اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرنوشت دختر جوان در هاله‌ای از ابهام/عکس



کشف اجساد,کشف جسد

 

پلیس آگاهی تهران بزرگ از شهروندان خواست تا پلیس را در یافتن دختری که هم اکنون سرنوشتش در هاله‌ای از ابهام قرار دارد یاری رسانند.

 

در روز 21 مرداد سال 89 مأموران کلانتری 140 باغ فیض از طریق مرکز فورتیهای پلیسی 110 در جریان خبر کشف جسد متعلق به یک مادر و فرزند در خیابان آیت الله کاشانی قرار گرفتند. با اعلام این خبر به پلیس آگاهی و قاضی کشیک ویژه قتل دادسرای امور جنایی، عوامل تشخیص هویت و اداره پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل حاضر و به دستور شهریاری، بازپرس شعبه اول ویژه قتل دادسرای امور جنایی، پرونده با موضوع فوت مشکوک تشکیل و جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

 

تحقیقات از محل کشف اجساد

تحقیقات صورت گرفته در محل کشف اجساد نشان داد که اجساد متعلق به مادر و فرزندی به اسامی فاطمه متولد 1350 و مهدی 10 ساله است که هر دو جسد در زمان کشف آنها توسط والدین فاطمه، در کنار یکدیگر قرار داشته و بدن هر دو نفرشان نیز به طور کامل توسط یک عدد پتو پوشانده شده بود؛ همچنین بررسی‌های انجام شده توسط عوامل تشخیص هویت و تیم پزشکی قانونی نیز نشان داد که چند روزی از زمان مرگ این مادر و فرزند گذشته است.

 

در تحقیقات انجام شده از والدین فاطمه، آنها در خصوص نحوه کشف جسد دختر و نوه خود به کارآگاهان گفتند: چند روزی بود که از فاطمه و فرزندانش اطلاعی نداشتیم و حتی کسی پاسخگوی تماس‌های تلفنی ما نبود؛ به همین علت و برای سرکشی و اطمینان از سلامت فاطمه و فرزندانش، به خانه آنها مراجعه اما کسی در خانه را برای ما باز نکرد. در حالی‌که بسیار نگران شده بودیم، با کمک کلیدساز اقدام به باز کردن در خانه کرده و زمانیکه وارد خانه شدیم جسد فاطمه و پسرش را در داخل اتاق خواب پیدا کردیم.

 

کارآگاهان اداره دهم در ادامه رسیدگی به این پرونده اطلاع پیدا کردند که فاطمه دارای مشکلات شدید روحی و روانی بوده و چندین بار نیز به جهت درمان، در مراکز درمانی تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفته و بعد از آن نیز تحت نظر پزشک متخصص قرار داشته است.

 

بنا بر نظریه پزشک معالج،فاطمه دچار نوعی بدبینی بسیار شدید نسبت به اطرافیان خود، حتی پدر و مادر و همسر خود بوده و به هیچ عنوان حاضر به زندگی با همسر و یا پدر و مادر خود نبوده و به همین علت اعضای خانواده‌اش با خرید خانه‌ای در منطقه آیت الله کاشانی، زمینه زندگی وی را به همراه دو فرزندش به اسامی ریحانه متولد 1376 و مهدی فراهم و به صورت غیرمستقیم از هر سه نفر آنها مراقبت می‌کردند.

 

در ادامه رسیدگی به این پرونده و با توجه به ناپدید شدن ریحانه، پرونده جداگانه دیگری با موضوع فقدانی در اداره یازدهم پلیس آگاهی و برای پیدا کردن ریحانه تشکیل و تحقیقات در این خصوص، در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت اما با وجود تمامی اقدامات و با وجود انجام تحقیقات از کلیه مراکز درمانی، مراکز بهزیستی و کلانتری‌های سطح شهر تهران و حتی پزشکی قانونی هیچ‌گونه اثر و یا نشانه‌ای از سرنوشت ریحانه یافت نشد.

 

سرهنگ آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر گفت: تحقیقات در خصوص سرنوشت اعضای این خانواده در دو پرونده جداگانه و با موضوعات فوت مشکوک و فقدانی در دو اداره دهم و یازدهم معاونت جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در حال رسیدگی است.

