اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرنوشت استعفای معاون وزیر از زبان خودش



اخبار,اخباراجتماعی ,علی اکبر سیاری

معاون وزیر بهداشت درباره استعفای خود واکنش نشان داد.

به گزارش تسنیم، در روزهای اخیر شنیده‌های از استعفای علی اکبر سیاری استعفای علی اکبر سیاری م مطرح شده بود مبنی بر اینکه وی به دلیل عدم موافقت با یکی از طرح‌هایش از طرف یکی از مسئولان بلند پایه وزارت بهداشت، استعفای خود را به وزیر بهداشت تسلیم کرده است که در این زمینه و به ذم شنیده‌ها عدم حضور وی در محل کار خود نیز بر این مسئله دامن زده بود.

در این راستا علی اکبر سیاری معاون بهداشتی وزیر بهداشت در واکنش به علت استعفای خود به تسنیم عنوان کرد: خیر، خبری نیست، ما حاضر آماده در مسئولیت‌مان هستیم.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت درباره اینکه یعنی اصل خبر استعفای شما صحیح نبود؟ خاطرنشان کرد: فعلاً که حاضر و آماده برای خدمت حاضریم.

به گزارش تسنیم، علی اکبر سیاری در شهریور ماه سال 92 با حکم سید حسن هاشمی به عنوان معاون بهداشتی وزارت بهداشت منصوب شد، وی در دولت اصلاحات نیز معاون بهداشتی مسعود پزشکیان، وزیر اسبق بهداشت بود. سیاری متخصص اطفال، فوق تخصص گوارش و استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی شهید بهشتی است.


 اخبار اجتماعی  -  تسنیم 
 


ویدیو مرتبط :
علت کم بودن خودرو های خارجی از زبان معاون وزیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجرای قبوض چند میلیون تومانی گاز از زبان معاون وزیر نفت



 

 

 

ماجرای قبوض چند میلیون تومانی گاز از زبان معاون وزیر نفت

 

معاون وزیر نفت با اعلام دلایل صدور قبوض چند میلیون تومانی گاز برای برخی از مشترکان، گفت: در حالحاضر کارگروهی برای بررسی قبوض گاز مشترکان در شرکت ملی گاز ایجاد شده است.

 

جواد اوجی در گفتگو با مهر درباره افزایش قابل توجه قبوض برخی از مشترکان گاز گفت: مهمترین عامل در افزایش هزینه گاز طبیعی برخی از مشترکان استفاده از سیستم چیلر بوده است.

 

مدیر عامل شرکت ملی گاز با تاکید بر اینکه بیشتر افزایش هزینه قبوض گاز مشترکان در فصل تابستان و به دلیل استفاده از چیلر در ساختمانها گزارش شده است، تصریح کرد: البته این افزایش قبوض تنها شامل حال تعداد کمی از مشترکان می شود.

 

این عضو ستاد تدابیر ویژه اقتصادی وزارت نفت با اعلام اینکه هم اکنون برای بررسی وضعیت قبوض گاز مشترکان یک کارگروه در سطح شرکت ملی گاز ایران تعریف شده است، اظهار داشت: سعی داریم با بررسی بیشتر قبوض گاز مشترکان مشکلات مردم حل شود و از متضرر شدن آنها جلوگیری کنیم.

 

وی همچنین خواستار واگذاری برخی از اختیارات برای بررسی بیشتر قبوض گاز مشترکان به شرکت ملی گاز ایران شد و افزود: به زودی یکسری پیشنهاد توسط وزارت نفت به کارگروه نمایندگان ویژه رئیس جمهور در امور نفت ارسال خواهد شد.

 

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه در کنار بررسی قبوض مشترکان روشها و گزینه هایی برای مرتفع ساختن این مشکل در حال تدوین است، بیان کرد: با توجه به پایان فصل تابستان چیلر ساختمانها خاموش شده است و از این رو، این مشکل حداقل تا تابستان سال آینده به وجود نمی آید.

 

در حال حاضر شرکت ملی گاز هر متر مکعب گاز خانگی را بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ ریال به دهکهای اول و دوم عرضه می کند که پیش بینی می شود با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و متناسب با الگوهای جدید، با افزایش مصرف میزان هزینه دریافتی از مشترکان دهکهای سوم تا هفتم افزایش یابد.

 

همچنین در شرایط فعلی بخشهای عمومی مصرف کننده گاز شامل کسب و خدمات ۲۵۰ ریال، واحدهای آموزش، پژوهش، اماکن مذهبی، مدارس و مراکز بهزیستی ۹۰ ریال، مساجد، حسینیه ها و مهدیه ها ۹۰ ریال، نانوایی و گرمابه ها ۴۹ ریال، هتلها و مسافرخانه ها ۱۵۹ ریال به ازای هر متر مکعب گاز مصرفی هزینه به دولت پرداخت می کنند.

 

آمادگی شرکت ملی گاز برای آزادسازی یارانه ها

 

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ملی گاز در ادامه با تاکید بر اینکه در حال حاضر مجموعه شرکت ملی گاز برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در حالت آماده باش به سر می برد، اظهارداشت: تاکنون برخی از مقدمات و بسترسازیها برای اجرای این قانون در سطح این مجموعه انجام شده است.

 

اوجی با تاکید بر آمادگی شرکت ملی گاز برای نصب کنتورهای مستقل گاز برای مشترکان، یادآور شد: در صورت درخواست مشترکان امکان نصب کنتورهای مستقل گازی در مدت ۴۸ ساعت وجود دارد.

 

به گزارش مهر، براساس اعلام شرکت ملی گاز واگذاری اشتراک مستقل به هر واحد آپارتمانی، در صورت درخواست مالک، مالکین و یا نماینده قانونی در ملک مشروط بر اینکه تمامی کنتورها حسب استانداردها و ضوابط فنی در محل مناسب تعبیه شوند بلامانع است.

 

واگذاری اشتراک جدید و نصب کنتور مستقل گاز با توجه به زیربنای ملک متغیر و قیمت تقریبی آن حدود ۴۰ هزار تومان برآورد شده است./خبرگزارى مهر