اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرنخ های جدید در پرونده قتل مهندس جوان



سرنخ های جدید در پرونده قتل مهندس جوان

با گذشت یك هفته از وقوع قتل مردی در نزدیكی خانه اش در شهر ری هنوز كارآگاهان موفق به شناسایی یا دستگیری متهمی در این خصوص نشده اند.

به گزارش اعتماد، هر چند قتل این مهندس جوان در ساعات اولیه صبح در نگاه اول با انگیزه سرقت می توانسته صورت گرفته باشد با این حال سرنخ های جدید این پرونده فرضیات دیگری را پیش روی كارآگاهان قرار داده است.

این درحالی است كه در تحقیقات بعدی معلوم شد كه مقتول بر اثر یك ضربه قمه به گردن و اصابت یك گلوله به پشت گردنش كشته شده است اما دانشور قاضی رسیدگی به این پرونده این موضوع را رد كرده و گفت: مرد جوان تنها بر اثر وارد آمدن ضربات متعدد چاقو به بدنش جان خود را از دست داده است.

در بررسی های خبرنگار ما مشخص شد مقتول به نام محمد 37 ساله مهندس، در طبقه سوم یك ساختمان مسكونی واقع در كوچه سپیدار 2 در شهر ری سكونت داشته است كه در حال حاضر خانه این مرد با دستور قضایی پلمب شده است.

   براساس این گزارش ساعت 6:30 صبح دوشنبه هفته گذشته، مقتول برای خرید نان از خانه خارج شده است و پس از خرید نان زمانی كه به نزدیكی خانه اش رسیده توسط فرد یا افرادی ناشناس مورد اصابت جسم نوك تیز روی گردنش قرار گرفته است.

مطابق با آنچه شاهدان در صحنه گفته اند مقتول پس از اصابت ضربه جسم نوك تیز سعی در فرار داشته و كشان كشان خود را به پاركی كه روبه روی محل سكونتش بوده رسانده است اما بر اثر شدت خونریزی به پشت روی زمین افتاده و بار دیگر توسط همان افراد مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.   

یكی از همسایه هایی كه روبه روی خانه مقتول زندگی می كند درباره این جنایت گفت: حدود 6 سال است كه این زوج جوان در این محل زندگی می كنند.

مهندس، مرد آرام و مهربانی بود اما شنیدم كه چند سالی است كه زن جوان با شوهرش اختلاف داشتند و اینكه صبح قبل از حادثه مردی ناشناس به در خانه آنها رفته و زمانی كه آیفون را زده از همسر مقتول جویای شوهرش شده و وی هم گفته كه محمد به نانوایی رفته است.   وی در ادامه افزود: همسر مهندس از تاخیر شوهرش به خانه نگران شده و در پی او به بیرون از خانه می آید. زمانی كه می خواسته از پارك بگذرد و به نانوایی برود، ناگهان متوجه پیكر بی جان شوهرش روی زمین پارك شده است.   

مردی كه از مغازه داران این محل است نیز گفت: این پارك امنیت ندارد و هر سال ما شاهد چندین قتل یا زورگیری و سرقت در پارك هستیم. تابستان سال پیش جسد بی جان یك مرد در گوشه یی از پارك افتاده بود كه بر اثر ضربات چاقو به قتل رسیده بود و متاسفانه صبح دوشنبه گذشته هم مرد جوانی كه از اهالی همین محل بود بر اثر چندین ضربه چاقو و اصابت یك گلوله به قتل رسید.

یكی دیگر از همسایه ها كه از دیدن صحنه جنایت هنوز هم ناراحت بود گفت: ساعت 7 صبح برای بردن فرزندم به مدرسه از خانه بیرون آمدم و زمانی كه به پارك كنار كوچه مان رسیدم متاسفانه دیدم كه همسر مهندس كه یكی از همسایه های ما است كنار پیكر غرق در خون مردی نشسته و گریه می كند. نزدیك رفتم و متوجه شدم كه همسرش از ناحیه گردن چاقو خورده است. مهندس به پشت روی زمین افتاده بود و به پشت گردنش هم یك گلوله زده شده است.

