اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سروش صحت با «ماه تلخ» به تلویزیون می‌آید


21 فیلم سینمایی و تلویزیونی روزهای 18 و 19 مهر از شبکه‌های سیما پخش می‌شود.

تابناک: 21 فیلم سینمایی و تلویزیونی روزهای 18 و 19 مهر از شبکه‌های سیما پخش می‌شود.

این فیلم‌ها روزهای پنجشنبه و جمعه از شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، تهران، شما و قرآن سیما روی آنتن می‌رود.

نام فیلم و کارگردان

شبکه

زمان پخش

خلاصه داستان

بازیگران

«پیروی از قانون»، 2007 کره جنوبی

یک

پنجشنبه 18 مهر ساعت 22

یک بازرس زبده اداره پلیس پس از پیگیری پرونده فساد مالی شهردار تنزل درجه پیدا کرده و به عنوان مامور راهنمایی و رانندگی در حال خدمت است. با سرقت از چند بانک در سطح شهر رئیس اداره پلیس تصمیم می‌گیرد یک مانور نمایشی ترتیب دهد و...

-

«مثل شیشه»، جواد مزدآبادی (تلویزیونی)

یک

جمعه 19 مهر ساعت 14:50

زن و شوهری دانشجویی به نام آرش و ندا که در رشته مهندسی شیمی تحصیل کرده‌اند در ابتدای زندگی با مشکلات فراوان مالی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.

امیرمحمد زند، سام درخشانی، زیبا بروفه، حسن جوهرچی

«بازگشت به کراما»، 2004 آلمان و اسپانیا

دو

پنجشنبه 18 مهر ساعت 9 صبح

این انیمیشن درباره دو شخصیت عروسکی در یک مسابقه اتومبیل‌رانی است که گرفتار حیله‌ای می شوند و به سرزمین ناشناخته‌ای که بعداً معلوم می‌شود سیاره زمین است پرتاب می‌شوند.

-

«کوکی»، 2010 جمهوری چک

دو

پنجشنبه 18مهر ساعت 14:30

آندورا یک خرس عروسکی کوچک دارد که مادرش به خاطر اینکه مستعمل شده آن را دور می‌ریزد. آندورا آرزو می کند که بلایی سر عروسکش نیاید. دعا و یا آرزوی او باعث می‌شود زمانی که غلطکی در حال له کردن زباله‌هاست خرس جان گرفته و از آن نقطه فرار کند.

-

«هکر»

حسین تبریزی

دو

پنجشنبه 18مهر  ساعت 21

مسابقة برنامه نویسی بین گروه دختران و پسران دانشگاه برگزار می شود. مسعود باهوش ترین دانشجو بین پسران و شیرین از باهوش ترین دانشجویان بین دختران است.

شبنم قلی خانی، رامتین خداپناهی و حسن اسدی

«توماس و راه‌آهن جادویی»، بریت آلکرافت، 2000 بریتانیا و آمریکا

دو

جمعه 19 مهر ساعت 8:00

توماس و دوستانش لکوموتیوهای بخار هستند که در مکانی جادویی زندگی می‌کنند که در آن می‌توانند با هم حرف بزنند و...

الک بالدوین، کدی مکمینز، راسل مینز

«ماه تلخ»، افشین صادقی (تلویزیونی)

دو

جمعه 19 مهر ساعت 17:30

داستان درباره مواجهه یحیی و بهروز دو دوست قدیمی است که پس از سال‌ها یکدیگر را ملاقات می کنند در حالی که دو راه متفاوت را در زندگی انتخاب کرده اند. یکی از آن‌ها پلیس و دیگری در کار قاچاق مواد مخدر است.

سروش صحت، آرش مجیدی، لیلا بلوکات، رضا رضوی، محمد کرمانی‌نسب، وحید الهویی، مهسا کرامتی

«تنگنا»، علیرضا بذرافشان

سه

پنجشنبه 18 مهر ساعت 16:30

شخصی به نام هادی با 25 کیلوگرم کوکائین با کشتن یک پلیس فرار می‌کند و شخصی را گروگان می‌گیرد و سوار ماشینش می‌شود، اما بلافاصله می‌فهمد او پیمان دوست قدیمی‌اش است.

