اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرنوشت تلخ زنان تنها در ارابه سفید



سرنوشت تلخ زنان تنها در ارابه سفید

مرد هوسران سوار بر ارابه سفید به کمین زنان تنها می نشست تا آنان را به خلوتگاه های سیاه بکشاند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

این مرد جوان برای جلوگیری از مراجعه طعمه هایش به پلیس، ادعا می کرد از آنان فیلم پنهانی تهیه کرده است.از ساعت ۱۰ شب ۱۲ آذرماه سال گذشته ماجرای جنایت سیاه که در آن زنی در دام یک مرد هوسران افتاده بود، پیش روی پلیس پایتخت قرار گرفت.

پس از تحقیقات میدانی مأموران کلانتری ۱۳۶ فرجام تهران و وقتی مشخص شد راننده پرایدی به بهانه مسافرکشی به شکار زن جوان دست زده است، بازپرس جنایی به تیمی از اداره ۱۶ پلیس آگاهی مأموریت داد تا به ردیابی مرد هوسران بپردازند.

 

در این مراجعه زن گریان به افسر پرونده گفت: ساعت ۱۶ عصر در میدان آجودانیه و پس از تعطیلی محل کار، برای رفتن به خانه سوار خودروی پراید سفید شدم و از راننده خواستم تا به سمــت اتوبان امام علی برود. بعد از طی مسافتی، ناگهان راننده پراید مسیر خود را تغییر داد و در داخل یک خیابان خلوت توقف کرد و درهای خودرو را قفل کرد. من ترسیدم و تلاش کردم تا پیاده شوم و خودرو را ترک کنم، اما ظاهراً قفل در خودرو خراب بود و از داخل باز نمی شد. در این زمان راننده پراید گردنبند مرا پاره کرد و قصد آزار و اذیت مرا داشت که در برابرش مقاومت کردم و وی نیز با اسپری اشک آور و چاقو و کشیدن موهایم مرا تسلیم نیت شوم خود کرد و پس از آن نیز همه دار و ندارم و گردنبند طلا و عابربانک مرا سرقت کرد و در حالی که مدعی شده بود از من فیلم تهیه کرده است، تهدیدم کرد که اگر پلیس را در جریان بگذارم، آبرویم را خواهد برد. وی من را سر اتوبان ارتش پیش از رسیدن به شهرک شهید محلاتی به بیرون پرتاب کرد و در آن لحظه به علت ترس و وحشت زیادی که داشتم، نتوانستم شماره پلاک پراید را بردارم، در زمانی که راننده پراید در حال پرتاب کردن من به بیرون از خودرو بود، یک خودرو ریو که دو زن داخل آن بودند، سراغم آمده و نجاتم دادند. همزمان با این ادعا، تیم پلیسی به بررسی ماجراهای مشابه پرداخت و ۲ زن دیگر که در دام وی افتاده بودند را شناسایی کرد.

 

تحقیقات نشان می داد که دو زن نیز چند روز پیش از سوی راننده همین پراید سفید ربوده شده و تسلیم نیت شیطانی اش شده اند.

با توجه به ادعاهای مشابه این ۳ زن، کارآگاهان با در دست داشتن شماره پراید و با استفاده از راهنمایی های ۳ زن مشخصات ظاهری راننده پراید که مردی قوی هیکل و دارای قدی بلند بود را چهره نگاری کردند.

شاخه دیگر مسیر سرقت عابربانک های متعلق به این زنان از سوی راننده پراید بود، کارآگاهان پس از شناسایی بانک ها و دستگاه های خودپرداز از دوربین های مداربسته بانکی موفق شدند، عکس این مرد سنگدل را به دست آورند.

 

در ادامه و با توجه به اطلاعات به دست آمده درخصوص شماره پلاک خودرو، کارآگاهان با شناسایی مشخصات صاحب خودرو و شناسایی خانه اش در خیابان فرجام، در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که خودرو متعلق به یک زن است که آن را در اختیار پسر ۳۰ ساله اش به نام محمدرضا قرارداده تا با آن به مسافرکشی بپردازد. عکس محمدرضا وقتی در اختیار کارآگاهان قرار گرفت هیچ شکی نماند که وی همان مرد هوسران است و تیم تحقیق با تحت نظر قراردادن پاتوق های وی در شرق تهران سرانجام وی را ساعت ۱۲ ظهر روز ۱۹ اردیبهشت ماه سوار بر پراید در منطقه نارمک دستگیر کردند و در بازرسی از پراید نه تنها اسپری اشک آور بلکه کارت های بانکی ۳ زن را به دست آوردند.

 

محمدرضا در برابر چهره های وحشت زده ۳ زن که روزی گریه هایشان را می شنید و بی اعتنا بود ایستاد و چاره ای جز اعتراف ندید و گفت: «۴ ماه پیش در حال رفتن به خانه در میدان آجودانیه یک زن جوان را دیدم که می خواست سوار تاکسی شود، جلوی پایش ترمز کردم که خواست به امام علی برود. سوارش کردم هنوز چند متری نرفته بودم که داخل یک کوچه فرعی و خلوت پیچیده و خواستم دار و ندارش را بدهد. وقتی نپذیرفت اسپری اشک آور را به سمتش گرفتم ۲۰ هزار تومان پول و موبایلش به همراه کارت های بانک را به من داد بعد با زورگویی و زدن مشت و لگد از وحشت وی استفاده کرده و در همانجا نقشه شیطانی ام را اجرا کردم.»