 

سرهنگ آریا حاجی‌زاده در پایان این خبر با اعلام خبر دستور انتشار تصویر فقدانی نیز گفت‌: با وجود تحقیقات فراگیر صورت گرفته از سوی کارآگاهان اداره یازدهم ، متأسفانه تاکنون هیچگونه اطلاعات قابل بهره برداری در خصوص مشخص شدن سرنوشت و یا محل زندگی فقدانی در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم قرار نگرفته است؛ لذا به منظور مشخص شدن سرنوشت دختر این خانواده به هویت ریحانه متولد 1376، دستور انتشار تصویر وی از سوی مقام قضایی صادر شده است که از کلیه شهروندان که موفق به شناسایی تصویر فقدانی شده و اطلاعاتی در خصوص محل سکونت، تردد و یا سرنوشت وی دارند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تلفن‌های 51055511 و 51055611 در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.... / فارس



ویدیو مرتبط :
تثلیث در هاله ای از ابهام!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرنوشت 3 جوان ناپدید شده در هاله‌ای از ابهام + عکس



یک ماه از سیل ویرانگر در منطقه کن و سولقان گذشت. سیلی مرگبار که هشت نفر را به کام مرگ کشاند. حادثه‌ای که پس از گذشت یک ماه فراموش شد، اما خانواده رامین میرزایی و منصور افجه هنوز چشم‌انتظار فرزند خود هستند و هر روز برای یافتن آنها به منطقه سیل‌زده می‌روند.

به گزارش جام جم، عصر 28 تیر امسال ناگهان هوا ابری شد و باران بارید. هر لحظه باران شدیدتر می شد و کسی تصور نمی کرد این باران آغاز فاجعه ای در غرب تهران باشد. با شکستن آب بندها و جاری شدن سیل شدید، آب درختان را شکست و خانه ها را خراب کرد و حتی جان و سلامتی بسیاری از افراد را هم با خود برد و ویرانی همراه خود آورد.

جسد برخی از افرادی که در این حادثه کشته شده بودند و بین گل و لای انتهای بوستان جوانمردان مانده بود، پیدا شد و برخی دیگر را نیز در شور آباد یافتند و تحویل خانواده ها دادند، ولی در این میان جسد سه نفر از حادثه دیدگان پیدا نشده است. در این بین خانواده های میرزایی و افجه( دو نفر از 3 نفری که مفقود شده اند) هم دنبال جوانان خود هستند و می خواهند هرچه سریع تر فرزندان خود را پیدا کنند.

 

اخبار,اخبار حوادث , مفقودین سیل  کن

پایان تلخ یک جشن
ساعت 13 روز حادثه رامین میرزایی همراه پنج نفر از دوستانش به منطقه کن رفتند تا آنجا کنار هم به مناسبت ازدواج یکی از دوستان خود جشن کوچکی بگیرند. در طول مسیر همه چیز خوب بود و شش پسر جوان از لحظات کنار هم بودن لذت می بردند. به مقصد رسیدند و همه چیز را برای یک مهمانی خوب مهیا کرده بودند. ساعتی بعد یکی از پسران به دلیل کاری که ناگهان پیش آمد جمع را ترک کرد و به تهران بازگشت ولی پنج نفر دیگر همچنان در محل خوش آب و هوا مانده بودند که ناگهان باد شدیدی شروع به وزیدن کرد. پسران که فکر کردند این حالت آب و هوا موقتی است به آن توجهی نکرده و محل را ترک نکردند، اما نه تنها حالت هوا موقتی نبود بلکه در پی این بادهای شدید توفان در راه بود.

با شروع باران جوانان خود را به یک درخت رساندند و زیر آن پناه گرفتند تا با قطع باران به سمت خانه حرکت کنند. پنج پسر جوان، در پناهگاه امن خود و در فکر بازگشت به خانه بودند که ناگهان طوفان شد، سیل شدید آمد و همه چیز را با خود برد. یکی از پسران به بالای درخت رفت ولی متاسفانه آب چهار نفر دیگر را با خود برد.

