اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرنوشت دکل نفتی مفقود شده ایرانی



اخبار,اخبار بین الملل ,مفقود شدن دکل نفتی

 

اخبار سیاست خارجی - ردپای دکل گمشده نفتی در کشورهای همسایه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه موضوع مفقود شدن دکل نفتی را با نامه‌نگاری رسمی از وزارت نفت در حال پیگیری هستیم، گفت: برخی اخبار از فعالیت دکل نفتی به نام "دین" در یکی از کشورهای همسایه حکایت می‌کند.

نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو باخانه ملت، در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا از سرنوشت دکل نفتی مفقود شده ایرانی اطلاع دارید، گفت: دکل نفتی به نام "دین" در سال 90 به قیمت حدود 80 میلیون دلار که معادل 240 میلیارد تومان است، از کشور ترکیه خریداری شده که معلوم نیست در حال حاضر این دکل کجاست.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: خبرهایی در رابطه با این دکل به ما رسیده که حکایت از آن دارد که این دکل نفتی در یکی از کشورهای همسایه در حال فعالیت است.

قاضی‌پور تصریح کرد: برای شفاف شدن موضوع مفقودی دکل نفتی نامه‌ای با امضای 10 نماینده مجلس تدوین شده که این نامه به هیات رئیسه مجلس تقدیم شده و هیات رئیسه، رئیس کمیسیون انرژی را مامور به بررسی این موضوع کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مجلس تا سرانجام کار پیگیر موضوع مذکور است، یادآور شد: مروی رئیس کمیسیون انرژی در حال جمع‌آوری اطلاعات درخصوص خبر مفقود شدن دکل نفتی از وزارت نفت و شرکت تاسیس دریایی است.

نامه نگاری با وزارت نفت
 در این رابطه علی مروی در گفت‌ و گو با خبرگزاری خانه ملت، در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا واقعیت دارد در سال 90 یک دکل نفتی با مبلغ حدود 80 میلیون دلار خریداری شده که مفقود شده؟ گفت: در این رابطه اخباری به ما رسیده است که برخی همکاران این خبر را تایید و برخی تکذیب می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: موضوع مفقود شدن دکل نفتی را با نامه‌نگاری رسمی از وزارت نفت در حال پیگیری هستیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: در زمانی که معاونت وزارت نفت را برعهده داشتم موضوع خرید این دکل نفتی مطرح نبود.

همچنین سید موید حسینی صدر رئیس کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز درباره مفقود شدن دکل نفتی ایرانی گفت: کمیسیون صنایع و معادن نیز پیگیر دکل گمشده نفتی است و این موضوع را از طریق نامه‌نگاری رسمی از وزیر نفت پیگیری می‌کنیم. 

اخبار سیاست خارجی - خانه ملت

 


ویدیو مرتبط :
گزارشی درباره مفقود شدن دکل نفتی ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوحدی: از سرنوشت ۶۹ مفقود ایرانی فاجعه منا، هیچ خبری نداریم/ آیا مفقودان، زنده هستند؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رییس سازمان حج و زیارت از شناسایی ۲ پیکر دیگر از زائران ایرانی در جده خبر داد و گفت که از سرنوشت ۶۹ زائر ایرانی فاجعه منا، هیچ اطلاعی وجود ندارد.

سازمان حج و زیارت تا ظهر امروز همه مفقودان ایرانی فاجعه منا را جزو جانباختگان محسوب می کرد .  اما از امشب، ادبیات رییس سازمان حج و زیارت در این باره تغییر کرد.

سعید اوحدی از شناسایی ۲ پیکر دیگر از زائران ایرانی در جده خبر داد و گفت که از سرنوشت ۶۹ زائر ایرانی فاجعه منا، هیچ اطلاعی وجود ندارد. این درحالی است که تا عصر امروز تعداد مفقودان ایرانی فاجعه منا، ۷۱ نفر بود.

روز گذشته سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت که به عنوان نماینده دولت ایران هفته گذشته به عربستان رفت و مذاکرات فشرده ای را با مقامات سعودی برای ساماندهی مفقودان ایرانی فاجعه منا داشت،‌ از همه درخواست کرد مفقودان فاجعه منا را جزو جانباختگان محسوب نکنند

او همچنین احتمال بازداشت بودن برخی از مفقودان ایرانی را محتمل دانست. معاون کنسولی وزارت امور خارجه هم چنین موضوعی را رد نکرده است. هرچند احتمال آن را کم دانسته است.

این درحالی است که از سرنوشت دو نفر از مفقودان سرشناس کاروان حج تمتع ۱۴۳۶ ایران، هنوز خبری نیست؛ غضنفر اصل رکن آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان و علی اصغر فولادگر، کارشناس مسائل خاورمیانه. همچنین دو خبرنگار صدا و سیما؛ سید حمیدرضا میرزاده و سید حمیدرضا حسینی. این افراد همه عضو کاروان بعثه مقام معظم رهبری بودند که جزو مفقودین هستند.

البته رییس سازمان حج و زیارت هنوز درباره هویت پیکرهای تازه شناسایی شده زائران ایرانی اعلام نکرده است.

او در گفتگو با بخش خبری ۲۱ شبکه یک تلویزیون ایران گفت: تاکنون ۴۵ پیکر از زائران ایرانی در سردخانه جده و ۴۰ پیکر در سردخانه های مکه شناسایی شده اند. این آمار تا عصر امروز است. همچنین در جستجویی که در جده داشتیم، دو پیکر دیگر از مفقودان ایرانی فاجعه منا شناسایی شدند که تیم‌های تفحص ما همراه با دیگر پیکرهای شناسایی شده، مشغول تشخیص هویت آنها هستند.

اوحدی گفت: امیدواریم تا فردا صبح بتوانیم تعداد زیادی از این پیکرهای را تشخیص هویت بدهیم و برای انتقال آنها به ایران اقدام کنیم. البته تعداد زیادی از این عزیزان، قابل شناسایی هستند.

او همچنین گفت: اکنون اعلام می کنیم از سرنوشت ۶۹ تن از زائران ایرانی مفقود شده در فاجعه منا، هیچ اطلاعی نداریم. البته همراه با کنسولگری ایران در عربستان پیگیر سرنوشت مفقودانمان هستیم.

 

اخبار اجتماعی -  خبرآنلاین