وی در ادامه گفت: « هر سه این زنان را ربودم و از تاریکی و خلوتی کوچه فرعی استفاده کردم. به خاطر دارم که خیلی گریه می کردند اما من رفتار بی رحمانه ای داشتم و پشیمان هستم.»

 

بنابراین گزارش؛ کارآگاهان در قویترین فرضیه بر این باورند که «محمدرضا» زنان دیگری را نیز با همین روش به خلوتگاه شیطان کشانده و آنان از ترس آبرو خصوصاً انتشار فیلم های سیاه که دروغ بزرگ مرد هوسران است به طرح شکایت نپرداخته اند.

از این رو بازپرس جنایی از زنانی که در دام مشابهی افتاده اند خواست با اطمینان از محرمانه ماندن مشخصات شان به اداره ۱۶ پلیس آگاهی مراجعه و به طرح شکایت بپردازند./شبکه ایران


ویدیو مرتبط :
سرنوشت تلخ ترین عکس تاریخ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرنشینان ارابه سفید، زنان را شكار می كردند


كارآگاهان پلیس پایتخت در حالی دو جوان 22 و 25 ساله را به اتهام زورگیری و آزار و اذیت زنان شناسایی و دستگیر كرده‌اند كه مجازات چنین اتهامی مطابق با بند «ت» ماده 224 قانون مجازات اسلامی اعدام است.

روزنامه اعتماد: كارآگاهان پلیس پایتخت در حالی دو جوان 22 و 25 ساله را به اتهام زورگیری و آزار و اذیت زنان شناسایی و دستگیر كرده‌اند كه مجازات چنین اتهامی مطابق با بند «ت» ماده 224 قانون مجازات اسلامی اعدام است.

«حسین» و «ابوالفضل» كه با یك دستگاه پراید سفیدرنگ با عنوان مسافركشی طعمه‌های خود را شكار می‌كردند، یادآور خاطره‌های تلخ بسیاری در این زمینه‌اند. برای نمونه گروهی 6 نفره در سال 1380 با یك پیكان سبزرنگ و یك دستگاه جیپ صحرا در پوشش مسافركشی همین كار را می‌كردند كه در مهرماه 1381، پنج عضو این گروه اعدام شدند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، فرمانده پلیس آگاهی تهران درباره این دو جوان و دستگیری آنها گفت: كارآگاهان دایره پنجم پلیس آگاهی تهران كه به شكایات مربوط به زورگیری رسیدگی می‌كنند تیرماه امسال درپی قربانی شدن زنی توسط این دو جوان ردزنی آنها را آغاز كردند و پس از چهره‌نگاری توانستند این دو را به دام بیندازند.

باز هم پراید سفید مسافركش

اردیبهشت‌ماه امسال نیز كارآگاهان پلیس مردی 35 ساله به نام «غلامرضا» را شناسایی و دستگیر كردند كه از اسلامشهر به تهران می‌آمد و با پراید خود تحت عنوان مسافركشی زنان را شكار می‌كرد. سرهنگ عباسعلی محمدیان درباره این گروه كه باز هم تحت عنوان مسافركش به شكار زنان می‌پرداختند به مركز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران گفت: در تیرماه امسال زنی به هویت مشخص با مراجعه به كلانتری 141 گلستان به ماموران اعلام كرد كه توسط سرنشینان یك دستگاه پراید سفیدرنگ مورد زورگیری و سرقت اموال قرار گرفته است.

براساس این گزارش و با طرح شكایت زن جوان پرونده‌یی با موضوع «زورگیری» در دادسرای امور جنایی تهران شكل گرفت و دادیار شعبه سوم دادیاری كارآگاهان پلیس ویژه مبارزه با زورگیری در دایره پنجم این اداره را مامور رسیدگی به این پرونده كرد. نخستین تحقیقات كارآگاهان از مالباخته نشان داد این دو جوان در میدان صادقیه و به مقصد میدان آزادی به عنوان مسافر او را سوار كرده‌اند و سپس سرنشینان خودرو با تهدید چاقو و توسل به زور گردنبند، انگشتر طلا، دو دستگاه گوشی تلفن‌همراه و وجوه نقد او را سرقت كردند. دو زورگیر بعد از این در مكانی خلوت واقع در حوالی ورزشگاه آزادی زن جوان را رها كرده و متواری شدند.

