اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرنوشت هواپیمای مرموز در قم +عکس


«هواپیمای مرموز در بیابان قم»، « توقف شوک آور هواپیما در قم»، «راز عجیب هواپیمای دیده شده در قم» ... اینها عناوین مطالبی است که چندی پیش در پایگاه‌های اطلاع رسانی در مورد یک هواپیما در بیابان‌های خروجی قم در نزدیکی پردیسان درج شده بود.

خبرگزاری مهر: «هواپیمای مرموز در بیابان قم»، « توقف شوک آور هواپیما در قم»، «راز عجیب هواپیمای دیده شده در قم» ... اینها عناوین مطالبی است که چندی پیش در پایگاه‌های اطلاع رسانی در مورد یک هواپیما در بیابان‌های خروجی قم در نزدیکی پردیسان درج شده بود.

خبر عجیبی که واکنش‌های جالبی در کاربران این سایت‌ها برانگیخت. عده‌ای رها شدن این هواپیما را به موضوعات امنیتی کشور ارتباط دادند و عده دیگری هم از رابطه مرموز دیده شدن این هواپیما و موضوعات سیاسی روز می‌گفتند.

بی‌شک حضور این هواپیما هیچ ارتباطی به فرودگاه نداشت چرا که فرودگاه قم در منطقه سلفچگان در حال ساخت است و هنوز به مرحله‌ای نرسیده که هواپیمایی در آن پرواز کند. از طرفی در آن محدوده خبری از باند پرواز و برج مراقبت نیست تنها چیزی که وجود دارد بوستان غدیر و بیابان است.

این پایگاه‌های اینترنتی اشاره کرده بودند که این هواپیما در بیابان‌های نزدیک به پردیسان رها شده و تنها چند سگ از آن مراقبت می‌کنند.

برای همه سئوال برانگیز بود كه دلیل توقف بیش از حد این هواپیمای مسافربری كه از نوع فوكر 100 است، چیست و چرا برای انتقال آن به فرودگاهی مناسب هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد؟

هواپیمای از رده خارج

همان روزها بود که رئیس سازمان هواپیمایی در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌ها به شایعات در این مورد پاسخ داد.

حمیدرضا پهلوانی گفت: این هواپیمای مسافری است که از رده خارج شده و متعلق به یکی از شرکت‌های هواپیمایی منحل شده، است.



معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه این هواپیما صاحب دارد، تصریح کرد: هواپیمای مذکور متعلق به فردی است که هم‌اکنون در شهر قم در حال ساخت فرودگاه بوده و قبلاً هم ایرلاین داشته است.

این گفته پهلوانی فکر هر خواننده‌ای را به سوی محمد علی شفیعی، رئیس هیئت مدیره و سرمایه گذار فرودگاه سلفچگان می‌برد چرا که شفیعی به گفته خودش تنها سرمایه گذار فرودگاه خصوصی در کشور است.

هواپیما متعلق به سرمایه گذار فرودگاه نیست

البته مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم این ادعا را رد می‌کند.

حسین رضایی نسب با اشاره به اینکه این موضوع ربطی به شفیعی و فرودگاه سلفچگان ندارد، اظهار کرد: سرمایه گذاری که این هواپیما را خریده بود، با مشکلات مالی مواجه شد و مجبور شدیم طرح را به دیگری واگذار کنیم.

وی افزود: مالک جدید از کسانی است که در قم رستوران داری می‌کند و قرار است کار خود را در این هواپیمای از رده خارج شده گسترش دهد.

رضایی نسب می‌گوید واگذاری این امر مراحل قانونی دارد که در حال طی شدن است.

آنچه مسلم است این است که این هواپیما به صورت قانونی خریداری شده و قرار است برای ساخت رستوران هوایی استفاده شود.

پیگیری قانونی خبر

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اینکه رسانه‌ای که در این مورد جنجال کرده بود مورد پیگیری قانونی قرار گرفت، می‌گوید: هیچ چیز عجیبی در این موضوع نیست. هواپیما به صورت قطعه قطعه خریداری شده و در محل به هم متصل شده است و هیچ مورد غیرقانونی در این روند وجود ندارد.

گویا مالک کنونی این هواپیما نیز مانند بسیاری به بحران‌های مالی دچار شده و در حال حاضر توان ساخت این رستوران را ندارد.

به هر حال این هواپیما هنوز هم قرار است میهمان شهرمان باشد شاید در آینده به محلی خاطره ساز برای شهروندان تبدیل شد.


ویدیو مرتبط :
راز هواپیمای مرموز در بیابان های قم‬

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرنوشت مرموز پسرک نمکین + عکس



اخبار,اخبار حوادث ,کودک گم شده

 

اخبار حوادث - 14 ماه پیش خانواده مشهدی در سفر به تهران کودکشان را گم کردند
سرنوشت مرموز پسرک نمکین

مادر در اتاق خالی کودکش لالایی می‌خواند، اشک می‌ریزد و چشم به در دوخته تا پسرک نمکین و خندان وارد شود.باور کردنی نیست 14 ماه پیش بود وقتی خانواده مشهدی در سفر به تهران برای زیارت به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) شهرری رفتند با سرنوشت غم‌انگیزی روبه‌رو شدند.