شهاب حسینی، نیما رئیسی، سروش صحت

«بخشوده»، 2011 آمریکا

سه

پنجشنبه 18 مهر ساعت  19

جیک با گذشته ای از شکست و ناکامی، به دنبال طلاهایی که متعلق به اوست، وارد شهری به نام فیرپلی می‌شود. او به دنبال فردی است که یک نیمه از کاغذ نقشه محل دفن طلاها در اختیار اوست.

-

«من کی هستم»، بنی چن 1998 هنگ کنگ

سه

پنجشنبه 18 مهر ساعت 23:30

یک مامور مخفی پس از حرکت هلی کوپتر ، حافظه خود را از دست می دهد .پس از مدتی تحت تعقیب گروهی دیگر قرار می‌گیرد و...

جکی چان، میشل فورد

«قربانی»، 2010 چین

سه

جمعه 19 مهر ساعت 11

فرزند پسر بانو ژوانگ جی و سردار ژائو شوئو به زودی به دنیا می‌آید. بانو ژوانگ جی خواهر حاکم است و چون حاکم فرزند پسری ندارد، قرار است که فرزند او وارث حاکمیت شود.

-

«دام»، جلال مهربانی

سه

جمعه 19 مهر ساعت 16

احمد جوان ماهیگیر به اتهام قتل معاون شیلات مورد تعقیب قرار می‌گیرد. او زادگاهش را ترک و به تهران فرار می کند . او در تهران ناخواسته گرفتار یک باند قاچاق مواد مخدر شده و زندانی می‌شود  و...

حسین یاریار، چنگیز وثوقی، محمدعلی کشاورز، مرجانه گلچین، کاظم افرندینا

«مرخصی»، مسعود آب‌پرور

سه

جمعه 19 مهر ساعت 19

آفرین دختر 19 ساله‌ای است که به علت کیف‌زنی در دارالتادیب به سر می‌برد. از سویی به دلیل شرایط بد مالی آفرین، ازدواج او با امیر به تعویق می افتد و روزی به او خبر می دهند پدرش ایدز دارد و خواهر زاده اش گم شده و او باید مرخصی گرفته به خانه بازگردد، ولی...

پریناز ایزدیار، امیر رضا دلاوری و افشین کتانچی

«انتخاب اسلحه»، آلن کورنو، 1981 فرانسه

چهار

جمعه 19 مهر ساعت 12

میکی تبهکاری است فراری از نسل جوان، بی‌فکر و تماما متکی به قدرت جسمانی. نوئل تبهکار قدیمی، محترم و آداب‌دانی است که اینک دوران بازنشستگی‌اش را با آسودگی همراه همسر خود، نیکول که رابطه عمیقی میان‌شان برقرار است، می‌گذراند.

ایو مونتان، ژرار دوپاردیو، کاترین دونوو، میشل گالابرو

«بازگشت به آینده»، رابرت زمه‌کیس، 1985 آمریکا

چهار

جمعه 19 مهر ساعت 20:30

مارتی با ماشین سفر به زمانی که یک دانشمند از دوستان نزدیکشان کشف کرده 30 سال به عقب بازگشته با جوانی مادر و پدرش مواجه می شود. او با وجود تفاوت‌های بارزی که میان این دو عصر وجود دارد تصمیم جدی به بازگشت گرفته و دانشمند را پیدا می کند و به کمک او باری دیگر به عصرِ مربوط به خود، یعنی همان 30 سال بعد سفر می کند.

مایکل جی فاکس، کریستوفر لوید، لی تامپسن

«تنها در خانه 3»، راجا گاسنل، 1997 آمریکا

تهران

پنجشنبه 18 مهر ساعت 13:30

این بار خلافکاران به دنبال جیپی هستند که در یک ماشین اسباب‌بازی جاسازی کرده‌اند. ماشین به طور اتفاقی به دست یک کودک می‌افتد و آن‌ها در صدد هستند که آن را پس بگیرند.

الکس دی لینز، اولک کروپا راپا

«تنها در خانه 4»، راد دانیل، 2002 آمریکا

تهران

جمعه 19 مهر ساعت 9:15

پدر و مادر کوین متارکه کرده‌اند و بچه ها با مادرشان کیت زندگی می‌کنند. با نزدیک شدن عید کریسمس دلتنگی کوین برای پدرش بیشتر می‌شود و...

فرنچ استیوارت، اریک آواری، باربارا بابکاک

«بچه طهران»، کامبوزیا پرتوی

تهران

جمعه 19 مهر ساعت 13:30

در اثر خاکبرداری که در یکی از نقاط تهران امروز صورت می گیرد بقایای استخوان های اجسادی کشف می شود که مربوط به حدود 700 سال قبل و حمله مغول‌ها به ایران است و...