پسر جوانی که جان سالم به در برده بود، خبر این حادثه را به خانواده دوستانش داد و خانواده ها بلافاصه به سمت منطقه مورد نظر راه افتادند اما نتوانستند در محل مورد نظر حاضر شوند زیرا به خاطر کمک رسانی به مردم سیل زده راه های ورودی به سمت کن و سولقان مسدود شده بود.

جسد بی جان دو نفر از پسران جوان به نام های فرزان و محمدرضا شب حادثه پیدا و به خانواده ها تحویل داده شد ولی رامین میرزایی 21 ساله و دوستش منصور افجه 26 ساله همچنان مفقود هستند و هیچ اثری از آنها نیست.

اخبار,اخبار حوادث , مفقودین سیل  کن

جستجوها بی نتیجه مانده
برادر رامین درباره روز حادثه می گوید: حدود ساعت یک ظهر 28 تیر رامین از خانه خارج شد تا همراه دوستانش به گردش برود. ساعت 19 و 30 دقیقه همان روز مادرم با رامین تماس گرفت و هیچ خبری از باد و توفان نبود و اوضاعشان خوب بود ولی حدود یک ساعت بعد هر چه با او تماس گرفتیم تلفنش را جواب نداد و دیگر خبری از او نشد. وقتی از ماجرا باخبر شدیم خودمان را به منطقه سیل زده رساندیم. کارکنان هلال احمر و ماموران پلیس و آتش نشانان دو روز اول برای پیدا کردن مفقودان حادثه، سخت تلاش کرده و منطقه را جستجو کردند و جسد بسیاری از کشته شدگان را هم یافتند ولی خوشبختانه یا متاسفانه برادر من و دوستش بین آنها نبودند. بعد از این حادثه هم به هرجا می رویم جواب دقیقی به ما نمی دهند. دیگر نمی دانیم به کجا برویم و از چه کسی خبر بگیریم.

برادر رامین اضافه کرد: فقط انتظار داریم به ما کمک کنند تا دست کم جسد مفقودان خود را پیدا کنیم. این حادثه خیلی بد بود و به خانواده های ما فشار زیادی وارد کرده است. شاید پیدا کردن پیکر جوانانمان از بار این سختی کم کند.

جزئیات روز حادثه
رئیس جمعیت هلال احمر شهر تهران که از روز اول پیگیر پرونده بوده به جام جم می گوید: در حادثه 28 تیرماه در جاده کن ـ سولقان بر اثر بارش 20 دقیقه ای باران، آب بند های رودخانه شکست و باعث ایجاد سیل شدیدی شد. از شروع سیل تا به وجود آمدن ویرانی ها و کشته شدن افراد هفت دقیقه بیشتر طول نکشید. طی این هفت دقیقه خرابی های زیادی به وجود آمد و حتی درختان تنومند زیادی از جا کنده شد.

امیرحسین جنیدی ادامه داد: با گزارش این حادثه به پایگاه هلال احمر، امدادگران ما بلافاصله در محل حاضر شده و با کمک نیروهای آتش نشانی به سر و سامان دادن اوضاع پرداختند. پیکربرخی از افراد همان دو روز اول پیدا شد. البته به دلیل گل و خاکی که بارش های تابستانی همراه خود دارد، اجساد بین خاک و گل مدفون شده بودند و این موضوع امدادگران را با مشکلات زیادی روبه رو کرده بود. جنیدی درباره مفقودان حادثه گفت: جستجوهای ما برای پیدا کردن این سه نفر همچنان ادامه دارد و حتی در بیشتر جلسات و جستجوها هم خانواده های این سه مفقود درکنار ما بودند و شاهد تلاش بی وقفه اعضای هلال احمر هستند.

 

اخبار,اخبار حوادث , مفقودین سیل  کن

سرنوشت سومین مفقودی
رئیس جمعیت هلال احمر منطقه پنج درباره سومین مفقود شده این پرونده هم به جام جم گفت: این پسر جوان که 24 سال بیشتر نداشت در زمان وقوع حادثه همراه گروهی از دوستانش برای تفریح به منطقه کن و سولقان رفته بود که در سیل مفقود شد.

فرحناز فرجی ادامه داد: هرکدام از همراهان او به صورت متفاوت ماجرا را بیان می کنند و نمی توان به طور دقیق درباره نحوه مفقود شدن این جوان حرفی زد.

 

 اخبار  حوادث  -  جام  جم