اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

سرمایه گذاری خارجی در كشور به 8/1میلیارد دلار افزایش یافت



 

سرمایه گذاری خارجی در كشور به 8/1میلیارد دلار افزایش یافت

 

تهران- وزیر امور اقتصادی ودارایی گفت:سرمایه گذاری خارجی طی 11 ماه به حدود یك میلیارد و 800 میلیون دلار رسید.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت ،'سید شمس الدین حسینی' افزود: همچنین در این مدت صادرات غیرنفتی 25 درصد رشد داشته و شاخص بورس هم هنوز دارای رشدی فزاینده است.

 

به گفته وی، ‌حجم و ارزش معاملات بورس كالا و اوراق بسیار افزایش یافت و رشد بورس اوراق بهادار بی سابقه بود. نهادهای فرابورس هم راه اندازی شدند كه خدمت جدیدی به كشور محسوب می شود و در شاخص های اقتصاد بین الملل و داخلی نیز موفق بودیم.

 

حسینی در مورد بر نامه های اقتصادی سال جاری گفت: امسال ظرفیت های صندوق توسعه ملی هم درخدمت اقتصاد ایران خواهد بود و تلاش خواهیم كرد؛ منابع این صندوق با سایر منابع بانكی و مردمی تلفیق شود تا تولید بیشتری درجامعه ایجاد و برنامه ایجاد اشتغال در كشور تقویت شود.

 

حسینی گفت: برنامه های تحول گمركی، مالیاتی و بانكی امسال دنبال می شود و سال 90؛ سال كار، تلاش وكوشش و در واقع تجهیز بیشتر وبهتر اقتصاد ایران است.

 

وزیر اقتصاد اظهار داشت: یكی از برنامه هایی كه امسال دنبال خواهیم كرد؛ به طور یقین تداوم وتكمیل قانون هدفمند كردن یارانه ها خواهد بود ضمن آنكه تحرك بیشتری در حوزه تولید،سرمایه گذاری و اشتغال خواهیم داشت.

 

وی با بیان آنكه ،‌ در سال جاری برنامه های تحول گمركی، مالیاتی و بانكی را پیگیری می كنیم ،‌ اظهار داشت: امسال سال كار، تلاش وكوشش و در واقع تجهیز بیشتر و بهتر اقتصاد ایران خواهد بود.

 

وزیر اموراقتصادی و دارایی ، كاهش هزینه تامین مالی هزینه فعالیت های اقتصادی را از دیگر برنامه ها در سال جاری عنوان كرد و اظهار امیدواری كرد: برنامه های تحول اقتصادی با استحكام و توفیق بیشتری در سال جاری اجرا می شود و تلاش دولت هم همین است.

 

وی در ادامه سال 89 را سال منحصر به فردی در اقتصاد ایران عنوان كرد و افزود: در سال گذشته طرح هدفمندی یارانه ها و تحول اقتصادی با موفقیت اجرا شد و با تلاش و جدیت ملت ، فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان تهدید و تحریم های اقتصادی و قطعنامه ای كه برضد ایران بود، خنثی شد.

 

به گفته وی، هر چند تحریم ها هزینه هایی برای كشور داشت ولی دستاوردهای آن بیشتر بوده است و فكر می كنم دیگردشمنان این ملت به این موضوع پی برده باشند كه این ملت، ملتی با ظرفیت های خیلی بالاست و فشارها را درپناه توان خود مدیریت می كند.

 

**دربخش تولید افق‌های جدیدی با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها ایجاد شد


وزیر اموراقتصادی و دارایی تصریح كرد: اصلاح نظام اقتصادی كشور كه سال ها روی میز دولت ها مانده بود، توسط دولت دهم به اجرا درآمد و در همین راستا قانون هدفمندی یارانه‌ها ظرفیت‌های بالای برای كشور خلق كرد.


وی ادامه داد: این قانون از زمان اجرا بسیار بهتر از آن چیزی كه همه فكر می كردند، اجرایی شد و تحسین هر انسان منصفی را بر انگیخت و در مجموع برای عموم مردم دستاوردهای به ویژه طبقات ضعیف و متوسط جامعه دستاوردهای خوبی به همراه داشت.


وی خاطر نشان كرد: با اجرای این قانون دربخش تولید هم افق‌های جدیدی ایجاد شد و امروز تولید كنندگان به دنبال روش‌های بهتر وكارآمدترهستند و در مجموع كشور به سمت تبدیل شدن از وارد كننده به صادر كننده در حال حركت است.


حسینی در پایان اظهار داشت: به طور مثال با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، مصرف گاز خانگی كاهش یافت كه این میزان در تولید به كار گرفته می شود. با كاهش مصرف برق هم ظرفیت نیروگاهی در خدمت تولید قرار می گیرد و به سرمایه گذاری در بخش‌های دیگرهم منتقل می شود و هدفمند كردن یارانه ها به عنوان یك كاربزرگ در اقتصاد كشور اجرایی شد.... / تحلیل : ایرنا


ویدیو مرتبط :
افزایش ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت انواع ارز در چهار‌شنبه/ قیمت دلار افزایش یافت



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

قیمت انواع ارز در چهار‌شنبه

دلار مبادلاتی 2457 تومان شد/ افزایش نرخ 7 ارز

قیمت انواع ارز در مرکز مبادلات ارزی در روز چهارشنبه پانزدهم آذرماه اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بانک مرکزی قیمت انواع ارز روز چهارشنبه در مرکز مبادلات ارزی را اعلام کرد که براساس آن، قیمت دلار، یورو، یوآن چین، روبل روسیه، لیرترکیه، درهم امارات و روپیه هند نسبت به روز گذشته افزایش و ین ژاپن و یکهزار وون کره جنوبی بدون تغییر مانده است.

برهمین اساس، قیمت دلار مبادلاتی امروز 2457 تومان، یورو 3222 تومان، درهم 669 تومان و لیر ترکیه 1377تومان نرخ‌گذاری شده است. قیمت انواع ارز در مرکز مبادلات ارزی در روز چهارشنبه به شرح جدول ذیل است:

جدول قیمت انواع ارز در مرکز مبادلات ارزی

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

قیمت ارز در بازار ایران و بانک مرکزی