الهام پاوه‌نژاد

«تمتع»، حمید بهمنی

شما

پنجشنبه 18 مهر ساعت 23

مهندسی جوان که فرزند یکی از کاسب‏های به نام بازار است در حین معامله‏ای نامعقول با تماس از طرف سازمان حج و زیارت مبنی بر اعزام ایشان به حج رو به رو می‏شود که تعجب وی را برمی‏انگیزد و...

سیروس کهوری‌نژاد

«اعماق قلب»، اکبر منصور‌فلاح

شما

جمعه 19 مهر ساعت 13:30

دو رزمنده قدیمی پس از سال‌ها در مراسم خواستگاری فرزندانشان همدیگر را می‌بینند. داماد پسر یکی از همرزمان آن هاست که در جنگ شهید شده و پسرش را در آخرین لحظات عمرش به این دو سپرده است.

رامتین خدا پناهی، مجید حاجی‌زاده ، حسن اسدی، شراره رخام

«از بچه‌ها اجازه بگیرید»، 2007 فرانسه

شما

جمعه 19 مهر ساعت 10 صبح

سه خانواده بچه‌های شیطان و گاه بی‌ادبی دارند و شیطنت‌های این بچه‌ها که مدام بیشتر می‌شود، والدین آنها را از زندگی بیزار کرده است. این سه خانواده وقتی با هم آشنا می‌شوند تصمیم می گیرند دنبال راه حلی بگردند تا کودکان خود را از کارهای ناپسندی که انجام می‌دهند، دور کنند.

-

«وقت خوب بودن»، قاسم انصاری

قرآن

جمعه 19 مهر ساعت 15:30

جوانی به نام محسن در حین خدمت مرتکب قتل هم‌خدمتی خود می‌شود و در زندان به سر می برد . پدر و مادر محسن از دامادشان امیر که به شغل وکالت مشغول است می‌خواهند تا محسن را از مجازات اعدام نجات دهد و...

حبیب دهقان‌نسب، مریم کاویانی



ویدیو مرتبط :
خندوانه و سروش صحت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوروز 92 با سروش صحت و دنگ شو در تلویزیون



در رقابت موسیقایی سریال‌های نوروزی، سریال «پژمان»  برگ برنده خوبی به نام گروه دنگ شو دارد هر چند باقی سریال‌ها هم از آهنگسازهای شناخته شده‌ای بهره می‌برند؛ سرپرست گروه موسیقی دنگ شو و تهیه‌كننده پژمان درباره موسیقی این سریال توضیح ‌می‌دهند.

بهترین ترانه تیتراژ؛ شاید تا همین چند سال پیش بحث موسیقی تیتراژ و ترانه‌هایی كه در تیتراژ هر سریال خوانده می‌شود تاثیر زیادی در فراگیر شدن یك سریال نداشت اما الان به جرات می‌توان گفت كه یك موسیقی جذاب و ترانه تیتراژ خوب می‌تواند برگ برنده یكی با دیگر سریال‌ها باشد. این رقابت در كارهای مناسبتی معمولا به اوج خود می‌رسد. نوروز هم اولین ماراتن سریال سازی تلویزیون است، هر سال سریال‌های مختلفی با ترانه‌ها و موسیقی‌های متفاوت پخش می‌شوند.

فیلم های نوروز 92 , تصاویر فیلم های نوروزی
بعضی از این موسیقی‌ها از همان ابتدا در جذب مخاطب ناتوانند، بعضی بعد از ایام نوروز از ذهن مخاطب بیرون می‌روند و فراموش می‌شوند ولی بعضی موسیقی‌ها و ترانه‌ها هم هستند كه حتی مدت‌ها بعد هم در ذهن مخاطب می‌مانند و مخاطب با شنیدن آن موسیقی یاد سریال مورد نظر هم می‌افتد. به همین دلیل هم تهیه‌كننده و كارگردان‌های تیزهوش معمولا دقت زیادی به موسیقی متن و ترانه‌های تیتراژ سریالی كه می‌سازند، می‌كنند.

