اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرنوشت اولین فیلم سلفی سینمای ایران


تهیه کننده «گاهی» که جزو فیلم های بخش «هنر و تجربه» جشنواره فیلم فجر است، اعلام کرد در صورت کامل نشدن روند تدوین، این فیلم در جشنواره حضور نخواهد یافت.

خبرگزاری مهر: امیر پورکیان تهیه‌کننده فیلم سینمایی «گاهی» درباره اینکه احتمال دارد این فیلم به بخش «هنر و تجربه» سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نرسد گفت: به دلیل مشکلات و مسائل پیش آمده در تدوین و عقب ماندن از برنامه ریزی برای کامل شدن فیلم، احتمال دارد این اثر سینمایی به جشنواره فیلم فجر نرسد و ما نمی‌خواهیم کیفیت را فدای حضور در جشنواره کند.

وی ادامه داد: تا زمانی که فرصت تحویل نسخه نهایی فیلم به جشنواره باقی است روی تدوین کار خواهیم کرد، اما در نهایت اگر به مطلوب مورد نظر دست پیدا نکنیم از حضور در بخش «هنر و تجربه» این دوره از جشنواره انصراف خواهیم داد.

سرنوشت اولین فیلم سلفی سینمای ایران

تهیه کننده فیلم تجربی «گاهی» با اشاره به اینکه این فیلم از جهت محتوا و ساختار باید اثری بی اشکال از آب در آید، گفت: علاوه بر دیده شدن این فیلم در سینمای ایران که جزو افتخارهای ما است، نگاهی هم به حضورهای جهانی داریم چراکه برای اولین بار است در یک فیلم دوربین حذف شده و به جای آن بازیگران در قالب سلفی از خود فیلم می گیرند.

پورکیان در پایان گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده هفته آینده باید فیلم «گاهی» را روی «DCP» بکشیم و برای تحویل دادن به دبیرخانه جشنواره آماده کنیم اما به دلیل کامل نشدن مراحل تدوین ممکن است نتوانیم فیلم را آماده کنیم بنابراین احتمال دارد فیلم «گاهی» به سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نرسد.

«گاهی» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا رحمانی است و فریبرز عرب نیا، مهدی پاکدل، اندیشه فولادوند، آزاده صمدی، عاطفه نوری، ایمان افشاریان در این فیلم سینمایی بازی کرده اند.

داستان فیلم «گاهی» درباره سه زوج ایرانی است که در پایان حضور خود در یک مهمانی با تراژدی روبرو می‌شوند.


ویدیو مرتبط :
برای اولین بار ابی در سینمای ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز تدوین اولین فیلم سلفی سینمای ایران


تدوین اولین فیلم سلفی سینمایی ایران با نام «گاهی » آغاز شد.

سینما پرس: تدوین اولین فیلم سلفی سینمایی ایران با نام «گاهی » آغاز شد.

«گاهی» سومین فیلم بلند سینمایی محمدرضا رحمانی پس از «دلخون» و «ستایش» به حساب می‌آید که به نوعی هم متفاوت ترین تجربه کارگردانی او به شمار می‌رود و طی چند روز گذشته فیلمبرداری این فیلم سینمایی به پایان رسید.

فیلمبرداری اولین فیلم سلفی سینمایی ایران در آخرین سکانس خود با بازی فریبرز عرب نیا در شمال کشور به پایان رسید

در فیلم سینمایی «گاهی» که اولین فیلم سلفی سینما محسوب می‌شود فریبرز عرب نیا، مهدی پاکدل، اندیشه فولادوند، آزاده صمدی، عاطفه نوری و ایمان افشاریان به ایفای نقش پرداخته اند.

آغاز تدوین اولین فیلم سلفی سینمای ایران/کارگردان«گاهی»: سینمای ایران نیازمند یک شوک است

فیلمبرداری این طی مدت ۲ روز در شمال کشور انجام شده و برای اولین در تاریخ سینمای جهان و در یک رکورد شکنی دوربین روی دست بازیگران این فیلم می‌چرخد که فریبرز عرب نیا، مهدی پاکدل و اندیشه فولادوند فیلمبرداری این فیلم سینمایی سلفی را بر عهده داشته اند.

به گفته امیر پورکیان که تهیه کننده اولین فیلم سلفی سینمای ایران را بر عهده دارد «گاهی» صرفا برای نمایش در گروه «هنر و تجربه» و حضور در جشنواره های بین المللی معتبر ساخته شده است.

داستان این فیلم سه زوج ایرانی است که در پایان حضور خود در یک مهمانی با تراژدی روبرو می‌شوند.

امیر پورکیان پیش از این نیز تهیه کنندگی فیلم سینمایی «خنده های آتوسا» به کارگردانی علیرضا فرید را بر عهده داشته که این فیلم نیز به عنوان رکورددار کمترین مدت فیلمبرداری طی ۴ روز در یک قطار برای ثبت در کتاب رکوردهای گینس ارسال شده است.

آغاز تدوین اولین فیلم سلفی سینمای ایران/کارگردان«گاهی»: سینمای ایران نیازمند یک شوک است

چند روزی است که تدوین این فیلم توسط شاهین یار احمدی شروع شده است.

رحمانی گفت: از آنجایی که سینمای ایران در حال حاضر در رکود به سر می برد، پرداخت به انواع موضوعات جزو نیاز سینمای کشورمان محسوب می شود؛ به نظرم برای نجات سینما از حالت فعلی، باید فیلمسازان در هر ژانری که به نحوی امکان جذب یک قشر از علاقمندان به سینما را فراهم می کند فعال باشند.

این کارگردان ادامه داد: به نظر من سینمای ایران نیازمند شوک اساسی است و فیلم ها باید برای جذب مخاطب از تکنیک، موضوع و فیلم نامه قوی برخوردار شوند و نکات جدیدی را مطرح کنند تا سینما از ضعف عدم مخاطب نجات پیدا کند.

به گفته کارگردان برای حضور این فیلم در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر امسال هنوز تصمیم گیری نشده است.

نکته قابل توجه در این فیلم حضور عاطفه نوری بازیگر سینما و تلویزیون است که پس از چندین سال دوری از این عرصه مجددا با این فیلم به سینما بازگشته است.

عوامل اصلی فیلم سینمایی «گاهی» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: محمدرضا رحمانی، نویسنده قصه اول: آرش عباسی، فیلمبرداران: فریبرز عرب نیا، مهدی پاکدل، اندیشه فولادوند، دستیار کارگردان و برنامه ریز: محسن دین محمد، مدیر نورپردازی: مهرداد مقیمی، صدابردار: محمد شاهوردی،‌ عکاس: مهدی دلخواسته، مشاور رسانه‌ای: احسان عباسی، تهیه کننده:امیر پورکیان، محصول خانه فیلم پروان.