رهگذری كه خود را از همسایه های زوج جوان معرفی كرد با اشاره به اینكه مهندس در محل با كسی خصومت و دشمنی نداشت گفت: من سال هاست كه در این كوچه زندگی می كنم. 6 سال پیش مرد جوان و همسرش به این محل آمدند و در كوچه سپیدار 2 سكونت كردند، من هر دوی آنها را می شناختم. مهندس مرد خوبی بود و همه تلاشش را می كرد كه زندگی خوبی برای همسر و دو فرزندش فراهم كند.

خانمی كه در انتهای كوچه سپیدار 2 زندگی می كند درباره ماجرا گفت: مثل همیشه حدود ساعت 6:30 صبح برای خرید نان از خانه بیرون آمدم. زمانی كه به پارك كوثر كه سركوچه مان است رسیدم متوجه ناله و فریاد زن جوانی شدم كه روی زمین كنار یك مرد غرق در خون نشسته بود. من تحمل دیدن این صحنه را نداشتم و فقط فهمیدم كه شوهر زن جوان كه همسایه مان است، بر اثر اصابت یك ضربه قمه گردنش و یك گلوله بر پشت گردنش كشته شده است.  

در حالی كه علت و انگیزه وقوع این قتل از سوی كارآگاهان اداره آگاهی شهر ری در حال بررسی است بازپرس دانشور رییس شعبه 7 بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب ری دستور پلمب خانه زوج جوان را صادر كرده است. همسر مهندس جوان نیز چند ساعت پس از حضور ماموران در محل برای بازجویی به اداره آگاهی منتقل شده است./اعتماد

 


ویدیو مرتبط :
مستند پرونده های مخوف - قتل های فجیح

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرنخ‌های تازه در پرونده قتل زن جوان



با گذشت 2 سال از قتل مرموز زن جوان در خانه‌اش، شوهر وی به عنوان تنها مظنون پرونده بازداشت و تحقیقات پلیس از او آغاز شده است.

 

اخبار,اخبارحوادث, قاتل

 

به گزارش جام جم، 12 خرداد سال 92 یکی از مسئولان بیمارستان رسول اکرم(ص) تهران با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس گرفت و از مرگ مشکوک زن 30 ساله ای به نام لعیا خبر داد.

ماموران کلانتری 137 نصر با اطلاع از موضوع و حضور در بیمارستان به تحقیق از مسئولان آنجا پرداختندکه مشخص شد، زن جوان توسط شوهرش به آنجا منتقل شده است. با گزارش موضوع به بازپرس بستان زاده،کشیک ویژه قتل دادسرای جنایی تهران، جسد زن جوان به پزشکی قانونی منتقل شد. ماموران ابتدا به تحقیق از شوهر این زن پرداختند که وی به پلیس گفت: روز حادثه با شنیدن صدای زنگ تلفن بیدار شدم. با خروج از اتاق دیدم همسرم مقابل آشپزخانه افتاده و در آپارتمان نیمه باز است. زن های همسایه را خبر کردم و به کمک آنها همسرم را به بیمارستان منتقل کردم که او فوت کرد. همزمان با شروع تحقیقات، ماموران از طریق کارشناسان پزشکی قانونی متوجه شدند علت مرگ زن جوان ناشی از نارسایی تنفسی و متعاقب آن خفگی ناشی از انسداد مجاری هوایی بوده است.

در این مرحله و با ادامه تحقیقات ماموران به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد در خانه از نوع ضدسرقت بوده و هیچ گونه آثاری در رابطه با تخریب یا ورود به زور فردی در این خانه به دست نیامد. تحقیقات نشان می داد شوهر مقتول هر روز ساعت 6 و 30 دقیقه صبح خانه ر ا به مقصد محل کارش در جاده قدیم تهران ـ کرج ترک می کرده، اما روز حادثه او به محل کارش نرفته است.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: در حالی که با گذشت 2 سال از وقوع حادثه، راز این جنایت همچنان در هاله ای از ابهام باقی مانده بود، چند روز پیش ماموران به سرنخ هایی دست یافتند که احتمال می داد عامل جنایت شوهر این زن باشد، بنابراین وی روز گذشته به عنوان تنها مظنون پرونده با دستور قضایی بازداشت و تحقیقات کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی از وی آغاز شده است.


  اخبار  حوادث  -  جام  جم