اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرما در فروش فوق‌العاده پوشاك



 

 

 

سرما در فروش فوق‌العاده پوشاك

 

با وجود گذشت بیش از یك هفته از آغاز فروش فوق‌العاده پوشاك، هنوز این بخش از رونق لازم برخوردار نشده است. فروش فوق‌العاده پوشاك به مدت یك ماه از 11 دی‌ماه آغاز شده و بیش از دو هزار واحد صنفی تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

هرچند جشنواره پوشاك به منظور استقبال از اجرایی شدن طرح هدفمندی یارانه‌ها و حمایت از مصرف‌كنندگان با 20 درصد تخفیف برگزار شده، اما به نظر می‌رسد این جشنواره بیشتر حركتی است برای ایجاد رونق در فروش واحد‌های صنف پوشاك. البته این اولین سالی نیست كه چنین اتفاقی می‌افتد، سال گذشته نیز فروشندگان صنف پوشاك، فروش فوق‌العاده خود را به دلیل ركود و گرمی هوا از دی‌ماه آغاز كردند تا بتوانند در فرصت باقیمانده تا پایان سال لباس‌های زمستانه خود را به پول تبدیل كنند.

الان حدود یك هفته‌ای از آغاز فروش فوق‌العاده پوشاك می‌گذرد، اما برخی فروشندگان بر این باورند كه با وجود تخفیف‌های در نظر گرفته، هنوز فروش از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

نرخ مانتو‌ها و پالتوهای زمستانه در سطح خیابان ولیعصر و میدان هفت تیر كه بورس فروش مانتو و پوشاك زنانه است، با توجه به نوع پارچه و دوخت و مدلش متفاوت است و از 25 هزار تومان تا بیش از 100 هزار تومان می‌توانید مانتو و پالتوی زنانه خریداری كنید. برخی فروشندگان با خط زدن روی قیمت‌های قبلی قیمت‌های تخفیف خورده را روی برچسب‌های قیمت حك كرده‌اند و برخی نیز با قرار دادن اطلاعیه‌ای از سوی اتحادیه صنف پوشاك روی میز صندوق فروش اعلام كرده‌اند كه حداقل تخفیف 20 درصد پای صندوق از فاكتور مشتری كسر می‌شود.

قیمت‌ها هنوز بالاست

یكی از فروشندگان صنف پوشاك در منطقه میدان ولیعصر می‌گوید: با توجه به ركودی كه پیش آمده، خود مغازه‌دار‌ها نیز علاوه بر 20 درصد تخفیف فروش فوق‌العاده تعیین شده، از پیش قیمت‌ها را كاهش داده بودند كه گاهی این تخفیف‌ها در مجموع به 40 تا 45 درصد نیز می‌رسد؛ اما از سوی دیگر خریدارانی كه به مغازه‌ها سرك می‌كشند، هنوز قیمت‌ها را بالا می‌دانند. خانمی كه از یكی از بوتیك‌ها دست خالی بیرون آمده بود، می‌گوید: از چند پالتو خوشش آمده، اما قیمت بالای آن امكان خرید را برایش فراهم نكرده است. خانم دیگری نیز می‌گوید: اجناسی كه قیمت پایین‌تری دارند، از كیفیت خوبی برخوردار نیستند.

صاحب مغازه‌ای كه خودش دستی در تولید پوشاك دارد، معتقد است كه هزینه تولید پوشاك در كشور بالاست. وی می‌گوید: زمانی با 150 چرخ خیاطی پوشاك تولید می‌كرده، اما الان به دلیل مشكلات اقتصادی فقط 10 چرخ دارد و بخشی از جنس‌های مغازه را به صورت امانی تامین می‌كند.

او دلیل گران شدن تولید پوشاك را مشكلات بخش نساجی كشور می‌داند و اظهار می‌كند: پالتو‌هایی كه گران‌تر است پارچه‌های آن از تركیه و ایتالیا تامین می‌شود و به خاطر افزایش هزینه‌ها، محصول نهایی نیز گران تمام می‌شود.

وی معتقد است: اگر به صنعت نساجی و صنف تولیدكنندگان پوشاك توجه شود، می‌توان صنعت پوشاك كشور را مثل برهه‌ای از تاریخ كشورمان كه در این صنعت حرفی برای گفتن داشتیم و حتی به برخی كشورها صادرات انجام می‌دادیم، احیا كنیم در غیر این صورت باید شاهد ورود اجناس قاچاق باشیم.یكی دیگر از فروشندگان صنف پوشاك در منطقه میدان هفت‌تیر نیز معتقد است كه با وجود اعلام فروش فوق‌العاده هنوز فروششان تغییری نكرده است و مردم هر وقت پای صندوق می‌آیند، باز هم تخفیف بیشتری می‌خواهند.

فروشنده دیگری نیز می‌گوید: تخفیف 20 درصدی تا حدی توانسته مردم را به سمت خرید بكشاند، اما در مجموع وضعیت این صنف در ركود است و امیدواریم با نزدیك شدن به ایام عید رونق را در بازار پوشاك شاهد باشیم.

وی در پاسخ به این سوال كه با توجه به تغییر فصل و از مد افتادن پوشاك با جنس‌های مانده چه كار می‌كنید، می‌گوید: به هر حال كاسب باید چك‌هایش را پاس كند و ما گاهی ناچار می‌شویم جنس‌ها را حتی با ضرر به مستعمل‌فروشی‌ها (استوك‌فروش‌ها) یا شهرستان‌ها بفروشیم تا جنس و سرمایه خوابیده را به نقد تبدیل كنیم.

ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه صنف پوشاك در مراسم افتتاح جشنواره فوق‌العاده پوشاك گفته بود كه امسال با توجه به ركود و همچنین همزمانی با اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها، فرصت بسیار مناسبی پیش آمده تا كسبه مثل همیشه با دولت و ملت همگام شوند.

وی با اشاره به این‌كه قیمت پوشاك قبل از شروع طرح و از اول سال كاهش داشت، اظهار كرد: به استناد گزارش‌ها، در سال جاری در مورد پوشاك با كاهش قیمت روبه‌رو بودیم و هیچ افزایش قیمتی در پوشاك نداشتیم؛ اما به‌رغم همه این موارد، اول فصل گزینش كردیم و برای فروش فوق‌العاده در نهایت واحدهایی انتخاب شدند كه شرایط بهتری داشتند، خوشنام بودند، سابقه گرانفروشی نداشتند، دارای برچسب قیمت بودند، سود 20 درصد را رعایت می‌كردند و به مشتری فاكتور می‌دادند.

آنچه مسلم است اگر چه فروش‌های فوق‌العاده می‌تواند تا حدودی برای خریداران انگیزه ایجاد كند، اما در اصل مردم نیز با توجه به قدرت خرید و حداكثر كردن منفعت خود سعی می‌كنند كه خرید اقتصادی انجام دهند.

در مجموع با وجود آن كه فروش فوق‌العاده اصنافی مانند پوشاك هنوز از رونق لازم برخوردار نشده، این قبیل اقدامات گام مناسبی است برای رونق بازار و تمایل بیشتر مردم به خرید كالاهای مورد نیاز. در عین حال برقراری فروش‌های ویژه و تخفیف‌های نسبتا بالا نشان می‌دهد هزینه تولید در بسیاری از بخش‌ها كمتر از آن چیزی است كه عنوان می‌شود و تولیدكنندگان یا فروشندگان در صورتی كه حاشیه سود كمتری را برای خود قائل شوند، از راندمان مطلوبی برخوردار خواهند شد.

340 نمایشگاه‌ عرضه مستقیم كالا در روزهای پایانی سال

رئیس امور مركز اصناف و بازرگانان از برگزاری 340نمایشگاه بهاره در سراسر كشور به منظور تنظیم بازار شب عید خبر داد.حسن رادمرد، در گفت‌و‌گو با شابا با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام ‌شده برای برپایی گسترده نمایشگاه بهاره، گفت: براساس سیاست‌های تنظیم بازار و تقویت جریان عرضه كالا و خدمات مصرفی با قیمت‌های مناسب، 340 نمایشگاه با ظرفیت 210 هزار غرفه به ارائه خدمات به مردم می‌پردازند.وی ادامه داد: كمك به تنظیم بازار، عرضه مستقیم كالا توسط تولیدكنندگان در فضاهای رقابتی به منظور افزایش تنوع انتخاب و خرید مردم و ایجاد دسترسی بهتر به كالاهای مورد نیاز‌، از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه است.رادمرد در خصوص تاریخ برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم كالا افزود: تاریخ برگزاری نمایشگاه در هر استان بنابه شرایط اقلیمی و پراكندگی شهرستان‌ها متفاوت خواهد بود با این همه زمان افتتاح نمایشگاه‌ها از نیمه اول اسفندماه خواهد بود.

رئیس امور مركز اصناف و بازرگانان همچنین با اشاره به چگونگی نظارت بر فعالیت نمایشگاه‌ها خاطر‌نشان كرد: نمایشگاه‌های عرضه مستقیم كالا با نظارت خود اصناف برگزار می‌شود و بازرسان شورای اصناف و سازمان حمایت از تولید‌كنندگان و مصرف‌كنندگان نیز بر كیفیت و قیمت كالا نظارت مستقیم خواهند داشت تا جلوی هرگونه تخلف احتمالی گرفته شود...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
25: با خرید و فروش سهام از اینترنت سرعت و سهولت در سرما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فروش فوق العاده پوشاك از اول تا ۲۵ اسفند



 

 

پوشاک,خرید پوشاک

 

فروش فوق العاده پوشاك با عنوان جشنواره بهاره از اول تا بیست و پنجم اسفند ماه برگزار می شود.

ابوالقاسم شیرازی ـ رییس اتحادیه كشوری تولیدكنندگان و فروشندگان پوشاك ـ در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این كه جشنواره فروش فوق العاده پوشاك با عنوان جشنواره بهاره از اول تا بیست و پنجم اسفند ماه برگزار می شود، اظهار كرد: در این جشنواره دو هزار واحد صنفی در تهران و همچنین تعدادی واحد صنفی در مراكز سایر استان ها شركت دارند.

وی ادامه داد: در این جشنواره انواع پوشاك داخلی و خارجی عرضه می شود.

شیرازی با بیان این كه علی رغم احیای پوشاك داخلی در كشور الزاما صد درصد نیاز داخلی را برطرف نمی شود، تصریح كرد: هنوز ۴۰ الی ۵۰ درصد نیاز به پوشاك در كشور وجود دارد كه از طریق واردات پوشاك خارجی برطرف می شود.

رییس اتحادیه تولیدكنندگان و فروشندگان پوشاك گفت: بنابراین در این جشنواره پوشاك داخلی و خارجی همزمان ارائه می شود، این درحالی است كه ممكن است در برخی از واحدها فقط پوشاك تولید داخل عرضه شود..... /   خبرگزارى ایسنا