گم‌شدن پسرک 5/3 ساله انتظار سختی را به چشمان بارانی مادر و دل تکیده پدر نشاند. یک سال و دو ماه گذشته اما هنوز اثری از ابوالقاسم نیست. در این مدت ثانیه‌ها چه سخت می‌گذرد و آغوش مادر دلتنگ پسرک نمکین است. آن‌ها 20 سال انتظار کشیدند تا پسری فضای خاموش خانه‌شان را گرم کند اما حالا دلشان با صدای زنگ خانه یا تلفن می‌لرزد. شاید خبری از گمشده کوچکشان باشد.


یک مسافرت بود از مشهد به تهران و حالا پدر و مادر «ابوالقاسم» دیگر به شهرشان بازنگشتند و در پی ردی از دلبندشان هستند.


15 تیرماه سال جاری بود که مادر ابوالقاسم با همسرش تماس گرفت و با گریه گفت: ابوالقاسم در حرم حضرت عبدالعظیم گم‌شده و اثری از او نیست. با شنیدن این خبر پدر دلنگران خود را به کلانتری 172 شهرری رساند و با پریشانی گفت: برای کاری به همراه خانواده‌‌ام به تهران آمدیم و تصمیم گرفتیم برای زیارت به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برویم. من برای کاری همسر و دو پسرم را تنها گذاشتم که ساعت 2 متوجه گم‌شدن پسرم شدم.


با اظهارات پدر اندوهگین ردیابی پسربچه گم‌شده در دستور کار بازپرس شعبه 7 دادسرای شهرری قرار گرفت و وی دستور داد تیمی از پایگاه 9 پلیس آگاهی تهران وارد عمل شوند. کارآگاهان ابتدا به بازبینی فیلم دوربین مداربسته در محل گم‌شدن پسربچه پرداختند اما در این مرحله به بن‌بست خوردند چرا که تنها یک دوربین در آن محدوده بود و به دلیل چرخشی بودن آن کارآگاهان نتوانستند ابوالقاسم را شناسایی کنند.


مادر دلنگران با چشمانی اشکبار آخرین بار دور از شوهرش نزد کودکانش بود اما وقتی پیش روی افسر بازجو ایستاد، گفت: سه روز پیش هم پسرکم گم شد اما خیلی زود او را پیدا کردیم زیرا او خیلی زرنگ و باهوش است و خودش همان موقع نزد مأموران رفته اما این بار...


وی ادامه داد: چند روز پیش که در چادرمان به همراه دو پسرم نشسته بودیم زن و مرد جوانی هم حضور داشتند آن‌ها می‌گفتند از بم به تهران و شهرری آمده‌‌اند. آن زن می‌گفت: حسرت به دنیا آوردن بچه‌ای را دارد. او را درک می‌کردم چرا که خدا پس از 20 سال به ما یک پسر داد که روز تولد امام رضا 8/8/88 به دنیا آمد و پس از آن پسر دیگرم 1/1/91 قدم در این دنیا گذاشت.


این مادر آشفته ادامه داد: گمان می‌کنم آن‌ها پسرم را دزدیده باشند اما خدا بهتر می‌داند. دلبندم کجاست و چه سرنوشتی دارد؟


با اظهارات این مادر و پدر غمگین بلافاصله تصاویر پسرگمشده به همراه دیگر مشخصات وی که یک بلوز و شلوار سرهمی کرم رنگ و کفشی به پا داشت در اختیار همه مراکز پلیس قرار داده شد تا در صورت به دست آمدن هرگونه اثری از ابوالقاسم بلافاصله در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی قرار گیرد.

 

با همه این اقدامات هیچ‌گونه اثری از این پسر کوچولو به دست نیامد و هـــمه شاخه‌ها به بن بست خورد. پدر ابوالقاسم در این باره به شوک گفت: یک سال از آن روز شوم می‌گذرد. روز و شب نداریم. هر لحظه منتظر خبری از پیدا شدن پسرمان هستیم. تاکنون به همه شهرستان‌ها سفر کردم بلکه خبری از پسرم بیابم اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیدم.این پدر دلشکسته با بغض فروخورده ادامه داد: از سه ماه پیش به همراه خانواده‌ام ساکن تهران شدیم چرا که من هر هفته همسر و بچه‌ام را در مشهد می‌گذاشتم و به تهران می‌آمدم تا ردی از پسرم پیدا کنم اما همسرم دیگر طاقت نیاورد و می‌گوید پسرمان را در حضرت عبدالعظیم(ع) پیدا می‌کنیم.


با این‌که در اینجا غریبیم ولی امیدوارم خدا پسرمان را به ما برگرداند و بار دیگر لبخند را به چهره‌مان هدیه کند چرا که از روز گم‌شدن ابوالقاسم رنگ خوشی را ندیدیم و هر روز چشم انتظار پیدا کردن و در آغوش کشیدن او هستیم.


بنابر این گزارش، بازپرس شعبه هفتم دادسرای شهرری با تقاضای انتشار تصویر ابوالقاسم از کسانی که اطلاعاتی درباره وی دارند خواست با شماره 73948280 پایگاه نهم پلیس آگاهی، پلیس 110 یا با شماره 88500100 جویندگان عاطفه روزنامه ایران تماس بگیرند تا با بازگرداندن این بچه به آغوش خانواده‌اش پدر و مادری را از نگرانی درآورند.
اخبار حوادث - روزنامه ایران