ی تاکید تلویزیون و شخص رییس سازمان صداوسیما به بهره‌گیری از گروه‌های جدید طنز و اینکه در طول این سال‌ها نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه حضور برخی از کارگردانان مطرح و قدیمی طنز نیز در مقاطعی کمرنگ شد، توضیح داد: به نظرم باید فضا باز باشد و جوان‌تر‌ها با فکرهای جدید و انرژی‌های بالا استفاده شوند.

البته فکر می‌کنم اگر شرایط مهیا باشد، کسانی که قبلا هم در این حوزه کار کرده‌اند، کار می‌کنند. مهران مدیری و رضا عطاران افراد بزرگ و مهمی در عرصه‌ی طنز و کمدی هستند که جایشان در تلویزیون خالی است در نتیجه اگر شرایط مساعد باشد اتفاق خوبی خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به غیبت محمدرضا هنرمند در تلویزیون و ساخت کارهای به یادماندنی از جمله «کاکتوس» توضیح داد: اگر دوباره شرایط مساعد باشد که آقای هنرمند بیاید و کار کند، اتفاق خیلی خوبی خواهد افتاد. «کاکتوس‌»‌هایی که آقای هنرمند ساخت، جزو به یادماندنی‌ترین کارهاست و واقعا دوستش دارم.

سروش صحت: جای مدیری و عطاران در تلویزیون خالی است

انگیزه‌ی ساخت «ساختمان پزشکان 2» از بین رفت


این روزها مجموعه «ساختمان پزشکان» پس از گذشت چند سال از ساخت آن در شبکه‌های مختلف تلویزیونی همچنان بازپخش می‌شود. «ساختمان پزشکان»ی که خیلی‌ها انتظار ساخت قسمت دوم آن را می‌کشیدند.

سروش صحت در پاسخ به اینکه چرا بمانند روند معمول تلویزیون‌های جهان درخصوص ساخت سری‌های جدید سریال‌های موفق، چرا برغم درخواست مخاطبان، سری جدید «ساختمان پزشکان» ساخته نشد؟ گفت: وقتی «ساختمان پزشکان» تمام شد، بلافاصله این پیشنهاد شد که سری جدید این سریال ساخته شود. گروه هم آماده بودند و حتی فکر‌های جدیدی هم درخصوص طرح آن شده بود، اما بنا به دلایلی که هیچ‌وقت هم مشخص نشد، آنقدر این کار به تعویق افتاد که عملا انگیزه‌ها و انرژی‌ها برای ساخت این سریال از بین رفت. در حال حاضر نیز گروه پخش شده‌اند در نتیجه نه آن انرژی وجود دارد و نه آن انگیزه.

وی در ادامه اشاره کرد: خود من زمانی که به «ساختمان پزشکان» فکر می‌کنم ترجیح می‌دهم کار دیگری را بسازم تا اینکه به فضای هفت سال پیش «ساختمان پزشکان» برگردم.

فیلم «پژمان» با کارگردانی جدید

سروش صحت درخصوص ساخت سری جدید سریال «پژمان» که همواره صحبت‌هایی از سوی شبکه برای ساخت آن بوده است، توضیح داد: صحبت‌هایی درخصوص ساخت سری جدید آن وجود دارد اما باید دید چه پیش می‌آید. در حال حاضر «پژمان» سینمایی توسط پیمان قاسم‌خانی در حال نگارش است و حتی من را هم برای کارگردانی گفته‌اند اما در حال حاضر درگیر سریال «شمعدونی» هستم اما به طور کلی اگر من هم نباشم ساخت سریال و فیلم «پژمان» توسط کارگردانان دیگر پیش خواهد رفت.

«شمعدونی»؛ طنز جدید سروش صحت

سروش صحت در پایان درخصوص روند ساخت سریال «شمعدونی» گفت: این سریال قرار شد بین 50 تا 60 قسمت ساخته شود. این سریال داستان خانواده‌ای پرجمعیت با وضعیت متوسط است و قصه آن پیچیدگی عجیب و غریبی ندارد، اما روابط و مناسبات آن اتفاقات روزمره همه ما آدم‌هاست که کمی در آن شوخی شده و صفات آن کم‌رنگ یا پررنگ‌تر شده است.

