اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرنوشت پراید دانشجویان نمونه 91


رییس سازمان دانشجویان وزارت علوم درباره سرنوشت پراید دانشجویان نمونه که احمدی‌نژاد در مراسم تقدیر از این دانشجویان قولش را داده بود، توضیحاتی را ارائه کرد.

خبرگزاری ایسنا: رییس سازمان دانشجویان وزارت علوم درباره سرنوشت پراید دانشجویان نمونه که احمدی‌نژاد در مراسم تقدیر از این دانشجویان قولش را داده بود، توضیحاتی را ارائه کرد.

دکتر مجتبی صدیقی با بیان اینکه هر ساله تعدادی از دانشجویان وزارتین علوم و بهداشت، بنابر مکانیزم آیین‌نامه‌ای به عنوان دانشجوی نمونه کشوری انتخاب می‌شوند، گفت: براین اساس با توجه به تعداد دانشجویان هر ساله جوایز مشخصی از جمله هدایای نقدی و هزینه سفرهای زیارتی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه بودجه این هدایا از قبل در اعتبارات وزارتخانه‌ها پیش بینی و تامین اعتبار می‌شود، توسط هر دو وزارتخانه به موقع انجام تعهد می‌شود، اما اگر در جلسه برگزاری مراسم به صورت آنی تصمیمی گرفته شود، باید منتظر ماند که اعتبار مربوط به آن تامین و بعد اجرایی شود.

رییس سازمان دانشجویان وزارت علوم درباره جلسه سال گذشته، خاطر نشان کرد: سال گذشته در جلسه برگزاری مراسم، قول اهدای خودروی پراید به دانشجویان توسط رییس جمهور وقت، داده شد که از قبل پیش بینی اعتبار نشده بود.

صدیقی تصریح کرد: در طول یک سال گذشته هر دو وزارتخانه پیگیری‌هایی با سازمان‌های تامین منابع انجام دادند که متاسفانه تاکنون این پیگیری‌ها به نتیجه‌ای نرسیده است.

وی با بیان اینکه دانشجویان نمونه کشوری سال 91، جایزه اصلی خود که شامل هدیه نقدی و هزینه سفر زیارتی می‌شود را به موقع دریافت کرده‌اند، گفت: البته همچنان موضوع مذکور را پیگیری می‌کنیم و در صورت تامین منابع، این موضوع محقق خواهد شد اما نمی‌توان درباره آن زمانی را مشخص کرد.


ویدیو مرتبط :
نمایش آثار دانشجویان سینما 91 - تیزر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قانون جدید خدمت وظیفه برای دانشجویان ورودی 91



قانون جدید خدمت وظیفه برای دانشجویان ورودی 91 اجرا می شود

 جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از اجرای قانون جدید خدمت وظیفه عمومی برای دانشجویان ورودی سال 91 خبر داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سردار موسی کمالی در گفت وگو با فارس گفت: کلیه دانشجویانی که تا پایان سال 90 وارد دانشگاه شدند شامل مقررات قدیم خدمت وظیفه عمومی می شوند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: کسانی که تا پایان سال 90 وارد دانشگاه شده اند با قانون قبلی با آنها برخورد خواهد شد اما افرادی که از مهرماه سال 91 وارد دانشگاه می شوند وضعیت نظام وظیفه آنها بر اساس قانون جدید برنامه ریزی خواهد شد.

وی ادامه داد: برای مثال در قانون قبلی دانشجوی مشمول کارشناسی ارشد 8 سال فرصت تحصیل داشت که پس از این مدت موظف به معرفی خود به نظام وظیفه بود ولی در قانون جدید این مدت به 6 سال کاهش یافت.

کمالی گفت: قانون جدید از مهرماه 91 برای دانشجویان ورودی جدید به مرحله عمل در خواهد آمد و کسانی که هم اکنون در حال تحصیل هستند نگران قانون جدید خدمت وظیفه عمومی نباشند چرا که قانون قبلی برای آنها اجرا می شود./فارس