 امسال هم پنج سریال در رقابت نوروزی حضور دارند، «پایتخت2» به كارگردانی سیروس مقدم، «آب پریا» به كارگردانی مرضیه برومند، «پژمان» به كارگردانی سروش صحت، «هفت سین» به كارگردانی یدالله صمدی و «همه خانواده من» به كارگردانی داریوش فرهنگ.  در این گزارش به سراغ هر كدام از این سریال‌ها رفته ایم تا ببینیم برای موسیقی سریال‌های‌شان از چه آهنگساز‌ها و احیانا خواننده‌هایی استفاده كرده‌اند كه در ادامه می‌خوانید.

فیلم های نوروز 92 , تصاویر فیلم های نوروزی
كلاسیك خوانی دنگ شویی‌ها

سروش صحت تمام سریال‌های خود را به تهیه‌كنندگی محسن چگینی ساخته است. هر دو نفر هم وسواس خاصی در خصوص موسیقی تیتراژ سریال‌های‌شان دارند. از زمان سریال «چارخونه» هم این وسواس قابل لمس است. در «ساختمان پزشكان» هم ترانه‌ای كه سیروان خسروی خواند غافلگیری بزرگ تیتراژ سریال بود.

فیلم های نوروز 92 , تصاویر فیلم های نوروزی
اما در سریال «پژمان» كه تازه‌ترین همكاری مشترك چگینی و صحت است و قرار است نوروز 92 از شبكه سه روی آنتن برود این دو نفر باز هم مخاطبان را غافلگیر خواهند كرد. این بار با ترانه‌ای كه گروه دنگ شو آن را خواهد خواند. اما محسن چگینی با تاكید بر اینكه سریال «پژمان» سریال بسیار بامزه‌ای شده و تمام تلاش گروه ‌این است كه در هر زمینه‌ای سریال از بهترین‌ها استفاده كند به هفت صبح می‌گوید: «از الان توافقات نهایی با گروه دنگ شو انجام شده و این گروه در حال آماده سازی موسیقی متن سریال، موسیقی تیتراژ اول و ترانه تیتراژ پایانی هستند تا برای پخش سریال در نوروز 92 مشكلی نداشته باشیم.» بعد از صحبت با چگینی برای تكمیل اطلاعات در خصوص موسیقی این سریال به سراغ صمد طالقانی، سرپرست گروه دنگ شو رفتیم. اولین سوالی كه از طالقانی پرسیدیم این بود كه چند ماه پیش ترانه جذاب آنها در تیتراژ انتهایی سریال «دزد و پلیس» دچار ممیزی شد و پس از چند قسمت دیگر پخش نشد و آیا احتمال ندارد آن مشكل بار دیگر برای ترانه سریال «پژمان» هم به وجود بیاید؟ طالقانی هم اینگونه پاسخ می‌دهد: «به هر حال سازمان صدا و سیما قواعد خاصی دارد، شعر آن تیتراژ از یك شاعر معاصر بود كه همین مسئله یك سری حساسیت‌ها را به وجود آورد به همین دلیل ما برای سریال «پژمان» به سراغ شعری از یك شاعر سرشناس و كلاسیك رفته‌ایم.»

البته به گفته طالقانی، شعر تیتراژ پایانی این سریال فعلا در شورای نظارت سازمان صدا و سیما است و طی یكی دو روز آینده قطعی خواهد شد كه می‌توانند از آن شعر استفاده كنند یا نه. طالقانی در خصوص ویژگی‌های موسیقی متن سریال هم می‌گوید: «ما سعی كردیم موسیقی كار تا جای ممكن به فضای داستان نزدیك باشد و در عین حال از حال و هوای همیشگی كارهای دنگ شو هم دور نباشد. البته با توجه به ‌اینكه قرار است سریال در ایام نوروز پخش شود موسیقی سریال فضای سرحال‌تر و شاد‌تری خواهد داشت.»

فیلم های نوروز 92 , تصاویر فیلم های نوروزی
یكی از خصوصیات اساسی كارهای گروه دنگ شو بازی‌های نوایی جذابی است كه اگر مخاطبان یادشان باشد در تیتراژ ابتدایی سریال «دزد و پلیس» به خوبی از آن استفاده شده بود. طالقانی معتقد است برای استفاده مجدد از این تركیب‌های نوایی و به قول خودش شیطنت‌های موسیقایی باید دید شكل نهایی موسیقی كار به چه شكل خواهد بود و اگر گروه احساس كنند این مدل افكت‌های نوایی به كار خواهد آمد و موسیقی را جذاب‌تر خواهد كرد قطعا از آن استفاده می‌كنند.