وی همچنین درخصوص تیم بازیگری سریال «شمعدونی» گفت: تیم بازیگری ترکیبی از بازیگران باتجربه و شناخته شده در تئاتر است. امیدوارم مردم از این کار خوششان بیاید. تمام سعی‌ام را می‌کنم کار خوبی ساخته شود. امیدوارم این سریال را هم مردم دوست داشته باشند. هر چند نمی‌شود آن را با کارهای دیگر مقایسه کرد.


ویدیو مرتبط :
اولین تِست بازیگری "سروش صحت" در مقابل "مهران مدیری"

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سروش صحت: هم با مدیری دوستم، هم با عطاران


سروش صحت طی سال های اخیر ثابت کرده که می داند چطور مخاطب را پای تلویزیون بنشاند. سریال «ساختمان پزشکن» و «پژمان» را به خاطر دارید که چطور خیلی ها در زمان پخش آن سریال ها، بی خیال سریال های ماهواره ای می شدند و به تماشای آثار صحت می نشستند.





مجله خانواده سبز - مائده میری:
سروش صحت طی سال های اخیر ثابت کرده که می داند چطور مخاطب را پای تلویزیون بنشاند. سریال «ساختمان پزشکن» و «پژمان» را به خاطر دارید که چطور خیلی ها در زمان پخش آن سریال ها، بی خیال سریال های ماهواره ای می شدند و به تماشای آثار صحت می نشستند.

حال سروش دوباره قصد دارد با سریال جدیدش یعنی «شمعدونی» مخاطبان را بار دیگر با تلویزیون آشتی دهد. به بهانه ساخت این سریال سری به محل فیلمبرداری آن زدیم و گزارشی از پشت صحنه آن تهیه کردیم و گفتگوهایی باعوامل آن داشتیم که خواندنش خالی از لطف نیست.

سروش صحت: هم با مدیری دوستم، هم با عطاران

لوکیشن

قرار ما ساعت 8 شب در بیمارستانی واقع در زعفرانیه بود. آفتاب آخرین تلاش هایش را می کرد که یک عصر گرم تابستانی را برای ما رقم بزند که من به حوالی میدان تجریش رسیدم و کمی بعد هم پرس و جو کنان بیمارستان «عمل» را پیدا کردم، که متعلق به کودکان معلول است.

دستگیری پورسرخ و نیکی کریمی

در آن شلوغی که البته با یک نظم خاص همراه بود، در حال تماس با مدیر تولید کار بودم که من را نزد عوامل کار ببرد که چند هنروری که در لابی مشغول استراحت بودند با کنجکاوی خاصی از من پرسیدند آیا خبرنگارم؟ وقتی پاسخ مثبت را از زبان من شنیدند خواستند برای لحظه ای هم که شده برای آنها وقت بگذارم و پای حرف هایشان بنشینم.

آنها می گفتند در طول فرآیند کاریشان این بیمارستان برایشان بسیار پرخاطره بوده است، وقتی علت را جویا شدم یکی از آنها که مرد جوانی بود و خودش را محمد معرفی کرد، گفت: «من تجربه هنروری در چند کار را داشتم و همه آن کارها هم در این بیمارستان رقم خورد.» او بعد با آب و تاب گفت می دانید در این مکان چه بازیگرهایی را دستگیر کردم؟

با تعجب پرسیدم دستگیر... گفت: «بله، من همیشه نقش سرباز را بازی می کردم و این مکان هم به عنوان دادگاه در فیلم ها استفاده می شود. من حتی سابقه دستگیری پوریا پور سرخ و نیکی کریمی را در این مکان دارم...» هنوز حرف های او به پایان نرسیده بود که مدیر تولید کار من را صدا کرد و من به ساختمان مجاور برای پیوستن به عوامل کار رفتم.

شمعدونی قصه چیه؟


حتما کنجکاو شدید که بدانید قصه شمعدونی چیست؟ شاید برایتان جالب باشد که بدانید سروش صحت در انتخاب سوژه این سریال دست به ریسک زد و سراغ روایت داستان عجیب و غریب نرفت. او به دل جامعه رفت و یک خانواده کارمند با نام مظاهری انتخاب کرد.

