اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرنوشت تغییر نرخ سود بانکی و ارز مرجع


رییس کل بانک مرکزی با اشاره به عدم تغییر نرخ ارز مرجع از تعیین نرخ جدید آن در بورس ارز کشور خبر داد.

خبرگزاری فارس: رییس کل بانک مرکزی با اشاره به عدم تغییر نرخ ارز مرجع از تعیین نرخ جدید آن در بورس ارز کشور خبر داد.

محمد بهمنی رییس کل بانک مرکزی  با اشاره به بحث تغییر قیمت ارز گفت: فعلا برنامه ای برای تغییر قیمت ارز در داخل کشور نداریم.

وی با اشاره به نحوه تعیین سازو کار قیمت ارز گفت:انشالله در آینده‌ای نزدیک برای تعیین قیمت ارز در بورس تعیین تکلیف خواهد شد.

رییس بانک مرکزی درباره تشکیل بورس ارزی گفت: این بورس محلی برای کشف قیمت است و امیدوارم با کشف قیمت بتوانیم بازار را کنترل کنیم.

بهمنی در مورد این که آیا قیمت ارز مرجع در حوزه بانکی بالاتر از میزان فعلی خواهد بود و یا نه گفت: حداقل این مسئله این خواهد بود که ما جلوی رانت و فساد را خواهیم گرفت.

وی افزود: ما می‌توانیم با این کار جلوی کسی که ارز 1200 تومانی برای واردات کالا می‌ گیرد و آن ارز دولتی را به قیمت 2000 تومان می‌‌فروشد،گرفته می‌شود و تشکیل بورس ارزی جلوی این سوء استفاده را خواهد گرفت.

رییس کل بانک مرکزی درباره تغییر نرخ سود بانکی گفت: ما برنامه‌ای برای تغییر نرخ سود بانکی نداریم.     


ویدیو مرتبط :
تغییر نرخ سود بانکی؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر اقتصاد: نرخ سود بانکی تغییر نمی‌کند



حسینی :

نرخ سود بانکی تغییر نمی‌کند

وزیر اقتصاد گفت: تا زمانی که لازم نباشد تغییری در نرخ سود بانکی ایجاد نخواهیم کرد.

سیدشمس‌الدین حسینی در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر تک نرخی شدن نرخ ارز گفت: ما قصد تغییر سیاست‌های ارزی نداریم و منتظریم تا لایحه مجلس بیرون بیاید. بنابراین طبق روال گذشته رفتار خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که نرخ سود بانکی امسال افزایش خواهد یافت یا خیر؟ گفت: سال‌های قبل بسته سیاستی در نظر گرفته شده و یک ساله اجرایی می شد اما ما امسال بسته سیاستی نظارتی برای سال 92 نداریم و همان بسته قبلی ملاک عمل ما خواهد بود و تا زمانی که لازم نباشد تغییری در نرخ سود بانکی ایجاد نخواهیم کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد که در شورای پول و اعتبار نیز بحث نرخ سود بانکی مطرح شد اما عموم اعضای این شورا به این جمع بندی رسیدند که نیازی به تغییر بسته نظارتی نیست.

حسینی در مورد لایحه بودجه که قرار است فردا در صحن علنی مجلس بررسی آن آغاز شود گفت: من از تصمیمات کمیسیون تلفیق به صورت مفصل اطلاعی ندارم اما در کل به نمایندگان مجلس توصیه می‌کنم که در تصویب لایحه بودجه مصوباتی داشته باشند که عملیاتی باشد.

وی خاطرنشان کرد که کاهش درآمدها از هدفمندی‌ یارانه‌ها و همچنین برخی منابع که در کمیسیون تلفیق تصویب شده اجرایی شدنش امکان پذیر نیست بنابراین از نمایندگان مجلس می‌خواهم که چیزی را تصویب کنند که عملیاتی باشد.

سخنگوی اقتصادی دولت در مورد وضعیت بازار سرمایه کشورمان نیز گفت: حجم ارزش بازار حدود 32 هزار میلیارد تومان در سال‌های گذشته بوده که در سال اخیر از مرز 282 هزار میلیارد تومان نیز فراتر رفته و رشد 9 برابری داشته است.

حسینی همچنین اظهار کرد که کسانی که در 45 روز اخیر در بازار بورس اوراق سرمایه‌گذاری کرده‌اند به طور متوسط 19 درصد سود داشته‌اند که این نشان‌دهنده آن است که بازار سرمایه و بورس فرصت کم نظیری برای سرمایه‌گذاری مردم در این حوزه است./ایسنا