موسیقی «پایتخت2» با حال و هوای فصل اول
سیروس مقدم همانطور كه برای «پایتخت 2» سراغ حال و هوا و بازیگران فصل اولش رفته و سعی كرده قصه را بر مبنای اتفاق‌های پایتخت 1 ادامه دهد، در‌باره موسیقی و تیتراژ پایانی هم دقیقا همین مسیر را طی كرده است. او این بار هم موسیقی سریالش را به آریا عظیمی‌نژاد سپرده تا كاری با حال و هوای فصل اول از آب در آورد. آریا عظیمی‌نژاد درباره فضای موسیقی پایتخت 2 به هفت‌صبح توضیح می‌دهد: «ملودی «پایتخت 2» درست از همان ملودی به كار رفته در فصل اول گرفته شده فقط به دلیل تغییر در موضوع، یك مقدار تم آن تغییر می‌كند.» به گفته او با توجه به ‌اینكه در قصه «پایتخت 2»، شخصیت‌ها مدام در حال سفر به مناطق مختلف هستند، سعی شده تا موسیقی هم متناسب این حال و هوا یك مقدار تغییر داشته باشد. او می‌گوید:« موسیقی فصل دوم پایتخت تلفیقی از موسیقی علی‌آباد كتول و بندرعباس است و همان خواننده‌های سری اول یعنی سید مطب و سید حسن حسینی برای آن می‌خوانند.»

آب پریا؛ موزیكال‌ترین سریال نوروزی
در سریال «آب پریا»ی مرضیه برومند، موسیقی یك جورهایی حرف اول را می‌زند. این سریال در تعریف اولیه، سریالی موزیكال است و كار ساخت موسیقی آن هم به بهرام دهقانیار سپرده شده. دهقانیار درواقع آهنگساز اصلی كارهای مرضیه برومند است و آهنگ سریال‌های او از زمان «خونه مادربزرگه» تا «هتل»، «خودروی تهران 11»، «كتابفروشی هدهد» و «همه بچه‌های من» از شاهكارهای اوست.

خود دهقانیار معتقد است كه موسیقی «آب پریا» نسبت به كارهای دیگرش خیلی متفاوت است و مطمئن است به یكی از آثار ماندگار تلویزیون تبدیل شود. خواننده تیتراژ پایانی این سریال، جاوید عسگری است كه ترانه‌ای با شعری از سعدی خوانده اما حدود هفت یا هشت ترانه هم در طول سریال وجود دارد كه خود عوامل و كاراكترها آن را اجرا می‌كنند. در یك كلام می‌شود گفت كه «آب پریا» موزیكال‌ترین كار نوروزی امسال است.

بازخوانی دوباره یك آهنگ سنتی
اما مهم‌ترین ویژگی سریال «همه خانواده من» به كارگردانی داریوش فرهنگ این است كه كل لوكیشن سریال در یكی از شهرهای تاریخی ایران به نام «كاشان» است. شهری كه از نظر معماری و جذابیت‌های بصری یكی از خوش رنگ و لعاب‌ترین شهرها به حساب می‌آید و چون داستان در مكان خاصی روایت می‌شود موسیقی درست در این سریال یكی از نیازهای مهم است. احمد زالی تهیه‌كننده ‌این سریال از انتخاب آرمان موسی‌پور كه یكی از موفق‌ترین آهنگسازهای تلویزیون است برای ساخت موسیقی این سریال خبر می‌دهد.

به گفته زالی موسی‌پور تا الان موسیقی تیتراژ ابتدایی و پایانی را تحویل داده و درصد زیادی از موسیقی متن را هم ساخته است اما نكته جالبی كه زالی به آن اشاره می‌كند این است كه موسی‌پور برای ساخت موسیقی این سریال به كاشان سفر كرده تا با حال و هوای شهر و داستان سریال بیشتر آشنا شود. زالی در خصوص اینكه آیا از خواننده‌ای هم برای تیتراژ سریال استفاده خواهد شد یا نه به هفت‌صبح می‌گوید: «قطعا تیتراژ پایانی ما خواننده هم خواهد داشت، دو سه گزینه در نظر داریم كه فعلا هیچ كدام قطعی نشده‌اند. آقای موسی‌پور آهنگ یك موسیقی قدیمی‌ و سنتی را تنظیم دوباره كرده و قرار است خواننده نهایی این سریال آن را بازخوانی كند.» ..... /  bartarinha.ir