«هوشمند مظاهری» با بازی «محمد نادری» از بازیگران به نام تئاتر، یک کارمند ساده است و نقش همسرش را «آتنه فقیه نصیری» بازی می کند که کارمند بانک است. آنها صاحب یک پسر و یک دختر هستند و مظاهری به شدت از همسر و خانواده همسرش حساب می برد. همین موضوع لحظه های طنزی را برای مخاطب ایجاد می کند.

ناگفته نماند آتنه فقیه نصیری، محمدرضا داودنژاد، محسن قاضی مرادی، حسن معجونی، رویا میرعلمی، نگار عابدی، امیر کاظمی و محمد نادری به عنوان بازیگر دراین سریال است.

سروش صحت: مهران مدیری و رضا عطاران دوستان خوب من هستند

سروش صحت با آرامش و خونسردی خاصی کار را هدایت می کند و حتی اگر ضبط یک اثر به ده بار هم بکشد، باز هم لبخند می زند... بین برداشت ها هم هرگاه وقتی پیدا می کرد با دستش آرام ضرب می گرفت و آهنگ فولکوری را زیر لب زمزمه می کرد یا تلفن همراهش را برمی داشت و تماس هایش را چک می کرد.

سروش صحت: هم با مدیری دوستم، هم با عطاران

از سروش صحت می خواهم برای لحظه ای وقتش را در اختیار من قرار دهد، او هم با خوشرویی خاصی می پذیرد.

فکر کنم پس از ساخت سریال «ساختمان پزشکان» و «پژمان»، توقعات از شما بالا رفته، چطور برای ساخت این سریال سراغ سوژه ساده ای مثل سریال شمعدونی رفتید؟

شما به من لطف دارید اما من نمی توانم خودم را درگیر این تعارف ها کنم و اجازه ندهم که فضاهای جدیدی را تجربه کنم، من شیفته تجربه کردن هستم و همین موضوع باعث می شود از تجربه کردن واهمه ای نداشته باشم. شاید سوژه سریال شمعدونی در ظاهر کمی ساده به نظر برسد اما ما پرداخت خوبی روی قصه داشتیم، به گونه ای که هر کسی فیلمنامه کار را خواند از آن خوشش آمد.

حتما شنیده اید که می گویند که سبک کاری شما بین «مهران مدیری» و «رضا عطاران» است و به همین خاطر هم موفق شدید؟

من با هر دوی این عزیزان کار کردم و دوستم... به نظرم کارنامه بسیار خوبی دارند و همین موضوع هم باعث شده که در بین مردم تا این حد محبوب شوند، خب شاید نتیجه سال ها همکاری من با این دوستان روی نتیجه کار من هم تاثیر گذاشته باشد.

در انتخاب بازیگرتان حسابی ریسک کردید و نقش اول مردتان را به «محمد نادری» سپردید که پیش از این به عنوان بازیگر تئاتر فعالیت می کرد و نقش اصلی زن را هم که «آتنه فقیه نصیری» بازی می کند، بازیگری که معمولا در این سبک کارها حضور پیدا نمی کند؟

در طول نگارش این فیلمنامه با ایمان صفایی برای کاراکتر «زهره»، مدام خانم «فقیه نصیری» به ذهن مان می آمد، البته ما بعید می دانستیم که ایشان بازی در این کار را بپذیرند، منتهی ریسکش را پذیرفتیم و فیلمنامه را برایشان فرستادیم و در کمال تعجب ایشان هم پذیرفتند. بازی ایشان در این کار، واقعا جذاب و خیره کننده است.

در مورد نقش مظاهری با بازی «محمد نادری» هم باید بگویم، تمام شخصیت های کار را انتخاب کرده بودیم، جز نقش اول مان که در نهایت به آقای نادری برخوردیم، ایشان بازیگر بسیار توانمندی در عرصه تئاتر هستند و برای این نقش بهترین گزینه بودند و در طول کارها هم به خوبی از پس ایفای نقش برآمدند.