اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرما در شرق آسیا 65 نفر را کشت


افت شدید دمای هوا در شرق آسیا منجر به کشته شدن ۶۵ نفر شده است.

خبرگزاری تسنیم: افت شدید دمای هوا در شرق آسیا منجر به کشته شدن ۶۵ نفر شده است.

به گزارش بی بی سی، کاهش شدید و ناگهانی دمای هوا در تایوان بیش از 50 کشته برجا گذاشته است. بسیاری از قربانیان افراد سالمند بوده‌اند که در مناطق شمالی کشور مانند تایپه، کائوهسیونگ و تائویوان زندگی می‌کردند که عمدتا به دلیل نارسایی قلبی و مشکلات تنفسی جان خود را از دست داده‌اند.

روز یکشنبه دمای هوا در این منطقه به طور ناگهانی و به‌سرعت به 4 درجه سانتیگراد کاهش یافت.

مقامات از شهروندان به خصوص سالمندان خواسته‌اند که خود را گرم نگه‌دارند و حتی‌المقدور از خانه خارج نشوند. در کشورهای دیگر شرق آسیا نیز کاهش شدید دمای هوا مشکلاتی به بار آورده است.

در کره جنوبی دست کم سفر 60 هزار گردشگر مختل شده است. بارش سنگین برف در فرودگاه جزیره گردشگری ججو در این کشور، منجر به لغو همه پروازها شده است که دوشنبه شب ادامه خواهد داشت.

سرمای غیرعادی در ژاپن، هنک کنگ و چین هم دردسرساز بوده است.

برف سنگین در ژاپن منجر به لغو 600 پرواز در سراسر کشور شده است.

برف سنگین همچنین 5 نفر کشته و بیش از 100 مصدوم و زخمی بر جا گذاشته است.

در هنگ کنگ برای نخستین بار در 60 سال گذشته دمای هوای به 3 درجه سانتیگراد رسیده که مردم با مشکلاتی مواجه کرده است.

کاهش شدید سرما عمدتا در مناطقی دردسرساز شده که معمولا آب و هوای گرمسیری دارد و مردم آماده مقابله با سرما نبوده‌اند.


ویدیو مرتبط :
سرما اهالی شرق آمریکا را غافلگیر کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كره جنوبی سرانجام تسلیم آمریكا شد: تعلیق فعالیت مهم ترین بانك ایرانی در شرق آسیا



 

كره جنوبی سرانجام تسلیم آمریكا شد: تعلیق فعالیت مهم ترین بانك ایرانی در شرق آسیا

كره جنوبی سرانجام تسلیم آمریكا شد: تعلیق فعالیت مهم ترین بانك ایرانی در شرق آسیا

دو هزار شرکت کره ای دارای روابط بازرگانی با ایران، تحت تاثیر تعطیل شدن شعبه سئول بانک ملت قرار می گیرند.

کره جنوبی فعالیت بانک ملت در این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیئت نظارت بر فعالیت های بانکی کره جنوبی امروز پنجشنبه اعلام کرد فعالیت شعبه بانک ملت در سئول را به حال تعلیق درآورده است.

هیئت خدمات مالی کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: فعالیت های شعبه سئول بانک ملت ایران به دلیل نقض قانون تبدیل ارز، از 11 اکتبر جاری تعلیق می شود!

تعطیلی بانك ملت شعبه سئول كه عهده دار فعالیت های مالی ایران در منطقه شرق آسیاست ،‌ از درخواست های اصلی آمریكا از دولت كرده جنوبی بوده كه تا كنون دولت سئول زیر بار آن نمی رفت. از این رو ، ‌اتهام نقض قانون تبدیل ارز ،‌ صرفاً‌ بهانه ای برای تعلیق فعالیت این شعبه است.

یک مقام مسول در این هیئت نیز گفته است: فعالیت های شعبه سئول بانک ملت  تقریبا به صورت کامل متوقف خواهد شد زیرا اکثر فعالیت های آن مربوط به تبدیل ارزهای خارجی است.

خبرگزاری فرانسه در این باره می نویسد: بانک ملت یکی از بزرگترین بانک های ایران است و شعبه سئول آن تنها شعبه این بانک در خارج از خاورمیانه و اروپاست.

این خبرگزاری اضافه می کند: دو هزار شرکت کره ای دارای روابط بازرگانی با ایران،  تحت تاثیر تعطیل شدن شعبه سئول بانک ملت قرار می گیرند.

تحریم های کره جنوبی

کره جنوبی پیش از این اعلام کرده بود که تمامی تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران را اعمال می کند اما پس از آن تحت فشارهای بسیار آمریکا، سئول نیز  از اعمال تحریم های مستقلی علیه تهران خبر داد.

تعطیلی شعبه سئول بانک ملت یکی از مهمترین خواسته های مقامات آمریکایی از کره جنوبی بود.

با این حال چندی پیش مقامات بانک مرکزی کره جنوبی از توافق با همتایان ایرانی خود برای افتتاح حساب ارزی مشترک برای تبادلات مالی میان دو کشور خبر داده بودند...../تحلیل:عصرایران