شماره پلاك نخستین سرنخ كارآگاهان

بر اساس گزارش مركز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران كارآگاهان در نخستین گام سعی كردند با تكیه بر آنچه زن جوان به خاطر داشت چهره دو سرنشین پراید سفید رنگ را ترسیم كنند. همزمان با انجام چهره‌نگاری و ترسیم چهره فرضی متهمان، كارآگاهان اقدام به شناسایی یك دستگاه خودروی پراید سفیدرنگ و مالك آن كردند. در این مرحله كارآگاهان شاكی را فراخواندند تا بتواند از نزدیك مالك خودرو را دیده و او را شناسایی كند. اما مالباخته موفق به شناسایی تصویر مالك خودرو به عنوان یكی از متهمان پرونده نشد. اما كارآگاهان از مالك پراید شروع به تحقیق كرده و دریافتند این فرد خودرواش را به صورت قولنامه‌یی به فردی به نام «حسین» فروخته است. با این اطلاعات كارآگاهان از فرد احضار شده خواستند تا بانك تصاویر متهمان پلیس را نگاه كند و فردی كه به او خودرو فروخته را شناسایی كند. در این مرحله مالك اصلی پراید توانست «حسین» را شناسایی كند و آن زمان بود كه دریافت خریدار خودرو یك متهم سابقه‌دار بوده است.

رد متهم در محدوده میدان صادقیه

كارآگاهان با توجه به اظهارات شاكی نخست و اینكه او نیز در محدوده میدان صادقیه طعمه متهمان شده تحقیق میدانی خود را در آن محدوده آغاز كردند. با شروع تحقیقات مشخص شد حسین با یك دستگاه خودروی پراید سفیدرنگ و در محدوده ایستگاه متروی صادقیه اقدام به مسافركشی می‌كند. پس از این كارآگاهان با اطلاعات به دست آمده این متهم را در محدوده بلوار فردوس – خیابان ورزی شمالی شناسایی و در حالی كه سوار بر یك دستگاه پراید سفیدرنگ بود، دستگیر كردند.

كارآگاهان مبارزه با زورگیری وقتی شروع به تحقیق از «حسین» كردند او منكر هرگونه اقدام به زورگیری شد. اما پس از مواجه شدن با زنی كه از او شكایت كرده بود لب به اعتراف گشود و علاوه بر اعتراف به سرقت و زورگیری، به آزار و اذیت مالباخته و فروش طلا و جواهرات از طریق همسرش اعتراف كرد.

همسر متهم نیز پس از حضور در اداره پنجم به كارآگاهان عنوان كرد كه اطلاعی از مسروقه‌بودن طلا و جواهرات نداشته و همسرش (حسین) مدعی بوده كه طلا و جواهرات را در ازای طلبش از یكی از دوستانش دریافت كرده كه در بازرسی از مخفیگاه متهم بخشی از طلاجات مسروقه كشف شد كه با توجه به اعتراف حسین درباره آزار و اذیت، مالباخته كه به دلیل حفظ آبرو تا آن زمان از طرح موضوع خودداری كرده بود، در اظهاراتش به كارآگاهان عنوان كرد كه سرنشینان خودروی پراید علاوه بر سرقت اموالش با تهدید او را مورد آزار و اذیت قرار دادند.

در ادامه تحقیقات و با شناسایی هویت متهم دوم پرونده به نام «ابوالفضل» مخفیگاه وی در منطقه یافت‌آباد – میدان الغدیر شناسایی و او نیز دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد و در تحقیقات به عمل آمده، اظهارات همدستش را تایید و شاكیه نیز با حضور در اداره پنجم وی را صراحتا مورد شناسایی قرار داد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رییس پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ، در ادامه اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان درباره «سرقت‌های به عنف تحت پوشش مسافركش» و احتمال افزایش جرایم ارتكابی، دستور انتشار تصاویر متهمان از سوی قاضی پرونده صادر شد.

پرونده‌های زورگیری و مجازات‌های سنگین برای آزار

هنوز از ماجرای گروهی 4 نفره كه سردسته آنها «چُرخنگ» نام داشت و در خیابان خردمند جنوبی زورگیری كردند 9 ماه بیشتر سپری نشده است. وقتی فیلم زورگیری آنها در رسانه‌های اینترنتی و تلویزیونی منتشر شد موضوع اهمیتی دیگر یافت و پس از دستگیری دو تن از آنها با اتهام «محاربه» محكوم به اعدام شدند و در نخستین‌روز از بهمن‌ماه 1391 مجازات آنها به اجرا درآمد.

اما پرونده‌های زورگیری كه یكی از ساده‌ترین مدل جرایم است زیرا در آن مرتكب، صرفا با تكیه بر تهدید سلاح دست به ارتكاب جرم می‌زند، در این مدت كاهش نیافته است. اما این نوع زورگیری كه اینك «حسین» و «ابوالفضل» با اتهام آن دستگیر شده‌اند مجازاتی سنگین در قانون دارد.

براساس بند «ت» ماده 224 قانون مجازات اسلامی زنای به عنف مجازات اعدام دارد. حال باید دید آیا همان طور كه سرهنگ محمدیان، فرمانده پلیس آگاهی تهران احتمال داده شاكیان دیگری هم هستند كه تاكنون از ترس آبروی خود طرح دعوا نكرده‌اند.